• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Skumbollen
    Kpax skrev 2014-10-18 09:19:52 följande:

Igår hade jag en dålig dag.

Jag lyckades antagligen sträcka mig på natten, för fram till lunch hade jag skitont från ljumsken och upp på halva magen på höger sida. Det kändes inte som något farligt för bebisen, men irriterande när man har ett fysiskt jobb.

Efter lunch kom en kollega och berättade att hon fick missfall i v 18, och att hon tror det berodde på att hon lyfte mycket på jobbet då, så jag kanske borde tänka på det.

Men alltså, jag är ju kött- och charkansvarig på en affär, jag måste lyfta. De tyngre sakerna har jag fått hjälp med sedan över en månad tillbaka, LITE måste jag väl kunna lyfta?? Jag har foglossning, men får lika ont om jag går långt som om jag jobbar, och jag har inte haft sammandragningar eller blödningar. Allt känns bra, då borde det väl vara ok?

Sen kom jag på att jag glömde ett kvitto hemma, och jag blev ledsen för att jag är så tankspridd och värdelös.

När jag kom hem tyckte jag att sambon var grinig och lät det gå ut över mig, och jag gick och grinade i sängen.

Fick för mig att bebisen hade dött också (jag lyfte ju den där backen med kassler...), men hon sparkar nu, så det är lugnt., och jag släppte den tanken redan igår.

Trist med en dålig dag! Man är inte stark när de kommer. Jag har haft två sena missfall (v21 och v23) och fick efter det gå igenom alla tänkbara utredningar. Jag hade under en tiden både ett ganska stressigt och tungt jobb och tror jag frågade säkert hundra gånger om det kunde hänga ihop... Läkaren var väldigt bestämd med att så är inte fallet. Det finns (fanns då iaf) inga studier som visade att det fanns ett samband. Man vill ju så gärna ha ett svar på varför saker och ting sker, en logisk förklaring... Det är säkert så din kollega hanterar sitt missfall...Sen skall man ju givetvis alltid lyssna på sin kropp oavsett om man är gravid eller inte :)

Mysigt att hon kickar på dig, jag längtar efter lite aktivitet jag med :)
  • Kpax
    Skumbollen skrev 2014-10-18 09:45:43 följande:

Trist med en dålig dag! Man är inte stark när de kommer. Jag har haft två sena missfall (v21 och v23) och fick efter det gå igenom alla tänkbara utredningar. Jag hade under en tiden både ett ganska stressigt och tungt jobb och tror jag frågade säkert hundra gånger om det kunde hänga ihop... Läkaren var väldigt bestämd med att så är inte fallet. Det finns (fanns då iaf) inga studier som visade att det fanns ett samband. Man vill ju så gärna ha ett svar på varför saker och ting sker, en logisk förklaring... Det är säkert så din kollega hanterar sitt missfall...Sen skall man ju givetvis alltid lyssna på sin kropp oavsett om man är gravid eller inte :)

Mysigt att hon kickar på dig, jag längtar efter lite aktivitet jag med :)

Vad skönt att höra!

Jo det är klart, det är väl hennes sätt att hantera det, och det ska jag inte ta ifrån henne (om hon inte börjar gå på mig, då klöser jag ögonen ur henne. Haha, nej då). Dumt att ta det hon sa som ett personangrepp, jag tänker inte klart. :)
  • JhjärtaK
    SvanE skrev 2014-10-18 11:45:45 följande:

RUL igår, allting såg bra ut med vår lilla POJKE <3 phpXmQxBz61798.jpg

Härligt! Grattis till sonen!
  • Misty W

Va kul att ni får så fina bilder och vet ungefär vem ni väntar på. Jag håller på att bli knäpp av nyfikenhet. Jag har inte Rul förns den 27/10 och det är ju 100år tills dess. Kommer gå in i vecka 21 dagen efter RUL.

Hade ni köpt nått till era små i magen? Jag har köpt en vagn av en kompis som jag bara längtar efter att få ta hem. Även ärvt/lånat en spjälsäng av en vän, eftersom vi gjorde oss av med allt efter sonen då vi bästämt att 2 barn räcker . Just nu känns det inte så jätte smart efter som vi nu 5 1/2 år senare väntar 3:an iallafall.

• Mimipig
    Misty W skrev 2014-10-18 14:18:23 följande:

Va kul att ni får så fina bilder och vet ungefär vem ni väntar på. Jag håller på att bli knäpp av nyfikenhet. Jag har inte Rul förns den 27/10 och det är ju 100år tills dess. Kommer gå in i vecka 21 dagen efter RUL.

Hade ni köpt nått till era små i magen? Jag har köpt en vagn av en kompis som jag bara längtar efter att få ta hem. Även ärvt/lånat en spjälsäng av en vän, eftersom vi gjorde oss av med allt efter sonen då vi bästämt att 2 barn räcker . Just nu känns det inte så jätte smart efter som vi nu 5 1/2 år senare väntar 3:an iallafall.

Jag har köpt några få klädesplagg. Jag ska få låna en spjälsäng av en kompis. Vi har väl i princip bestämt att vi ska köpa en Bugaboo Buffaloo i New York och mer kläder där. Jag är inte vidskeplig eller så, jag skulle kunna köpa mer saker, men det känns ännu så främmande att jag ska bli mamma och få ett barn, så jag har inte kommit till någon naturlig inköpsfas än. Jag hoppas det känns verkligare efter RUL 27/10.
  • Mimipig
    JhjärtaK skrev 2014-10-17 07:03:15 följande:

Igår var jag på UL (igen smile1.gif ) och allt var bra med bebisarna! Om läkaren gissade så tror hon att det är två tjejer där inne smile1.gif

Här är en bild på tvilling ett och tvilling två.

phpQB5gr513437.jpg

Åh, så häftiga bilder! Man ser ju ansiktsdragen i profil ju! Wow!
  • Mimipig

Idag blev det till slut tre par gravidjeans från hm. Ja, de är för korta, men jag har insett att det är vad som står till buds. Jag är 177 cm, har 36 i benlängd i jeans vanligtvis. Nu får det bli ankelfashion. Jag gillade helt klart modellen skinny bäst, mjukast, om någon annan långis söker tips.

• snö 81
    Misty W skrev 2014-10-18 14:18:23 följande:

Jag budade hem en lite. Fleeceoverall på Tradera så det är väl det vi äger såhär långt. I övrigt måste vi köpa rubb och stubb trots att vi tillsammans redan har 3 barn.

Just nu är mitt stora problem jacka till vintern. Har letat överallt och beställt flera jackor på nätet utan lycka. Vi har börjat ha minusgrader här uppe redan så det känns rätt angeläget att hitta en jacka.
  • Lejonhierta
    snö 81 skrev 2014-10-18 18:19:29 följande:
    Jag budade hem en lite. Fleeceoverall på Tradera så det är väl det vi äger såhär långt. I övrigt måste vi köpa rubb och stubb trots att vi tillsammans redan har 3 barn.

Just nu är mitt stora problem jacka till vintern. Har letat överallt och beställt flera jackor på nätet utan lycka. Vi har börjat ha minusgrader här uppe redan så det känns rätt angeläget att hitta en jacka.
    Jag köpte denna i svart, var enda färgen som fanns i min stl då jag beställde. Gillar att det är dragkedja i sidorna som kan öka vidden. Bra armlängd för mig som har ganska långa armar... www.bonprix.se/produkt/mammamode-vinterjacka-moerk-olivgroen-970298/

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?