• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Skumbollen
    mizzidus skrev 2014-10-19 16:06:22 följande:

Hej tråden, får se om jag får någon respons denna gång då...

Jag tänkte fråga en ganska konstig fråga men här kommer den :)

Har någon som jag liksom börjat "flaga" på bröstvårtorna? Det liksom läggs något vitt på toppen som jag kan skrapa bort med nageln som känns som skinn typ, lite svårt att förklara men ni kanske förstår vad jag menar, jag är inte ofräsch eller något sånt för jag duschar regelbundet

Men är det inte hud då? Om du duschar varmt och gnubbar med en handduk, försvinner det då?
  • Kpax

Har någon som jag liksom börjat "flaga" på bröstvårtorna? Det liksom läggs något vitt på toppen som jag kan skrapa bort med nageln som känns som skinn typ, lite svårt att förklara men ni kanske förstår vad jag menar, jag är inte ofräsch eller något sånt för jag duschar regelbundet

Så har jag litegrann även om jag inte är gravid, att huden liksom är lite fjällig? Jag har aldrig reflekterat över att det skulle vara udda, och jag tycker inte det blivit värre under graviditeten.
  • snö 81

Jag har exakt samma. Har försökt smörja eftersom det ser ut som att jag är torr, men det har inte hjälpt nämnvärt...

Har aldrig haft så innan så jag gissar att set har med graviditeten att göra
  • Misty W

Oj, är det så.. Jag har vägrat mammakläder dom 2 första graviditeterna, men nu när jag närmar mig 30 strecket så känner jag att jag inte kan springa runt med sambons stora tjocktröjor under påknäppta jackor..

Ska kolla på hm i veckan och se vad jag kan hitta.

snö 81 skrev 2014-10-19 14:15:23 följande:

Det är jättesvårt att veta med storlek när man inte vet hur stor man blir.

Förra gången, när jag väntade dottern, köpte jag en parkas från HM's vanliga kläder i strl 38. Den var gigantisk och räckte gott och väl hela tiden. I år hittar jag inte ens en jacka på mammaavdelningen :)

• Skumbollen

Fy bubblan idag är jag trött! Dricker alkoholfri rosé i soffan, hade behövt ett järn! Hoppas på go placeboeffekt nu ;)

Insåg förut att även jag har jackproblem efter att jag inte kunde stänga jackan i ösregnet... Sååå... Bonprix sa ni? :)

• JhjärtaK

Låter som hud eller kanske en kombo av hud och talg från talgkörtlarna på bröstvårtorna. De blir ju mer aktiva under graviditeten.
  • JhjärtaK
    Skumbollen skrev 2014-10-19 18:48:57 följande:

Fy bubblan idag är jag trött! Dricker alkoholfri rosé i soffan, hade behövt ett järn! Hoppas på go placeboeffekt nu ;)

Insåg förut att även jag har jackproblem efter att jag inte kunde stänga jackan i ösregnet... Sååå... Bonprix sa ni? :)

Haha, jag hade inte heller tackat nej till ett glas riktig rosé eller ett iskallt glas vitt (mmmmmmm....).

Var inte alls sugen på alkohol när jag var gravid med dottern men denna gång så är jag det, riktigt frustrerande :-P
  • mizzidus
    snö 81 skrev 2014-10-19 17:05:10 följande:
    Jag har exakt samma. Har försökt smörja eftersom det ser ut som att jag är torr, men det har inte hjälpt nämnvärt...

Har aldrig haft så innan så jag gissar att set har med graviditeten att göra
    JhjärtaK skrev 2014-10-20 06:47:30 följande:
    Låter som hud eller kanske en kombo av hud och talg från talgkörtlarna på bröstvårtorna. De blir ju mer aktiva under graviditeten.
    Jag har aldrig haft något sådant förut men det verkar inte vara helt onormalt då under graviditeten så jag kan andas ut...
  • Chuckiiii
    Skumbollen skrev 2014-10-19 18:48:57 följande:

Skulle kunna döda för ett glas rött!!

Jag köpte gravidjacka på tradera, va på hm o testade deras storlekar och budade sen hem en för halva priset!
  • Skumbollen
    Chuckiiii skrev 2014-10-20 13:24:00 följande:
    Skulle kunna döda för ett glas rött!!

Jag köpte gravidjacka på tradera, va på hm o testade deras storlekar och budade sen hem en för halva priset!
    Känner när jag hänger här på fl att jag kanske måste testa Tradera... Jag har aldrig provat, är lite rädd att bli lurad... Får väl starta med något litet :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?