• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • sommarstad
    Lilla W skrev 2014-10-15 20:40:43 följande:

Världens bästa läkare ringde idag, en dag efter fostervattensprovet, o berättade att våran bebis har helt normala kromosomer!! :D

Åh så härligt! Skönt att ni dessutom slapp att vänta länge på svar :)
  • LillLouise84
    Skumbollen skrev 2014-10-15 15:31:33 följande:

Åhhhhh tack!!! Äntligen en vettig vagn! Den bästa lösningen jag sett hittills, hoppas den är lika bra i verkligheten ! :)

Prislappen var lite mildare än många andra också. Mb borde passa perfekt på landet också.
  • LillLouise84
    sommarstad skrev 2014-10-15 19:27:39 följande:

Har ni funderat nåt på gravidförsäkring? Jag har tecknat Trygg Hansas gratis försäkring men funderar utöka och ta den som kallas Extra. Det är ju inte mycket pengar iaf något skulle hända. Men är nyfiken hur ni andra tänker? :)

Jag hade trygg hansas betalförsäkring vid förra och kommer nog ta det nu med. Jag själv är också försäkrad i trygg hansa och tycker att de funkar bra.
  • Kurona
    Evening primrose skrev 2014-10-15 20:27:17 följande:

Sommsrstad

Har Trygghansas barnförsäkring, anses bäst.

Hade deras gratis gravidförsäkring sist men ska ta betalvarianten nu, som du säger. Billigt i jämförelse med vad som kan hända.

Har också hört att trygg hansas ska vara bäst, hade betalversionen av IF när vi väntade sonen, men blir nog Trygg Hansa den här gången, kör på betalversionen där med.
  • Mimipig
    JhjärtaK skrev 2014-10-15 10:14:00 följande:
    Ja se till att bli sjukskriven för så ont kan man ju inte ha om man jobbar smile4.gif

Prata med din bm om akupunktur också, det kan hjälpa har jag hört.
    Jag har blivit ordinerad akupunktur mot smärtan - två tillfällen i nästa v inbokade. Jag återkommer med rapport.

Jag har mestadels kontorsjobb, vill klara att jobba hela vägen till förlossning och håller det sig på denna nivå i smärta klarar jag det, men med ett fysiskt jobb kan jag inte se hur det skulle gå till. Himla skillnad för er med kroppsarbete.
  • Mimipig

Världens bästa läkare ringde idag, en dag efter fostervattensprovet, o berättade att våran bebis har helt normala kromosomer!! :D

Åh, vad skönt att höra!!! När jag gjorde moderkakasprov sa de: om allt är bra kommer ett brev på posten. Om det inte är bra ringer vi tidigare. Vilken pärs och vilket ogenomtänkt system! Jag dog ju lite varje gång mobilen ringde. Sen slutade det med att de glömde skicka mitt brev och jag fick ringa och efterlysa mitt svar när 8 dagar gått. Gah! Men allt gick bra till sist.
  • JhjärtaK
    sommarstad skrev 2014-10-15 19:27:39 följande:

Har ni funderat nåt på gravidförsäkring? Jag har tecknat Trygg Hansas gratis försäkring men funderar utöka och ta den som kallas Extra. Det är ju inte mycket pengar iaf något skulle hända. Men är nyfiken hur ni andra tänker? :)

Jag har tecknat betaversionen hos trygg hansa. Hade den med dottern också och fick 3000 kr från dem pga min förlossningsskada. De var väldigt lätta att ha att göra med och jag gillar att den övergår i en barnförsäkring.

Denna gång tecknade jag den då bebisarna kanske kommer att behöva ligga på sjukhus efter födseln och då får man pengar ur försäkringen.
  • JhjärtaK

Oj vad snabbt! Och grattis!
  • JhjärtaK
    Mimipig skrev 2014-10-15 22:28:59 följande:
    Jag har blivit ordinerad akupunktur mot smärtan - två tillfällen i nästa v inbokade. Jag återkommer med rapport.

Jag har mestadels kontorsjobb, vill klara att jobba hela vägen till förlossning och håller det sig på denna nivå i smärta klarar jag det, men med ett fysiskt jobb kan jag inte se hur det skulle gå till. Himla skillnad för er med kroppsarbete.
    Jag har också ett kontorsjobb men blev ändå sjukskriven pga foglossning fyra veckor innan bf då jag hade så ont att jag inte sov något på nätterna, allt gjorde ont. Så var lite snäll mot dig själv. Ditt sgi dras inte ner för att du är sjukskriven utan baseras på din inkomst innan dess.

Hoppas att akupunkturen hjälper!
  • sommarstad
    JhjärtaK skrev 2014-10-16 06:12:00 följande:

Jag har tecknat betaversionen hos trygg hansa. Hade den med dottern också och fick 3000 kr från dem pga min förlossningsskada. De var väldigt lätta att ha att göra med och jag gillar att den övergår i en barnförsäkring.

Denna gång tecknade jag den då bebisarna kanske kommer att behöva ligga på sjukhus efter födseln och då får man pengar ur försäkringen.

Va bra det låter att de är lätta att göra med. Vi har egentligen folksam till de andra försäkringarna, men jämförde deras gravid försäkring med trygg hansas och upplevde att man fick mer ut av trygg hansa om nåt skulle hända.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?