• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • snö 81

Halvvägs idag, och magen känns enorm :)

• JhjärtaK
    Villhaenbebbe skrev 2014-11-01 19:09:53 följande:
    Jag googlade på det och hittade faktiskt en gammal tråd där du skrivit! :)

Tack för svaret! Det gör verkligen fruktansvärt ont när smärtan väl kommer, men nu har jag inte känt nått på nån timma. Så hoppas hoppas att det är påväg åt bättringshållet!
    Vad roligt att du hittade den tråden .

Bästa tipset är som sagt att ligga på väster sida och avlasta höger njure. Hoppas att det ordnar till sig för dig av sig själv!
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2014-11-01 19:39:05 följande:

Härligt! Halvtid här med. Nu är det nedförsbacke mot förlossning
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2014-11-02 08:08:30 följande:
    Härligt! Halvtid här med. Nu är det nedförsbacke mot förlossning smile1.gif
    Precis! Och jag ser faktiskt fram mot förlossning även fast jag vet att det gör sagolikt ont. Denna gång vet jag vad som väntar och vad jag vill göra annorlunda mot förra gången.
  • Nixe
    snö 81 skrev 2014-11-01 19:39:05 följande:

Åh, har vi samma bf? 21a? Jag har fått värsta magen typ sista veckan, hann inte ens märka att den kom men nu är naveln till och med på väg bort :-/ är det någon som har tips på bra olja att smörja in sig med? Magen då alltså
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2014-11-02 08:20:45 följande:

Precis! Och jag ser faktiskt fram mot förlossning även fast jag vet att det gör sagolikt ont. Denna gång vet jag vad som väntar och vad jag vill göra annorlunda mot förra gången.

Jag ser inte fram emot smärtan vid förlossning. Jag håller alla mina tummar och tår för en naturlig start den här gången. Men så skönt att gjort hälften.
  • Kpax
    Nixe skrev 2014-11-02 09:27:30 följande:

Åh, har vi samma bf? 21a? Jag har fått värsta magen typ sista veckan, hann inte ens märka att den kom men nu är naveln till och med på väg bort :-/ är det någon som har tips på bra olja att smörja in sig med? Magen då alltså

Jag undrar också över olja! Har för mig att jag hört att mandelolja ska vara bra, annars finns det väl speciell olja som är till för gravidmagar, men då är frågan hur mycket man betalar för namnet :)
  • Skumbollen

Mandelolja funkar fint, glöm inte smörja underlivet också då det tillsammans med knipövningar minskar risken för bristningar vid förlossning :)

För er som inte läst boken "att föda" kan jag absolut rekommendera den :)

• snö 81
    Nixe skrev 2014-11-02 09:27:30 följande:
    Ja, den 21:a :)

Maken sa i torsdags att magen hade exploderat. Även min navel är på väg ut, halva är ute och andra halvan är på väg.

Jag smorde med Weleda gravidolja sist och jag fick inga bristningar, men det sitter inte i oljan utan i hormonerna så denna gången smörjer jag inte. Underlivet smorde jag inte en enda gång sist och ändå fick jag bara ett litet skrubbsår, men det är säkert skönt att smörja där ändå.
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2014-11-02 09:46:21 följande:
    Jag ser inte fram emot smärtan vid förlossning. Jag håller alla mina tummar och tår för en naturlig start den här gången. Men så skönt att gjort hälften.
    Nej, just smärtan ser jag inte fram emot. Men jag ser fram emot att tackla den på ett annat sätt. Nåt jäkla badkar ska jag inte i, det var hemskt att sitta som en strandad val i ett badkar och ha värkar.

Jag vill också att det ska starta på naturlig väg denna gång, och det har jag bestämt att det ska göra ;)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?