• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Mimipig
    Nixe skrev 2014-10-24 09:53:04 följande:
    Det tänker vi också göra! Vilken butik tänker ni beställa från? Har inte jämfört priser än utan mest fastnat på babyplus
    Yes! BabyPlus! Jag fick en offert på 989 euro inkl frakt. Jag tror jag tar färgen Dark Khaki, lite roligare än helsvart. Svart är ju annars väldigt stilrent, men tänker på min kompis som utbrast "svart?! Ingen bäbis är söt i svart!".
  • JhjärtaK
    Mimipig skrev 2014-10-24 21:32:18 följande:
    Yes! BabyPlus! Jag fick en offert på 989 euro inkl frakt. Jag tror jag tar färgen Dark Khaki, lite roligare än helsvart. Svart är ju annars väldigt stilrent, men tänker på min kompis som utbrast "svart?! Ingen bäbis är söt i svart!". smile1.gif
    Vad ingår då? Chassi, två liggdelar och två sittdelar? Kan man beställa babyskydd och adapter från dem också?
  • JhjärtaK
    Mimipig skrev 2014-10-24 21:32:18 följande:
    Yes! BabyPlus! Jag fick en offert på 989 euro inkl frakt. Jag tror jag tar färgen Dark Khaki, lite roligare än helsvart. Svart är ju annars väldigt stilrent, men tänker på min kompis som utbrast "svart?! Ingen bäbis är söt i svart!". smile1.gif
    Haha, sorry. Såklart behöver du inte två liggdelar, tänkte att jag skrev i tvillingtråden
  • sommarstad

Hej allihop!

Igår kväll kom vi hem från vår bröllopsresa och jag satt på bussen från Stockholm och försökte läsa ikapp vad som hänt i tråden, men ni har skrivit så mycket så det var svårt, har iaf kollat på alla fina ultraljudsbilder :)

Resan var en kryssning på medelhavet vilket var perfekt för oss. Varje dag vakna upp på vid en ny hamn och nya saker att upptäcka. På kvällarna fanns det massor av saker att göra på båten och massor av mat att äta. Jag fick dock lägga mycket tid på att sova och men det var skönt att få ta det riktigt lugnt en hel vecka. :)

Men nu är det tillbaka till verkligheten. Maken jobbar med barnrummet och jag fortsätter letandet av barnvagn :)

• Kpax

Jag har ju tidigare beklagat mig över att det inte syns att jag är gravid. Senaste två-tre veckorna har jag växt, och nu känner jag mig enorm.

Har en ny mobil, så jag ger det här med bifogad bild ett nytt försök. :)

• Villhaenbebbe
    Kpax skrev 2014-10-26 11:34:01 följande:

Jag har ju tidigare beklagat mig över att det inte syns att jag är gravid. Senaste två-tre veckorna har jag växt, och nu känner jag mig enorm.

Har en ny mobil, så jag ger det här med bifogad bild ett nytt försök. :)

phpsHGU4W89377.jpg

Åhhh vilken fin mage :) :) min har också blivit rejäl senaste veckorna! Så kul att det växer, tycker det är så mysigt :)

Här är min i nu vecka 19!

• Yllraz

Oj, trodde inte det va så länge sen jag va inne här, men över 200 olästa inlägg innebär att det var några dagar sedan ;)

Här är det fullt upp om dagarna med vår son på 9 månader, så jag hinner inte ens reflektera över att det faktiskt kommer en till i mars! Har varit på VUL och KUB, men har ändå inte riktigt förstått... Och då är jag ändå i 18+2 nu haha
    Har RUL på onsdag (bara tre dagar kvar!!!) och  kanske jag äntligen kan förstå! För oss blev det verkligt när vi visste vem det var där inne när vi väntade Ossian. Efter RUL namngav vi honom (hade ett flicknamn ifall att haha) och då blev det liksom den lilla människa vi väntade och längtade efter. Hoppas på samma känsla denna gång!

Med Ossian kände jag buffar redan i vecka 15, men denna graviditet är SÅÅÅ annorlunda. Har inga symtom (till skillnad från den förra då jag hade illamående, cravings, kissnödig, foglossning, nästäppa, extrem trötthet etc...) och känner inga fosterrörelser.
    Så för mig känns det å ena sidan att jag inte är gravid alls eller så blir jag ibland rädd och befarar att nåt hänt sen KUB:et i vecka 12. Men har lovat frugan att inte tänka så. ;)

Däremot borde jag känna att jag är gravid eftersom magen ser ut att vara x antal veckor fler än den är haha

• snö 81

Vilka fina magar!

Jag kollade på en bild som jag fotade för två veckor sedan och magen ser så liten och nätt ut. Kan säga att så inte är fallet nu :)

Ska testa ta en bild lite senare och jämföra

• bb2014

Fina magar!

Min mage har också vuxit rejält. :)

Gillar den massor. Och damen där inne har full aktivitet!

19+6 idag så halva tiden har gått nu!!

• Teresiat

Nu var det länge sedan magen fotades.. Är dålig på att dokumentera, trodde jag skulle ta varje vecka men det har jag verkligen inte gjort. Här är den i alla fall.. Känns stoooor för att bara vara halvvägs men :)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?