• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • snö 81
    JhjärtaK skrev 2014-10-23 09:49:30 följande:

Kul med vagnar!

Idag var jag hos bm och fick lyssnat på hjärtljuden, åh så mysigt!!! Tvilling 1 hade 143 och tvilling 2 149 så väldigt lika men den ena var lite "coolare" smile2.gif

Jag är riktigt trött idag så att få lyssna gjorde mig väldigt gott och gav lite välbehövlig energi smile1.gif

Visst hade ni kollat kön på tvillingarna?

Jag tänkte på hjärtljuden om det stämmer med vad läkaren säger att det är för kön?!

Vi vill ju inte veta kön, men jag tycker det är spännande att spekulera så jag tänkte försöka gissa utifrån hjärtljud. Men min dotter stämde det nämligen jättebra. Ska till BM på måndag och få lyssna för första gången. Ska bli så spännande
  • JhjärtaK
    snö 81 skrev 2014-10-23 14:26:47 följande:
    Visst hade ni kollat kön på tvillingarna?

Jag tänkte på hjärtljuden om det stämmer med vad läkaren säger att det är för kön?!

Vi vill ju inte veta kön, men jag tycker det är spännande att spekulera så jag tänkte försöka gissa utifrån hjärtljud. Men min dotter stämde det nämligen jättebra. Ska till BM på måndag och få lyssna för första gången. Ska bli så spännande
    Läkaren kunde inte se så bra men hon gissade på tjejer. När jag väntade dottern så låg hon nästan alltid på 150 eller mer. Bara en gång var hon nere på 142 typ.

Var går "gränserna" för tjej och kille? (Enligt teorin såklart, vet att det inte är någon sanning )
  • Lejonhierta
    laila88 skrev 2014-10-23 08:22:01 följande:
    Känner dock att lyckan över mitt kap sjönk lite då jag hörde den går beställa ny för bara 500 till ;D
    Det var inte min mening förstås, du får tänka att vi kanske får det krångligare med garanti om det är något... Har googlat mig halvt fördärvad, men eftersom vi har polsktalande godavänner så känns det helt ok att beställa något man inte ens kan stava till på dess språk ;)

Intressant är att vi såg en sådan vagn på barnmorskemottagningen förra veckan och hon hade köpt den i Sverige, ny för 5500:- men det tog tre månade för leverans -inte så kul. Det jag lyckas googla på dom som beställt från polen så har de valt leverans dörr till dörr och då kostar det 500:- utöver vagnen men den har i regel levererats inom 2 veckor. Så vi chansar på Polen.
  • Lejonhierta

Läkaren idag på barnmorskemottagningen, sjukskriven i en månad till. Segt men måste vara blödningsfri i ett par veckor innan de häver sjukskrivningen. Kan räkna med att småblöda hela graviditeten trodde han.. Är i v.21 nu så känns drygt.

• laila88
    Lejonhierta skrev 2014-10-23 17:09:13 följande:
    Det var inte min mening förstås, du får tänka att vi kanske får det krångligare med garanti om det är något... Har googlat mig halvt fördärvad, men eftersom vi har polsktalande godavänner så känns det helt ok att beställa något man inte ens kan stava till på dess språk ;)

Intressant är att vi såg en sådan vagn på barnmorskemottagningen förra veckan och hon hade köpt den i Sverige, ny för 5500:- men det tog tre månade för leverans -inte så kul. Det jag lyckas googla på dom som beställt från polen så har de valt leverans dörr till dörr och då kostar det 500:- utöver vagnen men den har i regel levererats inom 2 veckor. Så vi chansar på Polen.
    Ja jag hade nog inte klarat beställa från ett land med så pass annorlunda språk. Min guddotters mamma är polsk och det hon lägger ut på Facebook är ju totalt omöjligt att förstå :) Dessutom bor dom i Norge så hade inte orkar involvera dom i ett vagnköp. hehe.

Nä jag känner att huvudsaken man har en vagn man är nöjd med så är allt frid och fröjd. Den verkar jätte bra så tror vi båda har satsat rätt :) och skönt att ni får den levererad rakt hem till dörren! :)
  • snö 81
    JhjärtaK skrev 2014-10-23 17:07:33 följande:
    Läkaren kunde inte se så bra men hon gissade på tjejer. När jag väntade dottern så låg hon nästan alltid på 150 eller mer. Bara en gång var hon nere på 142 typ.

Var går "gränserna" för tjej och kille? (Enligt teorin såklart, vet att det inte är någon sanning smile1.gif )
    Det sägs att under 140 är pojke och över 140 är flicka. Min dotter låg på runt 146-153 hela tiden
  • Mimipig
    Kpax skrev 2014-10-23 04:48:10 följande:
    Väldigt snygg och prisvärd, vad kul!

Jag sneglade på Brio Go Next på nätet igår, det är paketpris på köpbarnvagn.se, men jag tänker att de där priserna hinner komma tillbaka eller sänkas ännu mer eftersom modellen blir äldre. Fortfarande inte hittat någon på Blocket, och inte ens bestämt helt vilken vi skapar ha.
    Kul! Vi tänker köpa Bugaboo Buffalo på nätet från Holland (där de tillverkas). Först tänkte vi köpa den på vår New York-resa nästa vecka, men nu insåg vi att med specialbagage etc så blev det inte tillräckligt stor skillnad i pris för att orka. Någon mer som fallit för Buffalon?
  • mizzidus

Var på ultraljud idag! Vecka 19+0 och bebisen mår toppenbra där inne i magen. Dock ville han/hon inte samarbeta tillräckligt så barnmorskan kunde inte se könet men det gör mig inget. Är bara så glad att allt är som det ska <3 :)
  • Kpax
    mizzidus skrev 2014-10-23 22:40:09 följande:

Var på ultraljud idag! Vecka 19+0 och bebisen mår toppenbra där inne i magen. Dock ville han/hon inte samarbeta tillräckligt så barnmorskan kunde inte se könet men det gör mig inget. Är bara så glad att allt är som det ska <3 :)

Vad kul! Och vilken fin bild. :)

Fick du nytt BF?
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?