• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Skumbollen

Roligt med så många ovanliga (i min värld) namn. Bland våra vänner är det mycket topp 10, vilket inte är fel i sig :)

Det svåraste är ju inte inte associera namnet med något eller någon...

• Kpax

Alice är superfint, men det har legat i topp flera år, så jag är rädd att det känns för vanligt i förskolan och skolan.

Andra fina namn :

Cornelia, Josefine, Nora, Vera, Lo, Ellen, Alde.

Vi är långt ifrån ett beslut, och tycker rätt olika. Kommer bli långa intressanta diskussioner... Jag kanske tar upp frågan under förlossningen. ;)

• Skumbollen
    Kpax skrev 2014-10-21 18:16:30 följande:

Alice är superfint, men det har legat i topp flera år, så jag är rädd att det känns för vanligt i förskolan och skolan.

Andra fina namn :

Vi är långt ifrån ett beslut, och tycker rätt olika. Kommer bli långa intressanta diskussioner... Jag kanske tar upp frågan under förlossningen. ;)

Jag gillar Alice som bara den! Det är dessutom släktnamn på båda våra sidor så hade vi inte haft bästa vänner med en Alice så hade det nog varit givet trots sin topplacering :)
  • Mimipig
    Skumbollen skrev 2014-10-21 08:46:39 följande:

Härligt att ni känner av de små liven, själv går jag in i vecka 20 imorgon och känner fortfarande inte ett dyft. Det var samma med sonen, han var heller ingen kicker. Han har ju å andra sidan varit ett väldigt behagligt barn som sover hela nätter och typ aldrig gnäller sen han kom ut så om det hänger ihop kan tösen gärna softa där inne lite till :)

Idag skall fosterkardiologen kika på hennes hjärta kl 14.00. Eftersom sonen föddes med ett allvarligt hjärtfel så kikar de även på detta barn. Även om risken är mycket liten att det skall hända igen så är man ju helt klart nervös.

Läste förövrigt igenom typ 1000 flicknamn igår och hittar egentligen inte ett enda! De som vi gillar lite grann är redan upptagna i vår nära bekantskapskrets. Får man fråga vad ni har för flicknamn på lut? Pojknamn har vi säkert ett dussin vi gillar men vad hjälper det nu? :)

Jag känner heller inga rörelser, är i v 19.
  • Mimipig

Mage v 19. Det är liksom inget snack om vad som döljer sig där inne längre. Var just hos frissan som hade helkroppsspegel. En främmande heffaklump satt mittemot mig hela tiden.

• anonym81

Hejsan! Hoppar in här jag också, har bf med mitt 5:e barn 22/3 så är i v. 19 nu, på fredag ska vi äntligen få se vem det är som bökar runt i magen :).

• mizzidus
    anonym81 skrev 2014-10-21 19:48:41 följande:

Hejsan! Hoppar in här jag också, har bf med mitt 5:e barn 22/3 så är i v. 19 nu, på fredag ska vi äntligen få se vem det är som bökar runt i magen :).

Välkommen till tråden! :) 
  • Chuckiiii
    Kpax skrev 2014-10-21 18:16:30 följande:

Andra fina namn :

Min sambo är heelt inne på Alice! (Lite roligt också då min systerdotter kallade honom det innan hon kunde uttala Alex) Men för mig ärret helt förstört då det var toppnamnen 2013:(

Hoppas det blir en kille så man slipper den fighten!

Jag har nämligen inte ett enda tjejnamn på lut. Förutom Juno möjligtvis:)
  • JhjärtaK
    Mimipig skrev 2014-10-21 19:35:21 följande:

Mage v 19. Det är liksom inget snack om vad som döljer sig där inne längre. Var just hos frissan som hade helkroppsspegel. En främmande heffaklump satt mittemot mig hela tiden. phpwUOxN238287.jpg

Jättefin mage!
  • Kpax
    Chuckiiii skrev 2014-10-21 20:33:07 följande:

Min sambo är heelt inne på Alice! (Lite roligt också då min systerdotter kallade honom det innan hon kunde uttala Alex) Men för mig ärret helt förstört då det var toppnamnen 2013:(

Hoppas det blir en kille så man slipper den fighten!

Jag har nämligen inte ett enda tjejnamn på lut. Förutom Juno möjligtvis:)

Ja, jag reagerar inte alls på om andra ger sina barn top 10 -namn, men jag har själv tyckt att det varit skönt att få vara ensam om mitt namn i klassen och ofta bara delat det med max en person till i skolan. Jag heter Karolina, så det är ändå inget udda namn direkt. Vill bara undvika Johan, Linda, Daniel - träsket, vi hade flera av varje i klassen :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?