• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • sommarstad

Tack för svaren. :) Då finns det iaf chans att de har något så lika bra att avvakta med att köpa nåt nytt tills jag har varit där. Planen är att vi ska åka nästa helg så till dess klarar jag mig med det jag har.

Det är så roligt att det är maken som vill åka dit. Han är fullt uppe i att göra i ordning för bebisen och vill ditt och handla fullt med grejer till barnet. Han "boar" för fullt Solig

• Misty W
    Skumbollen skrev 2014-10-27 09:15:30 följande:

Hoppas allt går fint och att ni får med er lite fina bilder :) vill ni/ ska ni kolla kön?

Hej hej! Det gick super fint och vi fick veta att det blir en lillebror. Vi kollade mest pga planering eftersom vi har en av varje redan och eftersom vi gjorde oss av med allt efter barn nr.2 ;)

Nu kommer nästa projekt i familjen:namn... Hahah storebror som är 5år tyckte att lillebror faktiskt kunde heta Josefine :)
  • sommarstad
    Misty W skrev 2014-10-27 19:54:43 följande:
    Hej hej! Det gick super fint och vi fick veta att det blir en lillebror. Vi kollade mest pga planering eftersom vi har en av varje redan och eftersom vi gjorde oss av med allt efter barn nr.2 ;)

Nu kommer nästa projekt i familjen:namn... Hahah storebror som är 5år tyckte att lillebror faktiskt kunde heta Josefine :)
    haha så söt av femåringen. :)
  • Mimipig

Det verkar vara stora ul-dagen idag - så även för mig! Efter kub-testets obehagliga upplevelse var jag rätt nervös idag, men det kändes snabbt bra, tack vare den snälla barnmorskan. Han stämmer fortfarande i storlek med beräknad förlossning 22 mars, och han har lite extra långa lårben - det förvånar mig inte alls, jag och pappan är båda långbenta. Huvudet är nu 4,5 cm i diameter - lite större än en golfboll och hans fot är 3 cm. Han såg käck ut, studsade runt och gäspade och sög på tummen. I natt kände jag de första sparkarna och på ul kunde jag se och känna dem samtidigt, vilken häftig känsla! Nu känns det äntligen som att det är på riktigt och att det kommer att bli av!

• Mimipig
    Nixe skrev 2014-10-27 13:20:07 följande:
    åh det var ju ett jättebra pris! vad ingår då egentligen? jag tänkte köpa vagnen, babyskydd+bas och den där nya stokkestolen med sittern till i ett paket och hoppas de känner sig givmilda med paketrabatter Skrattande ja färg är himla krångligt.. skulle vilja ha en i duvblått men det finns ju så klart inte just till buffalon. tror jag kommer tröttna på rött eller blått så min plan är att köpa all-black med svart sufflett och sen byta till ngt eget Glad dock var det någon som sa till mig att chassit jättelätt blir repigt och fult med all-black men jag har inte hittat någon mer info om detta...

Så här skrev de i mailet:

"The total price of the Bugaboo Buffalo with silver chassis including FREE delivery to your home in Sweden is:

Buffalo silver chassis ? 1049,-

Delivery costs ? 40,- +

Total price ? 1089

Discount ? 100,- -

Your price ? 989,-

You will receive the chassis with the four wheels, one seat, one carrycot, the basket underneath, one extended sun canopy, one carrycot deck and one rain cover.

For the tailored fabric set you can choose between the colours; black, off white, soft pink, red, dark khaki, royal blue and petrol blue.

When ordering a Bugaboo Buffalo with silver chassis you will receive the following great offer on the Maxi-Cosi car seats:

Maxi-Cosi Cabriofix ? 209,-now for ? 128,-!

Maxi-Cosi Pebble ? 255,-now for ? 178,-!

We send the Buffalo with DHL fully insured to Sweden. When you?ve confirmed the order confirmation, delivery time will be 6 weeks.
  • snö 81

Gjorde ett litet collage... Shit vad det växer. Naveln är halvvägs ute redan :)

• bb2014

[quote=74246216][quote-nick]snö 81 skrev 2014-10-28 08:18:59 följande:[/quote-nick]Gjorde ett litet collage... Shit vad det växer. Naveln är halvvägs ute redan :) [/

Fin mage!

väntar på om naveln ska ploppa! :) gick in i vecka 21 igår och nu är livmodern precis nedanför naveln.

• Mimipig
    snö 81 skrev 2014-10-28 08:18:59 följande:

Gjorde ett litet collage... Shit vad det växer. Naveln är halvvägs ute redan :) php2wWSX575728.jpg

Jättefint! Och vilken läcker walk in closet som skymtar i bakgrunden? Min navel kommer också att ploppa så småningom har jag insett nu, även om jag inte är så sugen på det.
  • Trollunge85
    Villhaenbebbe skrev 2014-10-24 14:37:53 följande:
    Ja vi fick också en som skulle utbilda sig - så vi fick ligga där inne och kolla på bebis i säkert 50 min :) Lyxigt! Hade kunnat legat och kolla hela dagen :) :)
    Visst är det lyxigt när man får så lång tid. Jag har en kompis som fick sin genomgång väldigt snabbt och kände hon inte alls fick så mycket ut av RUL och det var väl det jag hade i huvudet. De går snabbt igenom allt men kanske inte berättar något och sen får man vara glad om man får en fin bild. Så blev det ju inte alls. Tror vi fick en timme vilket kändes väldigt roligt och barnmorskan som var mentor var väldigt pedagogisk även mot oss samtidigt som hon hjälpte den andra.
  • Teresiat

Någon som har haft kristallsjuka och upplevt att den blivit värre under graviditeten? Jag har fått galna besvär nu de senaste dagarna.. Känner mig helt omskakad i huvudet :(

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?