• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • laila88

Efter att ha gått å kollat mina egna anteckningar var det visst i v13 jag kände första tecknen på rörelser.

Men räknar ner nu, tre dagar till RUL.. Som att vänta på julafton ^^

• Skumbollen
    Misty W skrev 2014-10-27 08:12:38 följande:

Hej hej alla glada, nu är det några få dagar kvar tills vi kliver in i november och vi är en månad "närmare" mötet med dom små..

Jag ska äntligen på mitt ultraljud idag, har väntat ihjäl mig känns det som. Vi hoppas att dom kan se vem som gömmer sig där inna.

Angående rörelser så väntar jag mitt 3:e barn är i 19+6 idag och känner inget som jag tolkar som bebisen. Men samtidigt så har jag moderkakan i framvagn så får väl se vad dom säger i eftermiddag.

Ha en bra dag!

Hoppas allt går fint och att ni får med er lite fina bilder :) vill ni/ ska ni kolla kön?
  • Trollunge85
    pink76 skrev 2014-10-26 22:16:36 följande:

Känner ni bebben något?

Jag är ivecka 20+0 med mitt andra barn menjag känner fortfarande inga rörelser. Vi har varit på rul o sett honom röra påsig, han dansade runt rejält, men jag känner fortfarande ingenting.

Det var någon vecka sen jag (och mannen) kände bebisen men som jag förstått det efter RUL så var det mer tur. Jag har moderkakan i framvägg mot höger och neråt så innan bebisen har vuxit till sig så kan jag bara känna den på vänster sida och eventuellt uppåt naveln när den väl bestämmer sig för att sparka runt där. Barnmorskan på RUL sa att jag skulle inte förvänta mig att känna så mycket rörelser på ytterligare några veckor (var då i 18+3) Vet du var din moderkaka ligger? Kan vara den som gör att du inte känner något alternativt att barnet fortfarande har gått om plats och därför inte buffar runt så mycket mot magen. 
  • Kpax

Jag känner rörelser i stort sett dagligen, men bara om jag är väldigt stilla. Jag tolkar ungen som lugn och sansad, kanske lite önsketänkande, men det är verkligen inte full fart där inne, det var det heller inte på RUL.

Vi har fortfarande inte köpt något till henne, får gå och kika lite snart tror jag :)

• Lejonhierta

Jag känner bara lite lågt till vänster samt högt strax över navelhöjd på högersidan. Har en ovanlig moderkaka denna gången, dels är det en placenta praevia vilket innebär att den ligger för livmodermunnen och således kommer jag att snittas oavsett vad planen är sedan innan men även att den därtill har en ovanlig form och ligger i både fram och bakvägg samt har biplacenta. Min livmoder är dessutom sned så barnet ligger snedare och snedare ju större det blir, varit så med alla fyra innan också. Högt upp på högersidan men inget ovanför navelhöjd på vänstersidan. Nu när jag fortfarande bara är drygt halvvägs och ligger på rygg om jag får en rejäl sammandragning så livmodern drar ihop sig till en hård boll, så syns det tydligt att fostret ligger mestadels på min högra sida...

Två av mina tidigare grav har jag haft moderkakan i framvägg och då känner man både lite senare samt mest ute i sidorna typ. Med de två första satt den i tak och där kändes rörelserna betydligt tydligare/kraftigare redan från början.

• Chuckiiii

Oj vilka magar och vad många som känner bebisen!

På mig har det precis börjat synas! (18+1) man ser det om man vet om det typ.

Har heller inte känt nåt som jag kunnat vara säker på är bebis, bara fått en känsla av att det nog rör på sig.. Suck.

Tur att jag har rul på onsdag, innan jag blir orolig på riktigt!

• bb2014

senaste veckan har jag börjat känna mer när hon rör sig även när jag sitter och står, inte bara när jag ligger ner. Jag var tydligen också vild i magen, men lugn när jag kom ut :)

Tiden går snabbt nu! V 20+0 idag. Om 3 veckor är det dags för bm igen och lyssna på hjärtljud. Skönt nu när det blir tätare besök :)

• JhjärtaK

Usch, inatt fick jag världens hostattack och jädrans vad ont det gjorde i ligamenten!! Bävar inför att få en förkylning nu kan jag säga om bars 40 minuters hostande gav den smärtan, aj aj aj! :-O

• snö 81
    Kpax skrev 2014-10-27 09:37:58 följande:

Jag känner rörelser i stort sett dagligen, men bara om jag är väldigt stilla. Jag tolkar ungen som lugn och sansad, kanske lite önsketänkande, men det är verkligen inte full fart där inne, det var det heller inte på RUL.

Vi har fortfarande inte köpt något till henne, får gå och kika lite snart tror jag :)

Jag måste också vara stilla för att känna. Sitter jag ner kan jag känna små buffar ibland, men när jag lägger mig på rygg blir det full fart :)
  • KarinIngrid

Vecka 20 och nu är det ingen tvekan längre.

Längtar till torsdag då det är äntligen dags för RUL !

Känner små rörelser varje dag!

Inga klockrena sparkar utan snarare bara att det rör sig!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?