• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Kpax

Vi har inte köpt något än, och vi vet inte ens vad man behöver (förutom vagn och andra stora saker), eller vilka storlekar man ska satsa på. Meeeen vi hinner :)

• laila88

Jag har hittat en vagn som jag verkligen vill köpa! Den är på blocket, kommer inte köpa en helt ny för massor med tusen och denna var perfekt!

MEN jag vågar inte köpa den så här tidigt :/ jag vill åtminstone vänta till efter RUL men då kommer den säkert va såld. Vilket dilemma :)

• JhjärtaK
    Mimipig skrev 2014-10-18 17:58:46 följande:

Idag blev det till slut tre par gravidjeans från hm. Ja, de är för korta, men jag har insett att det är vad som står till buds. Jag är 177 cm, har 36 i benlängd i jeans vanligtvis. Nu får det bli ankelfashion. Jag gillade helt klart modellen skinny bäst, mjukast, om någon annan långis söker tips.

Jag är 174 och kan tipsa om att äldre hm-jeans (säg för 2-3 år sedan) är mycket längre än dagens så hittar du några på blocket eller kan få låna av vänner så testa!

Jag har kvar två par från dotterns graviditet och så fick jag låna ett till par av en kompis och de är alla tillräckligt långa
  • snö 81
    Lejonhierta skrev 2014-10-18 19:11:54 följande:
    Jag köpte denna i svart, var enda färgen som fanns i min stl då jag beställde. Gillar att det är dragkedja i sidorna som kan öka vidden. Bra armlängd för mig som har ganska långa armar... www.bonprix.se/produkt/mammamode-vinterjacka-moerk-olivgroen-970298/

Åh, Bon Prix har jag missat. Har nog kollat alla andra som säljer mammakläder på nätet.
  • Kpax
    laila88 skrev 2014-10-18 22:23:36 följande:

Jag har hittat en vagn som jag verkligen vill köpa! Den är på blocket, kommer inte köpa en helt ny för massor med tusen och denna var perfekt!

MEN jag vågar inte köpa den så här tidigt :/ jag vill åtminstone vänta till efter RUL men då kommer den säkert va såld. Vilket dilemma :)

Vad är det för vagn? De jag är intresserad av (brio go next och stokke Trailz) verkar inte finnas på blocket, de kanske är lite för nya och inte hunnit bli utväxta. Kanske dyker det upp någon kring årsskiftet. Det måste väl vara lagom att köpa vagn två månader före bf? Alltså, det borde väl räcka menar jag?
  • Chuckiiii
    Kpax skrev 2014-10-19 09:46:57 följande:

Vad är det för vagn? De jag är intresserad av (brio go next och stokke Trailz) verkar inte finnas på blocket, de kanske är lite för nya och inte hunnit bli utväxta. Kanske dyker det upp någon kring årsskiftet. Det måste väl vara lagom att köpa vagn två månader före bf? Alltså, det borde väl räcka menar jag?

Har oxå en vagn vi håller utkik efter på blocket! Har än så länge fastnat för Emmaljunga Viking. Sambon gillade den jättelikt, jag gillade mest att man kunde köpa till zebrasuflett!

Men vi ska även höra med bekanta med kontakter vad den kostar i Polen där den faktiskt tillverkas:)

Tänker oxå att man kan vänta till årsskiftet, eller om man ska 'sprida ut' utgifterna?
  • JhjärtaK
    Chuckiiii skrev 2014-10-19 10:14:50 följande:
    Har oxå en vagn vi håller utkik efter på blocket! Har än så länge fastnat för Emmaljunga Viking. Sambon gillade den jättelikt, jag gillade mest att man kunde köpa till zebrasuflett!

Men vi ska även höra med bekanta med kontakter vad den kostar i Polen där den faktiskt tillverkas:)

Tänker oxå att man kan vänta till årsskiftet, eller om man ska 'sprida ut' utgifterna?
    Oooh! Kan du kolla vad deras double Viking kostar där också? Vi är nämligen ute efter den som tvillingvagn

Hade ingen aning om att de tillverkades i Polen.
  • Misty W

Ja en vinter jacka kan ju vara smart att införskaffa sig. Borde kanske börja kolla på det.
    Hur tänker ni med storlekar på jackorna då? Jag är rädd att man kanske blir tjockare än vad man hoppas =)

• snö 81
    Misty W skrev 2014-10-19 13:25:52 följande:

Ja en vinter jacka kan ju vara smart att införskaffa sig. Borde kanske börja kolla på det.
    Hur tänker ni med storlekar på jackorna då? Jag är rädd att man kanske blir tjockare än vad man hoppas =)

Det är jättesvårt att veta med storlek när man inte vet hur stor man blir.

Förra gången, när jag väntade dottern, köpte jag en parkas från HM's vanliga kläder i strl 38. Den var gigantisk och räckte gott och väl hela tiden. I år hittar jag inte ens en jacka på mammaavdelningen :)
  • mizzidus

Hej tråden, får se om jag får någon respons denna gång då...

Jag tänkte fråga en ganska konstig fråga men här kommer den :)

Har någon som jag liksom börjat "flaga" på bröstvårtorna? Det liksom läggs något vitt på toppen som jag kan skrapa bort med nageln som känns som skinn typ, lite svårt att förklara men ni kanske förstår vad jag menar, jag är inte ofräsch eller något sånt för jag duschar regelbundet

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?