• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • snö 81
    Evening primrose skrev 2014-10-15 20:27:17 följande:

Sommsrstad

Har Trygghansas barnförsäkring, anses bäst.

Hade deras gratis gravidförsäkring sist men ska ta betalvarianten nu, som du säger. Billigt i jämförelse med vad som kan hända.

? Lilla E ?
    Men för att kunna teckna den gäller det att du aldrig haft några som helst problem med hälsan tidigare.

Jag försökte teckna den försäkringen när jag väntade dottern, men eftersom jag haft högt blodtryck som ogravid täckte inte försäkringen nåt överhuvudtaget. Så jag sket i det då och gissar att det skulle vara samma nu.
  • Skumbollen

Då kan vi bocka av RUL :) allt gick bra! Lipade mig igenom hela organscreeningen, givetvis tog läkaren hjärtat sist... Men allt såg fint ut, till 99% är det en flicka som flyttat in :) BF 18 mars :)

• Önskaretttredje
    Skumbollen skrev 2014-10-16 14:45:29 följande:

Då kan vi bocka av RUL :) allt gick bra! Lipade mig igenom hela organscreeningen, givetvis tog läkaren hjärtat sist... Men allt såg fint ut, till 99% är det en flicka som flyttat in :) BF 18 mars :)

Grattis- Gud va roligt:)
  • Önskaretttredje

Hej! Tips på vad man kan sysselsätta sej med när man sitter fast i soffan med foglossning om dagarna. Äntligen är illamåendet bättre, men när man mår bättre så vart visst dagarna välldans långa när man inte kan göra så mycket pga smärta.

• Skumbollen
    Önskaretttredje skrev 2014-10-16 14:50:48 följande:

Hej! Tips på vad man kan sysselsätta sej med när man sitter fast i soffan med foglossning om dagarna. Äntligen är illamåendet bättre, men när man mår bättre så vart visst dagarna välldans långa när man inte kan göra så mycket pga smärta.

Seriemaraton? Har ni Netflix, viaplay eller liknande?
  • Skumbollen

Jag lärde mig virka förra graviditeten via youtube... Gjorde en filt till sonen :)
  • Kpax

Sticka, virka, lägga pärlplatta, läsa, titta på serier kanske?
  • Kpax
    Skumbollen skrev 2014-10-16 14:45:29 följande:

Skönt!! :)
  • chikita124

Varit på RUL idag vår TÖS var helt perfekt o underbar att se...
    planerad till 15 mars som innan:)

• Lejonhierta

Var också på RUL idag, allt såg bra ut med bäbisen som till min gigantiska förvåning är en tjej. Däremot såg inte placentan hundra ut och jag har ju varit sjukskriven en månad nu pga blödningar. Dels sitter den mycket lågt = kejsarsnitt (fast det ska jag ju ha ändå så det känns inte oroande) dels så har den en udda form och har en bi-placenta som de inte kan säkerställa varför, men jag har placenta lite överallt typ. Passade på att kolla mitt Hb eftersom jag är så trött trots järntabletter och det ligger på 100, så inga lysande siffror. Blir läkarbesök den 23e för då går sjukskrivning ut så de ville kolla blödningsstatus samt den 30e då blir det läkarultraljud för att kolla placenta samt hjärtat (vilket är rutin eftersom en storebror till lillfisan föddes med öppen ductus). Troligtvis kommer vi få springa på en hel del ultraljud.

Vad gäller bäbisens stl så har de ju hela tiden sagt att den är mindre än vad den är men idag var den större än vad den ska vara. Vi vet ju exakt med tanke på att det är ivf.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?