• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • JhjärtaK

Igår var första gången som en på jobbet faktiskt pekade på min mage och typ "ja där är det väl saker på gång?" Hon visste inte om graviditeten men iom att jag hade en rätt så "gravidig" topp på mig och i vanliga fall har en platt mage så vågade hon väl.

Går in i vecka 18 imorn eller på torsdag (därom tvistar de lärda) och sen är det bara en vecka kvar till RUL! 30 oktober är inbokat .

• snö 81
    Villhaenbebbe skrev 2014-10-20 19:16:42 följande:

Åh RUL imårse och allt såg sååå bra ut med våra lilla POJKE :) så glad och lättad nu! Brände 800kr på babykläder direkt efter haha! phpUfZsDj14780.jpg

Jag hade också velat gå och köpa nåt efter RUL igår, för att "fira" typ. Men mannen hade en jättedålig dag på jobbet och fick stressa tillbaka, så då gick jag också tillbaka trots att jag hade tagit ledigt några timmar.

Denna gången vill jag nämligen inte gör allt själv som jag gjorde sist utan jag vill ha med min man. Så första kläderna ska vi köpa tillsammans
  • Villhaenbebbe
    Astilbe skrev 2014-10-21 00:02:41 följande:

Har börjat känna något de senaste dagarna som känns som typ en nerv som rycker fast i magen. Kan det vara fosterrörelser? Hur har det känts för er andra?

Ja jag känner det nu, speciellt efter RUL igår. Som att han där inne blev lite förbannad när någon peta på han haha.. Känns precis som du säger - som typ nerv/muskelryck :) 

Sen ibland kan jag även tycka att den känns som en fisk som viftar med fenorna haha
  • Skumbollen

Härligt att ni känner av de små liven, själv går jag in i vecka 20 imorgon och känner fortfarande inte ett dyft. Det var samma med sonen, han var heller ingen kicker. Han har ju å andra sidan varit ett väldigt behagligt barn som sover hela nätter och typ aldrig gnäller sen han kom ut så om det hänger ihop kan tösen gärna softa där inne lite till :)

Idag skall fosterkardiologen kika på hennes hjärta kl 14.00. Eftersom sonen föddes med ett allvarligt hjärtfel så kikar de även på detta barn. Även om risken är mycket liten att det skall hända igen så är man ju helt klart nervös.

Läste förövrigt igenom typ 1000 flicknamn igår och hittar egentligen inte ett enda! De som vi gillar lite grann är redan upptagna i vår nära bekantskapskrets. Får man fråga vad ni har för flicknamn på lut? Pojknamn har vi säkert ett dussin vi gillar men vad hjälper det nu? :)

• Villhaenbebbe
    Skumbollen skrev 2014-10-21 08:46:39 följande:

Härligt att ni känner av de små liven, själv går jag in i vecka 20 imorgon och känner fortfarande inte ett dyft. Det var samma med sonen, han var heller ingen kicker. Han har ju å andra sidan varit ett väldigt behagligt barn som sover hela nätter och typ aldrig gnäller sen han kom ut så om det hänger ihop kan tösen gärna softa där inne lite till :)

Idag skall fosterkardiologen kika på hennes hjärta kl 14.00. Eftersom sonen föddes med ett allvarligt hjärtfel så kikar de även på detta barn. Även om risken är mycket liten att det skall hända igen så är man ju helt klart nervös.

Läste förövrigt igenom typ 1000 flicknamn igår och hittar egentligen inte ett enda! De som vi gillar lite grann är redan upptagna i vår nära bekantskapskrets. Får man fråga vad ni har för flicknamn på lut? Pojknamn har vi säkert ett dussin vi gillar men vad hjälper det nu? :)

Eftersom vi ska få en pöjk så kan du få några tips som vi funderat på :) Vi hade bestämt Penny om det var en flicka, och andra förslag som vi hade var Nora, Henny, Joline, Alma, Love-Li och Juno. Ganska ovanliga och speciella, men jag har halltid velat haft något som inte alla andra heter. Det betyder inte att dom inte är fina, men bara inte min grej :) 
  • Astilbe

Tack för svaren! Då måste det ju vara den lille/a som jag känner. Åh nu kommer jag inte få ett skit gjort i dag...

• Skumbollen
    Villhaenbebbe skrev 2014-10-21 09:17:17 följande:
    Eftersom vi ska få en pöjk så kan du få några tips som vi funderat på :) Vi hade bestämt Penny om det var en flicka, och andra förslag som vi hade var Nora, Henny, Joline, Alma, Love-Li och Juno. Ganska ovanliga och speciella, men jag har halltid velat haft något som inte alla andra heter. Det betyder inte att dom inte är fina, men bara inte min grej :) 
    Jättefina namn! Och bara ett som var "taget" :) vi har ett ovanligt och ibland svåruttalat efternamn så vi vill inte krångla till det för mycket men ändå hålla oss borta från topp 20-30 om det går. Men Nora och Penny passar ju definitivt in på den punkten. Mannen har pratat om Juni, jag hade Julie och Filippa på tal. Sonen heter Karl och mannen bara skratta och sa att vi tjänade for lite pengar för att ha barn som heter Karl och Filippa ;) haha:)
  • JhjärtaK
    Skumbollen skrev 2014-10-21 08:46:39 följande:

Jag tycker att Viola och Freja är väldigt fina men de har "tagits" väldigt nyligen inom bekantskapskretsen men ni kan ju ta dem istället

Tycker också att Leah, Asta, Elvira, Julia, Svea är fina men samma sak där
  • tovemaja
    namn vi funderar på är Malva, Silje, Elvira, Eira...
  • snö 81
    Mitt favoritnamn är Majlis. Annars är Hedda, Svea och Tyra alternativ som vi funderar på.

Min dotter föreslog Greta eller Margareta ;)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?