• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Trollunge85

Idag var det RUL. Barnet ville inte samarbeta så vi fick mycket suddiga bilder. Men en liten bild i profil fick vi ändå. Mycket armar och ben var det annars i vägen när de skulle mäta så de fick mäta om några gånger (hade en som skulle handledas så det blev mycket förklaringar och extra bilder bara för att den nya barnmorskan skulle lära sig, tur tyckte vi) men till slut kom de fram till att måtten stämde överens med mitt trodda BF så 23 mars ligger kvar.
    Vad roligt det var att få se barnet vända runt sig och ha sig. Kan inte bli mer verkligt än så här

• Villhaenbebbe
    Trollunge85 skrev 2014-10-24 14:22:50 följande:

Idag var det RUL. Barnet ville inte samarbeta så vi fick mycket suddiga bilder. Men en liten bild i profil fick vi ändå. Mycket armar och ben var det annars i vägen när de skulle mäta så de fick mäta om några gånger (hade en som skulle handledas så det blev mycket förklaringar och extra bilder bara för att den nya barnmorskan skulle lära sig, tur tyckte vi) men till slut kom de fram till att måtten stämde överens med mitt trodda BF så 23 mars ligger kvar.
    Vad roligt det var att få se barnet vända runt sig och ha sig. Kan inte bli mer verkligt än så här

Ja vi fick också en som skulle utbilda sig - så vi fick ligga där inne och kolla på bebis i säkert 50 min :) Lyxigt! Hade kunnat legat och kolla hela dagen :) :)
  • Kpax
    bb2014 skrev 2014-10-24 06:34:43 följande:

Såg nu att jag börjat skriva här och sen hoppat in i en av de andra två "bf mars"-trådarna :)

Vet inte vad jag skev sist men är i vecka 20 (19+4)

Har gjort KUB som såg fint ut och RUL i förra veckan som också bara var bra. Visade sig att vi väntar en dotter! :)

Börjar bli större och större med en fin kula. Fullt liv är det där inne också, min sambo har också kunnat känna! :)

Gällande vagn blir det en Brio Go Next för oss. Vi bor i Stockholm så vi behöver en smidig stadsvagn som samtidigt klarar terräng då vi har hund. Den ska också vara lätt, kunna packa mycket och smidig att få in i bilen.

Blivit lite shoppinggalen nu när allt ska inhandlas. Det är ju då himla kul! :) Min sambo är glad att vi sparat pengar till bebis. Har gjort IVF så vi har ju vetat innan den blev tillverkad vad som var på G :)

Ska åka ner till Skåne och hälsa på min familj i helgen och min mamma hade plockat fram gamla barnkläder från mig och min bror, även mina kusiner. Min bror är född 77, jag 80 och kusinerna på 60-talet så det blir kul att se. :)

I övrigt mår jag riktigt bra! Hade lågt järn så jag äter Niferex nu. Och då försvann huvudvärk och trötthet.

Går från jobbet i januari då jag blir avstängd. Upptäckte att det bara är 2,5 månade kvar!! :)

Ja det finns nog tre mars -trådar, men jag känner mig mest hemma i den här :)

Det står mellan Brio Go Next och Stokke Trailz för mig. Liknande egenskaper förutom att Stokke har ergonomisk sittdel, om jag analyserat rätt. Svårt tycker jag!
  • Nixe

RUL idag och allt såg fint ut! Bf 21/3 :) vet inte om bilden kommer med om man lägger in från mobilen men jag testar.
  • Nixe

Fick massor av bilder så det är kul även om hon fick pressa rätt bra på magen för att få bebisen att visa upp sig lite :) en liten vinkande hand! Hur häftigt som helst :D

• Kpax
    Nixe skrev 2014-10-24 17:46:36 följande:

Fick massor av bilder så det är kul även om hon fick pressa rätt bra på magen för att få bebisen att visa upp sig lite :) en liten vinkande hand! Hur häftigt som helst :D

Gud vilken häftig bild!
  • Kpax

O

Jelar skrev 2014-10-24 18:36:00 följande:

Vårat troll från ul i dag:). BF 20 mars.

Oj vilken tydlig! Det är verkligen olika hur bra bilder man får :)
  • Önskaretttredje
    Nixe skrev 2014-10-24 17:46:36 följande:

phpLI2kzu24843.jpg

Härligt:) Verkligen en häftig bild:) Längtar till tisdag då vårt ul är!
  • JhjärtaK

Så många fina RUL och tillhörande bilder!

Ja nu längtar jag väldigt mycket efter att torsdag skall komma

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?