• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Villhaenbebbe

idag har jag spenderat förmiddagen på akuten efter jag har haft så oerhört ont på höger sida av ryggen i intervaller. När det gjort som ondast så har jag gråtit av smärta :(
    Visar sig att jag har både njursten och en förstorad njure pga av att bebben ligger och trycker på urinledaren (?), och som vanligt är det inte så mycket dom kommer göra. Utan jag fick åka hem med uppmaning om att ta alvedon och höra av mig om det blir värre.. snark.
    Fick dock se lill killen på UL igen, allt var kalasbra med honom!

Någon annan som har erfarenheter av detta? 

• sommarstad

Nu har vi köpt barnvagn. Blev en begagnad Emmaljunga. Tror modellen heter classic och var från 2010. Vi betalde 1700 och då ingick chassi, liggdel, sittdel, åkpåse, regnskydd, fotsack och parasol. Myggnät fanns inbyggt. Den är i jättefint skick så det kändes son ett riktigt bra köp. Jag ville inte ha en svart så var nöjd att hitta en grå med gröna detaljer. Bild kommer senare :)

• Lejonhierta
    niobit skrev 2014-11-01 14:49:15 följande:

Får jag fråga vad du arbetar med? Själv jobbar jag på socialtjänsten och det hör ju till jobbet att bli hotad då och då. Har börjat få foglossning nu och då blir man ju extra sårbar när man inte är så smidig. Skulle nån av mina ungdomar få för sig att ge sig på mig skulle jag inte ha en chans att värja mig!

Jag arbetar med unga vuxna som har neuropsykiatriska funktionshinder samt i flera fall en lindrig utvecklingsstörning och därtill personlighetsstörning, psykoser, självskadebeteenden etc. Samt resurspersonal till rättpsyk.

tycker du ska prata med din chef eller skyddsombudet för det måste göras en riskanalys pga att du upplever dig mer utsatt nu som gravid. Vilka risker medför det och hur ska man undanröja dito om man kunnat identifiera dom. Vi jobbar ju alltid med överfallslarm men eftersom ena personen direkt riktat hat mot mig pga graviditeten så kan man inte skydda mig ens med dubbelbemanning då hen förföljer mig, jagar mig så fort jag parkerat på jobbet. Hen hotar hälla bensin över mig o min sambo och elda upp oss. Sparka mig i magen så barnet dör. Siktar på mig med pistolatrapp osv. Normalt sett dubbelbemannar vi när sådant händer, men nu är ju läget ett annat.

Just nu spelar det ju kvitta för min del eftersom jag är sjukskriven pga blödningar.
  • sommarstad
    Villhaenbebbe skrev 2014-11-01 15:30:13 följande:

idag har jag spenderat förmiddagen på akuten efter jag har haft så oerhört ont på höger sida av ryggen i intervaller. När det gjort som ondast så har jag gråtit av smärta :(
    Visar sig att jag har både njursten och en förstorad njure pga av att bebben ligger och trycker på urinledaren (?), och som vanligt är det inte så mycket dom kommer göra. Utan jag fick åka hem med uppmaning om att ta alvedon och höra av mig om det blir värre.. snark.

ajdå låter inte alls kul :( Skönt iaf att lillkillen mår bra :)
  • snö 81
    laila88 skrev 2014-11-01 13:05:21 följande:

Låter dumt att säga men det är skönt på nåt konstigt vis att höra fler som har konstiga folk/reaktioner omkring sig. För det känns onekligen som man är ensam ibland med en sådan negativ familj.

Jag har berättat för mina tre närmsta vänner som alla blivit glada och positiva. Dock har alla dom flyttat så den som bor närmast bor ändå 13 mil bort och de andra 140+. Dessutom då min sambo lämnade mig flyttade han hem till sin hemby som är 22 mil härifrån, så ibland är alla som finns där för långt bort. Men det kanske ändras med tiden :)

Mina föräldrar, eller iaf mamma, blev jätteglada för beskedet och mamma frågar hela tiden hur det är och kommer med namnförslag.

Men jag vet däremot inte vad mannens föräldrar tycker. Sedan som fick veta, dagen innan vårt bröllop, så har dom inte kommit förbi och hälsar på en enda gång. Dom verkade inte speciellt glada över beskedet heller, sa egentligen ingenting.

Men jag har försökt ignorera det eftersom min familj är positiva.
  • sommarstad

Lånar säljarens bilder. Här är vårat inköp :) 

• snö 81
    sommarstad skrev 2014-11-01 18:39:54 följande:

Lånar säljarens bilder. Här är vårat inköp :) 

Bra pris och fin vagn.

Vi ska ut och kolla vagn nästa helg. Sen hoppas jag hitta precis det vi vill ha billigt på Blocket :)
  • JhjärtaK
    Villhaenbebbe skrev 2014-11-01 15:30:13 följande:

Inte njursten men förstorad njure. Kallas hydroneuvros och jag fick det när jag väntade dottern. Gjorde helt fruktansvärt ont men på mig så opererade de in ett dränage från njuren så att urinet som hade samlats där kunde rinna ut och då försvann smärtan. Dränaget kunde de ta bort efter två veckor vara och fick sedan inte tillbaka det så hade väldigt tur.

Ett tips är att alltid ligga ner på vänster sida, då finns det en chans att livmodern slutar trycka på urinledaren så att urinet kommer ner till blåsan.

Lider verkligen med dig och fråga på om du undrar något mer!
  • Villhaenbebbe
    JhjärtaK skrev 2014-11-01 18:53:48 följande:

Inte njursten men förstorad njure. Kallas hydroneuvros och jag fick det när jag väntade dottern. Gjorde helt fruktansvärt ont men på mig så opererade de in ett dränage från njuren så att urinet som hade samlats där kunde rinna ut och då försvann smärtan. Dränaget kunde de ta bort efter två veckor vara och fick sedan inte tillbaka det så hade väldigt tur.

Ett tips är att alltid ligga ner på vänster sida, då finns det en chans att livmodern slutar trycka på urinledaren så att urinet kommer ner till blåsan.

Lider verkligen med dig och fråga på om du undrar något mer!

Jag googlade på det och hittade faktiskt en gammal tråd där du skrivit! :)

Tack för svaret! Det gör verkligen fruktansvärt ont när smärtan väl kommer, men nu har jag inte känt nått på nån timma. Så hoppas hoppas att det är påväg åt bättringshållet!
  • snö 81
    Villhaenbebbe skrev 2014-11-01 19:09:53 följande:
    Jag googlade på det och hittade faktiskt en gammal tråd där du skrivit! :)

Tack för svaret! Det gör verkligen fruktansvärt ont när smärtan väl kommer, men nu har jag inte känt nått på nån timma. Så hoppas hoppas att det är påväg åt bättringshållet!
    Usch och fy! Vad vi får utstå som gravida
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?