• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • mizzidus

Jag är sjukskriven till den 28e oktober än så länge, ryggen känns redan bättre sen jag var hos en sjukgymnast men jag vågar nog inte gå tillbaka till jobbet förrän min sjukskrivning har gått ut så ryggen inte blir överbelastad på det onda som jag har liksom. Nu kommer dagarna inför RUL kännas ännu längre eftersom jag kommer vara hemma .RUL är 23e oktober och jag kan knappt vänta! 

En positiv nyhet iaf fick jag idag då jag klämde och kände på min mage och jag kände att något rörde sig där inne!
    Visst det kan också vara gaser men det kändes helt annorlunda och det var på samma ställe som magen "buktade" ut som svaga "knuffar" 
    Magen växer iaf så bebisen verkar må bra och växa som den ska så det är ju bra! 

• JhjärtaK
    Skumbollen skrev 2014-10-16 14:45:29 följande:

Då kan vi bocka av RUL :) allt gick bra! Lipade mig igenom hela organscreeningen, givetvis tog läkaren hjärtat sist... Men allt såg fint ut, till 99% är det en flicka som flyttat in :) BF 18 mars :)

Härligt och grattis!
  • JhjärtaK

Igår var jag på UL (igen ) och allt var bra med bebisarna! Om läkaren gissade så tror hon att det är två tjejer där inne

Här är en bild på tvilling ett och tvilling två.

• JhjärtaK
    snö 81 skrev 2014-10-16 08:29:26 följande:
    Men för att kunna teckna den gäller det att du aldrig haft några som helst problem med hälsan tidigare.

Jag försökte teckna den försäkringen när jag väntade dottern, men eftersom jag haft högt blodtryck som ogravid täckte inte försäkringen nåt överhuvudtaget. Så jag sket i det då och gissar att det skulle vara samma nu.
    Men vad konstigt. Jag behövde inte göra någon hälsodeklaration när jag tecknade trygg Hansas betalvariant.

Kanske har de ändrat reglerna nu?
  • snö 81
    JhjärtaK skrev 2014-10-17 07:03:15 följande:

Igår var jag på UL (igen smile1.gif ) och allt var bra med bebisarna! Om läkaren gissade så tror hon att det är två tjejer där inne smile1.gif

phpQB5gr513437.jpg

Vad gulligt, det ser ut som att tvillingen till höger håller för öronen :)
  • mizzidus

Igår var jag på UL (igen ) och allt var bra med bebisarna! Om läkaren gissade så tror hon att det är två tjejer där inne

Vilka mysiga små liv :)
  • KarinIngrid

åhå vilka sötnosar! Vilken vecka är du i ?

• JhjärtaK
    snö 81 skrev 2014-10-17 07:06:56 följande:
    Vad gulligt, det ser ut som att tvillingen till höger håller för öronen :)
    Haha, javisst gör det tvillingen till vänster kanske sa något dumt
  • JhjärtaK
    KarinIngrid skrev 2014-10-17 13:11:50 följande:
    åhå vilka sötnosar! Vilken vecka är du i ?

Vecka 17
  • snö 81
    JhjärtaK skrev 2014-10-17 13:16:46 följande:
    Haha, javisst gör det smile2.gif tvillingen till vänster kanske sa något dumt smile5.gif
    Kanske retades ;)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?