• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Teresiat

Nää sant men det skulle kännas lite fel att gå emot en läkares rekommendationer när man har ett barn i magen.. Känns lite ego.. Men men, det är ju ingen mening att ta ut något i förskott. Vi får se vad de säger. Kanske ska försöka anpassa mitt jobb och tex undvika bilkörning etc. Skulle jag få en attack i bilen skulle det vara svårt att hålla sig på vägen.

• bb2014
    Teresiat skrev 2014-10-29 06:18:12 följande:

Nää sant men det skulle kännas lite fel att gå emot en läkares rekommendationer när man har ett barn i magen.. Känns lite ego.. Men men, det är ju ingen mening att ta ut något i förskott. Vi får se vad de säger. Kanske ska försöka anpassa mitt jobb och tex undvika bilkörning etc. Skulle jag få en attack i bilen skulle det vara svårt att hålla sig på vägen.

Nej menade absolut inte att du skulle gå emot läkaren. Men känner du att du vill bli sjukskriven då ber du ju din läkare om det.

Dock löser ju inte en sjukskrivning problemet utan du borde kräva en utredning. Kan ju bli väldigt jobbigt när barnet är fött.
  • Skumbollen

Äntligen halvvägs! Fy bubblan, inte många rosa fluffiga moln i den här graviditeten men nu går det nedför iaf. :))

• LillLouise84
    Skumbollen skrev 2014-10-29 09:51:58 följande:

Äntligen halvvägs! Fy bubblan, inte många rosa fluffiga moln i den här graviditeten men nu går det nedför iaf. :))

Härligt! Om jag inte blivit flyttad på ul så hade jag också haft halvtid idag, men men på lördag får jag min halvtid. Jag har inte heller haft några rosa moln. Nu ignorerar jag att vågen ens finns och jag kan ibland klara mig utan illamående tabletter. Jag tröstar mig med att jobbet fortfarande går ganska bra, när det blir något väldigt tungt så tar jag hjälp. Det bästa är att jag fortfarande kan spela innebandy en gång i veckan.
  • laila88

Inatt drömde jag om vaccination och bebisen och massor kring det. Var helt kallsvettig då jag vaknade.
    Socialstyrelsen rekommenderar gravida att vaccinera sig men min barnmorska säger att hon inte vill säga varken bu eller bä utan det ska man ta ställning till själv.

Jag känner att jag nog inte gör det. För jag aldrig brukar göra det. Min enda gång var nog inför svininfluensan. Men känns ändå osäkert!

Hur gör ni?

• Skumbollen
    laila88 skrev 2014-10-29 14:30:40 följande:

Inatt drömde jag om vaccination och bebisen och massor kring det. Var helt kallsvettig då jag vaknade.
    Socialstyrelsen rekommenderar gravida att vaccinera sig men min barnmorska säger att hon inte vill säga varken bu eller bä utan det ska man ta ställning till själv.

Jag känner att jag nog inte gör det. För jag aldrig brukar göra det. Min enda gång var nog inför svininfluensan. Men känns ändå osäkert!

Hur gör ni?

Kommer absolut vaccinera mig. Det finns ju i princip inga risker eller biverkningar med vaccinet och vem vill vara sjuk om man inte måste?

Sen är jag ju provaccin då vår son hjärtsjuk så i vår familj vaccinerar sig alla. I vår sits hade jag önskat att fler tänkte på de svaga i samhället och vaccinerade sig, eller att ha vett att hålla sig hemma när de blir sjuka iaf.

Men jag är väl partisk kanske :)
  • bb2014

Hur gör ni?

Ska fråga min bm också. Men håller med fig att de lutar mot att inte göra det. Vi får det gratis genom jobbet och har aldrig hoppat på det. Har också bara gjort det vid svininfluensa.
  • bb2014

Årets vaccin är dessutom ett kombivaccin med ett svininfluensavaccin, vilket inte gör mig mer sugen. Men propsar min bm för det så gör jag det.

• JhjärtaK
    bb2014 skrev 2014-10-29 14:51:12 följande:

Årets vaccin är dessutom ett kombivaccin med ett svininfluensavaccin, vilket inte gör mig mer sugen. Men propsar min bm för det så gör jag det.

Även om det är ett kombivaccin så är denna version vältestad via den vanliga processen och de ämnen som i några fall orsakade narkolepsi finns ej med längre.

Jag tänker vaccinera mig, tänker på samma vis som Skumbollen att man inte bara gör det för sig själv utan även för dem som inte har lika bra motståndskraft

Vi får det gratis via jobbet men först den 27 november, känns lite sent eller har jag fel??
  • Lejonhierta

Hur gör ni?

Jag kommer inte att vaccinera mig, inget heller som min bm har tagit upp än. Får se om hon säger något den 10/11 då nästa besök är. Imorgon blir det UL igen hos läkaren, kanske denna säger något en tror knappast det.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?