• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • pink76

Känner ni bebben något?

Jag är ivecka 20+0 med mitt andra barn menjag känner fortfarande inga rörelser. Vi har varit på rul o sett honom röra påsig, han dansade runt rejält, men jag känner fortfarande ingenting.

• bb2014

Kände första fladdret i vecka 14. Började känna ordentlig från v. 19 och även utanpå.

Nu känner jag hela tiden. Mycket rörelse. Både vid navel och långt ner. Mer regelrätta sparkar. Går in i vecka 21 i morgon :) är mitt första barn.

Beror ju på så mycket om man känner. Är ju först efter v. 25 man ska känna regelbundet.

• Mimipig
    JhjärtaK skrev 2014-10-25 14:32:38 följande:
    Haha, sorry. Såklart behöver du inte två liggdelar, tänkte att jag skrev i tvillingtråden smile2.gif
    Jag blev lite förvirrad där... Nope, bara saker för en bäbis för oss, även om jag gissar att han blir stor...
  • laila88
    pink76 skrev 2014-10-26 22:16:36 följande:

Känner ni bebben något?

Jag är ivecka 20+0 med mitt andra barn menjag känner fortfarande inga rörelser. Vi har varit på rul o sett honom röra påsig, han dansade runt rejält, men jag känner fortfarande ingenting.

Har du kanske moderkakan i framvägg eller något då man inte brukar känna så väl?

Jag började väldigt tidigt känna första rörelserna. ca v15, utanpå magen svagt i v17 och tydligt utanpå och även blivande storebror fick känna i v18 :)

Nu känns det då och då hela dagarna och ja tror det är en vilding i min mage v19.

Har inte fått göra RUL än dock så känns skönt att kunna förlita sig på känslan då man inte har sett bebisen sedan vecka 8 :)
  • JhjärtaK

Känner ni bebben något?

Jag har känt ytterst lite och väldigt sällan men min moderkaka ligger i framvägg så det är förklaringen. Kanske är det samma för dig?
  • JhjärtaK

Någon mer än jag som blivit så himla hungrig helt plötsligt? Vecka 18 nu och det har kommit den senaste veckan.

• Skumbollen

Känner ni bebben något?

Jag väntar också andra barnet och är i 19+4. Känner heller inte något alls än. Tror jag berättat innan att jag var i vecka 22-23 när sonen gav sig till känna så jag håller inte andan denna gången ;)
  • Skumbollen
    JhjärtaK skrev 2014-10-27 06:56:34 följande:

Någon mer än jag som blivit så himla hungrig helt plötsligt? Vecka 18 nu och det har kommit den senaste veckan.

Haha! Ja! Jag åt senast igår en tallrik fil och flingor en timme efter middagen... :)
  • snö 81

Jag började känna fladder och kittlingar tidigt, typ v.12.

Nu känner jag sparkar även utanpå dagligen. Känner dock mest när det sparkas på vänster sida eller neråt mot urinblåsan, eftersom jag har livmoder i framvägg som ligger mot höger sida.

Om man ska gå på aktiviteten i magen så kommer vi få en livlig unge på utsidan :)

Det är mitt andra barn ska tilläggas. Kände inte alls såhär mycket och tidigt med första.

• Misty W

Hej hej alla glada, nu är det några få dagar kvar tills vi kliver in i november och vi är en månad "närmare" mötet med dom små..

Jag ska äntligen på mitt ultraljud idag, har väntat ihjäl mig känns det som. Vi hoppas att dom kan se vem som gömmer sig där inna.

Angående rörelser så väntar jag mitt 3:e barn är i 19+6 idag och känner inget som jag tolkar som bebisen. Men samtidigt så har jag moderkakan i framvagn så får väl se vad dom säger i eftermiddag.

Ha en bra dag!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?