• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • bb2014

Nu är jag lite förvirrad. Finns det tre trådar om bf i mars? :)

• bb2014

Såg nu att jag börjat skriva här och sen hoppat in i en av de andra två "bf mars"-trådarna :)

Vet inte vad jag skev sist men är i vecka 20 (19+4)

Har gjort KUB som såg fint ut och RUL i förra veckan som också bara var bra. Visade sig att vi väntar en dotter! :)

Börjar bli större och större med en fin kula. Fullt liv är det där inne också, min sambo har också kunnat känna! :)

Gällande vagn blir det en Brio Go Next för oss. Vi bor i Stockholm så vi behöver en smidig stadsvagn som samtidigt klarar terräng då vi har hund. Den ska också vara lätt, kunna packa mycket och smidig att få in i bilen.

Blivit lite shoppinggalen nu när allt ska inhandlas. Det är ju då himla kul! :) Min sambo är glad att vi sparat pengar till bebis. Har gjort IVF så vi har ju vetat innan den blev tillverkad vad som var på G :)

Ska åka ner till Skåne och hälsa på min familj i helgen och min mamma hade plockat fram gamla barnkläder från mig och min bror, även mina kusiner. Min bror är född 77, jag 80 och kusinerna på 60-talet så det blir kul att se. :)

I övrigt mår jag riktigt bra! Hade lågt järn så jag äter Niferex nu. Och då försvann huvudvärk och trötthet.

Går från jobbet i januari då jag blir avstängd. Upptäckte att det bara är 2,5 månade kvar!! :)

• JhjärtaK
    Lejonhierta skrev 2014-10-23 17:16:01 följande:

Läkaren idag på barnmorskemottagningen, sjukskriven i en månad till. Segt men måste vara blödningsfri i ett par veckor innan de häver sjukskrivningen. Kan räkna med att småblöda hela graviditeten trodde han.. Är i v.21 nu så känns drygt.

Men så trist. Det är ju under graviditeten man skall slippa att blöda ju :-/.

Är det placenta previa som gör att du blöder eller vet de inte?
  • JhjärtaK
    snö 81 skrev 2014-10-23 18:07:37 följande:
    Det sägs att under 140 är pojke och över 140 är flicka. Min dotter låg på runt 146-153 hela tiden
    Oj, är det så lågt en kille skall ligga, iom dottern så hade jag nog blivit orolig för puls på typ 130 exempelvis . Men då stämmer ju läkarens gissning iaf
  • JhjärtaK
    mizzidus skrev 2014-10-23 22:40:09 följande:

Var på ultraljud idag! Vecka 19+0 och bebisen mår toppenbra där inne i magen. Dock ville han/hon inte samarbeta tillräckligt så barnmorskan kunde inte se könet men det gör mig inget. Är bara så glad att allt är som det ska <3 :)

Åh sicken fin bild! Och vad härligt att allt såg bra ut!

Bara en vecka kvar till RUL för mig
  • JhjärtaK
    bb2014 skrev 2014-10-24 05:12:19 följande:

Nu är jag lite förvirrad. Finns det tre trådar om bf i mars? :)

Jag har sett två st men i den andra känns det som att många hoppade till fb där. Den här känns mer aktiv och är väldigt trevlig dessutom
  • snö 81
    mizzidus skrev 2014-10-23 22:40:09 följande:

Var på ultraljud idag! Vecka 19+0 och bebisen mår toppenbra där inne i magen. Dock ville han/hon inte samarbeta tillräckligt så barnmorskan kunde inte se könet men det gör mig inget. Är bara så glad att allt är som det ska <3 :)

Den såg ut att ha en ljus och trevlig tillvaro :)

Jättefin bild!
  • Lejonhierta
    JhjärtaK skrev 2014-10-24 06:50:28 följande:
    Men så trist. Det är ju under graviditeten man skall slippa att blöda ju :-/.

Är det placenta previa som gör att du blöder eller vet de inte?
    Japp igår konstaterade att det är just placenta praevia som gör att jag blöder. Innan har de gissat att det kan vara den eller att kroppen försöker göra sig av med den döda tvillingen, men den fostersäcken är oförändrad och läkaren kollade ultraljudsbilderna från i torsdags förra veckan och sa att det är ingen tvekan.

Så förlängd sjukskrivning en månad till. Blev lite ledsen, för han sa inget specifikt mer än vila och absolut inget sex. Men då jag satt mig i bilen för att köra till jobbet med sjukintyget så läser jag att det står hotande förtidsbörd... Antar det blir komplikation om blödningarna blir för stora/akuta och vi är ju inte ens sålångt att det går att rädda bäbisen än ju. Är i v.21.
    Vi pratade om blödningarna dock och jag sa att jag inte tyckt det varit lönt att ringa gynakuten eller åka in då jag blöder så länge det inte forsar klarrött färskt blod som det gjort tidigare och där höll han med, bättre att lägga mig och vila, än stressa kroppen ytterliggare med att åka in om det inte är så att jag råkar ut för som i somras, blödde igenom binda, byxorna på 2 minuter, -då jag lagom lämnat gynakuten och kom ner till sjukhusets entré så det blev värsta blodbadet - och Växjö sjukhus har vit marmor som golv.. kan säga att det såg ut som ett slakthus och mina skor gick ett soptunneöde till mötes i samma stund... Orkade inte ens tycka det var pinsamt...
  • Nixe
    Mimipig skrev 2014-10-23 22:17:52 följande:

Kul! Vi tänker köpa Bugaboo Buffalo på nätet från Holland (där de tillverkas). Först tänkte vi köpa den på vår New York-resa nästa vecka, men nu insåg vi att med specialbagage etc så blev det inte tillräckligt stor skillnad i pris för att orka. Någon mer som fallit för Buffalon?

Det tänker vi också göra! Vilken butik tänker ni beställa från? Har inte jämfört priser än utan mest fastnat på babyplus
  • mizzidus
    Kpax skrev 2014-10-24 04:31:50 följande:
    Vad kul! Och vilken fin bild. :)

Fick du nytt BF?
    Nej det är samma BF 18 mars som förut :)  Och tack för fina kommentarerna tråden :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?