• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Lejonhierta

Jag ska på nytt ul på torsdag ( vårt 16e eller om det är 17e i ordningen), kolla moderkakan samt hjärtat. Moderkakan eftersom det är en placenta praevia som inte riktigt har vanlig form och dessutom har jag haft blödningar under hela graviditeten -vilket läkaren i torsdags sa att jag med största sannolikhet kommer att ha hela tiden, av och till precis som nu. Hjärtat kontrollerar de eftersom ena sonen föddes med öppen ductus och sepsis. Men förrförra veckan på RUL såg hjärtat bra ut, så hoppas att det fortsätter i samma anda. Ductus i sig är ändå inget man kan se på ul utan först efter förlossning.

Kommer dock sakna våra återkommande snabbkollar i enrummaren, för ser det hyfsat ut på torsdag så blir det antagligen bara ett eller två ul till innan förlossning.
    Hoppas även att vi får en annan ultraljudsapparat än på RUL för den visade suddiga bilder och bm sa den var den äldsta maskinen, våra bilder vi fick att köpa gick ju knappt att se på. Så tänkte, syns det bättre nu så ska jag tigga mig till en bild...

• snö 81
    Skumbollen skrev 2014-10-27 14:51:43 följande:
    Haha, ja då stämmer det ju inte alls på mina ungar :) det borde ju varit tvärtom ju :)
    Nej, det finns ju inga som helst vetenskapliga bevis på att det skulle vara så. Så när det stämmer är det nog slumpen, finns säkert lika många som det absolut inte stämmer för.
    Eftersom vi inte tagit reda på kön denna gång så är det kul att spekulera i hjärtljuden iaf :)
  • skarlsson84

Länge sen jag skrev här:) men är nu i vecka 21+4 väntar en liten tös väntar första barnet magen känns stor men tösen sparkar varje dag
  • sommarstad

Vet nån om Ullared brukar ha mammakläder? Jag behöver mer kläder men maken har bestämt att vi ska åka till Ullared och shoppa till bebben om nån helg så tänkte att det kanske var dumt att köpa kläder till mig innan vi ska åka dit. :)

• TigerBamse
    sommarstad skrev 2014-10-27 17:24:04 följande:

Vet nån om Ullared brukar ha mammakläder? Jag behöver mer kläder men maken har bestämt att vi ska åka till Ullared och shoppa till bebben om nån helg så tänkte att det kanske var dumt att köpa kläder till mig innan vi ska åka dit. :)

Det finns men utbudet kan variera. Vet inte hur det är just nu, sist fanns inga mamma-vinterjackor iaf..
  • Skumbollen

Jag håller med TigerBamse, det finns men utbudet är blandat. Men om man vill köpa leggings, långa linnen etc så finns det ju en del. Sen har de ju en del tunikor etc. På den vanliga avdelningen för en billig peng.
  • JhjärtaK
    Skumbollen skrev 2014-10-27 14:25:16 följande:

Då har även jag varit hos barnmorskan, lilltjejen hade 134 hjärtslag per minut. Ni som jan teorierna, stämmer det med flicka? Vår son låg alltid runt 150 slag så jämför man med våra två så är det skillnad. Hb och socker var perfekta :) gött det!

Angående prutning så ska man absolut pruta! Iaf i butik, förra gången vi beställde vagn med alla tillbehör, babyskydd och bas och spjälsäng med madrass. Totalpris 17500kr, frågade om rabatt... Fick 15000, frågade vad priset blev om vi betalade allt på plats istället för att lägga handpenning, fick efter lite knappande ett pris på 13900 :)

Skall absolut göra så igen! :)

Rent teoretiskt så "skall" det ju vara högre puls på tjejer och lägre på killar men jag tror sådär på de där "könsbestämmande" teorierna, tror att det mest är skrock men lite kul att jämföra ändå
  • snö 81

När jag väntade dottern 2009 fanns det en del mammakläder på Ullared, men de var inte snygga!!
  • JhjärtaK

Ang Ullareds mammakläder så kan jag rekommendera deras mammatights till direkt efter förlossningen. De är inte så stora (var iaf inte när jag väntade dottern) utan passar perfekt när man är sådär "härligt" plufsig efteråt.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?