• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Önskaretttredje
    Skumbollen skrev 2014-10-16 16:43:58 följande:
    Jag lärde mig virka förra graviditeten via youtube... Gjorde en filt till sonen :) phpCbKjvv00242.jpg
    Åh va duktig! Kanske skulle försöka mej på nått sådant:) Lär ju ta de 22 veckorna jag har kvar o få till en sån fin filt:)
  • Nixe
    JhjärtaK skrev 2014-10-17 07:03:15 följande:

Igår var jag på UL (igen ) och allt var bra med bebisarna! Om läkaren gissade så tror hon att det är två tjejer där inne

Här är en bild på tvilling ett och tvilling två.

Men ååh vilken söt liten näsa där då! :D

• snö 81
    Önskaretttredje skrev 2014-10-17 14:37:34 följande:
    Åh va duktig! Kanske skulle försöka mej på nått sådant:) Lär ju ta de 22 veckorna jag har kvar o få till en sån fin filt:)
    Haha, för mig skulle det nog ta mycket mer än 22 veckor :)
  • JhjärtaK
    snö 81 skrev 2014-10-17 15:45:41 följande:
    Samma här, oavsett tidsspann så skulle jag aldrig klara att göra något sådant fint
  • Lejonhierta
    Önskaretttredje skrev 2014-10-17 14:37:34 följande:
    Hur har du fäst rutorna med varandra? Virat ihop eller sytt ihop? Jättefint arbete du gjort! Jag har börjat virka en i vitt/rött/svart.
  • Skumbollen
    snö 81 skrev 2014-10-17 15:45:41 följande:
    En barnvagnsmobil då? Gjorde en till sonen och denna var till systersonen. Ett djur tar en tv-kväll ungefär :)

Googla bara virkad barnvagnsmobil så kommer det massa inspiration, eller googla söta djur virka.

Det hinner ni på 22 veckor :))
  • Skumbollen
    Lejonhierta skrev 2014-10-17 16:14:01 följande:
    Hur har du fäst rutorna med varandra? Virat ihop eller sytt ihop? Jättefint arbete du gjort! Jag har börjat virka en i vitt/rött/svart.
    Jag virkade ihop dem med smygmaskor.... Eller *harkel* mamma gjorde det för mig :) det var det tråkiga, haha
  • snö 81
    Skumbollen skrev 2014-10-17 17:10:45 följande:
    En barnvagnsmobil då? Gjorde en till sonen och denna var till systersonen. Ett djur tar en tv-kväll ungefär :)

Googla bara virkad barnvagnsmobil så kommer det massa inspiration, eller googla söta djur virka.

Det hinner ni på 22 veckor :)) phpCrrxmE75992.jpg
    Haga, jag tror du har aningens höga tankar om mig och mina kunskaper i hantverk ;)
  • Kpax
    JhjärtaK skrev 2014-10-17 07:03:15 följande:

Igår var jag på UL (igen ) och allt var bra med bebisarna! Om läkaren gissade så tror hon att det är två tjejer där inne

Här är en bild på tvilling ett och tvilling två.

Gud vad häftigt, och vilka bra bilder!
  • Kpax

Igår hade jag en dålig dag.

Jag lyckades antagligen sträcka mig på natten, för fram till lunch hade jag skitont från ljumsken och upp på halva magen på höger sida. Det kändes inte som något farligt för bebisen, men irriterande när man har ett fysiskt jobb.

Efter lunch kom en kollega och berättade att hon fick missfall i v 18, och att hon tror det berodde på att hon lyfte mycket på jobbet då, så jag kanske borde tänka på det.

Men alltså, jag är ju kött- och charkansvarig på en affär, jag måste lyfta. De tyngre sakerna har jag fått hjälp med sedan över en månad tillbaka, LITE måste jag väl kunna lyfta?? Jag har foglossning, men får lika ont om jag går långt som om jag jobbar, och jag har inte haft sammandragningar eller blödningar. Allt känns bra, då borde det väl vara ok?

Sen kom jag på att jag glömde ett kvitto hemma, och jag blev ledsen för att jag är så tankspridd och värdelös.

När jag kom hem tyckte jag att sambon var grinig och lät det gå ut över mig, och jag gick och grinade i sängen.

Fick för mig att bebisen hade dött också (jag lyfte ju den där backen med kassler...), men hon sparkar nu, så det är lugnt., och jag släppte den tanken redan igår.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?