• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • sommarstad
    Skumbollen skrev 2014-11-03 19:02:38 följande:
    Hur menar du? Hjälpte massagen eller var det den som framkalla ontet? Hur ligger man på mage på gravidmassage? Är det hål i bänken? Haha :)
    Jag har beställt tid för gravidmassage (24 nov) och där jag beställde tid fanns använde de sig av specialanpassade kuddar de lägger på bänken, kolla längst ner på länken 
    http://danielasmassage.se/gravidmassage/
  • laila88
    snö 81 skrev 2014-11-03 20:07:53 följande:
    Jag har känt av sammandragningar sedan v.12 ungefär. Kommer oftast när jag är kissnödig och ibland när jag ställer mig upp/ lägger mig ner.
    OJ va tidigt! dom gånger jag känt innan har varit då jag legat ner också. tills ikväll då jag satt i soffan.
    Skumbollen skrev 2014-11-03 20:38:07 följande:
    Jag har också haft en del sammandragningar sen länge. Jag hade blivit varnad sen innan att det är jättevanligt med andra barnet.
    Okej, Hade ingen aning om det :) Man lär sig nåt nytt varje dag
  • snö 81
    Jag har också haft en del sammandragningar sen länge. Jag hade blivit varnad sen innan att det är jättevanligt med andra barnet.
    Jag hade MASSOR första graviditeten, men inte lika tidigt som denna gång. Och än så länge är det ändå rätt sparsamt. Hoppas det inte blir mer än sist för då blir vardagen jobbig.
  • Astilbe
    Skumbollen skrev 2014-11-03 19:00:36 följande:
    Vad skönt! Har ni också en hjärtis sen innan?
    Nej, men jag medicinerar med en medicin som ger något förhöjd risk för hjärtfel och gomspalt, så därför ska de kolla detta extra. Har/ska ni göra hjärtultraljud?
  • Astilbe
    Skumbollen skrev 2014-11-03 19:02:38 följande:
    Hur menar du? Hjälpte massagen eller var det den som framkalla ontet? Hur ligger man på mage på gravidmassage? Är det hål i bänken? Haha :)
    Nej, nej massagen hjälpte alltså Ja, de hade ett stort hål för magen samt hål för brösten. Bänken såg inte riktigt klok ut men det var första gången jag har kunnat ligga på mage på länge.
  • Skumbollen
    Astilbe skrev 2014-11-03 23:16:12 följande:
    Nej, men jag medicinerar med en medicin som ger något förhöjd risk för hjärtfel och gomspalt, så därför ska de kolla detta extra. Har/ska ni göra hjärtultraljud?
    Vi har gjort hjärtultraljud hos fosterkardiolog här i Göteborg. Vår son är född med hjärtfel, därför kollar de oss noga. Men allt såg fint ut på tösen, även om man såklart inte kan upptäcka de små felen med ultraljud så känns det ju tryggt att bli kollad.

Borde nog kolla upp massage då... För det här är inget kul alls...
  • Lejonhierta

Vänta tills femte barnet ;)
  • Skumbollen

Ni som köpt gravidjackor... Hur var de? Jag hade givit upp helt och förlikat mig med att det skulle bli en hm-jacka... Men när jag var där inser jag att de är ju jätte-tunna! Fryser inte vi gravida eller?

Så nu undrar jag, var köpte ni jackan och är ni nöjda med köpet?

• Villhaenbebbe

Alltså jag är så glad att jag är gravid och väntar det finaste man kan få i livet. Men helskotta vad det är jobbigt att vara gravid just nu.

Jag har så sjukt ont i min njure och smärtan kommer som "anfall", det kan gå allt mellan 30 min till 5 timmar mellan varje anfall - mellan dessa så är jag så utmattad så jag inte orkar göra något - så jag är hemma från jobbet nu och är redan efter 2 dagar så sjukt less. Mardrömmen är att det inte går över så jag blir sjukskriven.. 
    När smärtan väl kommer så ligger jag bara i sängen och gråter för det gör så ont.

Sen så har jag även tappat min aptit helt igen - jag känner mig äcklad av all mat. Får kvälvningar så fort jag äter, kräks dock inte eller mår illa, men sjukt jobbigt då jag knappt får i mig någon mat. Någon annan som upplevt att detta kommer tillbaka? (det kan dock bero på ovanstående att jag inte har lust att äta.. ingen aning)

Sen så som grädde på moset så har jag fått hemorrojder, så det svider och är allmänt jävligt haha....

Och åter igen - jag är så tacksam att jag är gravid - men detta är verkligen ingen dans på rosor. Jag vill inte sprida negativitet men är det någon annan som har det jobbig med graviditeten, skulle vara skönt att veta att man inte är ensam att känna så här? 

• snö 81
    Villhaenbebbe skrev 2014-11-04 13:10:40 följande:

Alltså jag är så glad att jag är gravid och väntar det finaste man kan få i livet. Men helskotta vad det är jobbigt att vara gravid just nu.

Jag har så sjukt ont i min njure och smärtan kommer som "anfall", det kan gå allt mellan 30 min till 5 timmar mellan varje anfall - mellan dessa så är jag så utmattad så jag inte orkar göra något - så jag är hemma från jobbet nu och är redan efter 2 dagar så sjukt less. Mardrömmen är att det inte går över så jag blir sjukskriven.. 
    När smärtan väl kommer så ligger jag bara i sängen och gråter för det gör så ont.

Sen så har jag även tappat min aptit helt igen - jag känner mig äcklad av all mat. Får kvälvningar så fort jag äter, kräks dock inte eller mår illa, men sjukt jobbigt då jag knappt får i mig någon mat. Någon annan som upplevt att detta kommer tillbaka? (det kan dock bero på ovanstående att jag inte har lust att äta.. ingen aning)

Sen så som grädde på moset så har jag fått hemorrojder, så det svider och är allmänt jävligt haha....

Och åter igen - jag är så tacksam att jag är gravid - men detta är verkligen ingen dans på rosor. Jag vill inte sprida negativitet men är det någon annan som har det jobbig med graviditeten, skulle vara skönt att veta att man inte är ensam att känna så här? 

Det låter verkligen inte som en dröm för din del.

Jag kan trösta dig med att det iaf finns fler med hemorrojder. Jag är så sjukt förstoppad och hemorrojder kommer då som ett brev på posten. Halsbränna är inte heller så kul. Men det är tack och lov mina enda besvär.

Hoppas ditt njurproblem ska ge med sig så du kan få försöka leva lite normalt.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?