• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2014-10-29 19:55:20 följande:

Ja, det är ju lite roligt att vi följs åt. Spännande att se vad dom säger på måndag. Eftersom den är större och lättare att mäta flyttas du kanske tillbaka igen.

Jag ville inte bli flyttad på RUL med erfarenheten från förra gången, men ynka 3 dagar gör ju ingen skillnad egentligen.

Förra graviditeten blev jag flyttad 8 dagar och fick göra två rul den gången också. Men samma bf båda rul. Ändå blev jag igångsatt två dagar innan bf och fick en bebis på mindre än tre kilo. Så jag tror att jag får små barn helt enkelt.
  • Villhaenbebbe
    Yllraz skrev 2014-10-29 19:59:31 följande:

Äntligen äntligen har vi barit på rul idag!! <3

BF 26/3 står fortfarande fast och jag bli snittad mellan 16-20/3 beroende på hur tiderna ser ut.

Allt såg toppen ut och bebis mådde toppen.

Och vi fick veta att Ossian ska få en liten SYSTER <3 (alltså funkade inget av alla skrock-tester haha vare sig pendel, bikarbonat etc etc)

Vår lilla sessa ska heta Lovelii! Nu äntligen börjar det kännas på riktigt och jag är inte lika orolig över att jag inte känner något ännu.

Längtar till mars!! <3

Åh grattis vad kul :) jag hade också Love-Li på min namnlista!! Så fint att det blir lovely!
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2014-10-29 20:14:36 följande:
    Förra graviditeten blev jag flyttad 8 dagar och fick göra två rul den gången också. Men samma bf båda rul. Ändå blev jag igångsatt två dagar innan bf och fick en bebis på mindre än tre kilo. Så jag tror att jag får små barn helt enkelt.
    Jag blev flyttad 9 dagar åt "fel" håll ( från 4:e till 13:e) förra gången och blev sedan igångsatt en vecka över tiden eftersom vattnet var slut och flödet i navelsträngen var dåligt. Ut kom en snustorr och överburen bebis på strax över 3 kg. Med andra ord gör jag små barn :)
  • Yllraz
    Villhaenbebbe skrev 2014-10-29 20:16:57 följande:
    Åh grattis vad kul :) jag hade också Love-Li på min namnlista!! Så fint att det blir lovely!

Ja preciiis! Lovely ;)

Men med två i, så hon blir den enda som heter så <3

• laila88

Nu är vi hemma från ultraljudet! Det var över på en kvart och blev flyttad tre dagar bak men är i v 19 fortfarande :)
    Det verkar som det är en liten tjej som huserar där inne :D

• snö 81
    laila88 skrev 2014-10-30 09:39:56 följande:

Nu är vi hemma från ultraljudet! Det var över på en kvart och blev flyttad tre dagar bak men är i v 19 fortfarande :)

En kvart, det var snabbt jobbat!

Tror hon höll på 45 minuter när jag var på RUL.

Kul med en liten tjej!
  • snö 81
    laila88 skrev 2014-10-30 09:39:56 följande:

Vad blev ditt nya datum förresten?
  • laila88

30/3 blev det :) Men så kanske jag ska göra kejsarsnitt så kanske blir lite tidigare ändå. Men det får tiden utvisa :D

• KarinIngrid

Äntligen har vi också varit på RUL
    Allt såg kanonbra ut. ca 20 cm stor, starkt hjärta som slog 144 slag per minut. Alla organ på plats, alla lemmar och annat! :) Hon sa att allt såg jättebra ut!

Så zoomade hon in framifrån och frågade om vi ville veta könet. Jag sa att jag såg direkt att det var en pojke. Då skrattade hon och sa att ja den här var väldigt lätt att bestämma, det var ingen tvekan. Man såg klart och tydligt könet och en pojke är det :)

För mig spelade det ingen som helst roll om det var en pojke eller flicka, jag är mest överväldigat över att ha fått sett bebisen och att allt ser bra ut!! min sambo har ett stort flin i hela ansiktet och upprepar "jag ska få en son" :)

• JhjärtaK
    bb2014 skrev 2014-10-29 16:14:29 följande:
    Testad är den, vältestad blir den först när alla börjar vaccinera sig.

vaccineringsperioden är slutet av oktober ända fram till februari.

Och visst har man haft influensa är det bra att vaccinera sig. Jag har inte haft det de senaste 15 åren.

Viktigast är ju att vara hemma när man är sjuk. De med sämre motståndskraft vaccinerar ju sig :)

Lejonhierta, det är gratis i alla landsting för riskgrupper. Dvs. Äldre, hjärtsjuka, gravida i abdra delen av graviditeten osv.
    Fast just influensavaccinet är långt ifrån hundraprocentig så även om de i riskgrupperna har vaccinerat sig så är det ingen garanti för att de klarar sig utan att bli drabbade själva om de träffar en smittad person.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?