• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • KarinIngrid
    Trollunge85 skrev 2014-11-03 14:50:50 följande:

Idag är det 50% avklarat för min del (teoretiskt då). Känns kul att uppnått den milstolpen men nu känns det som det bara kommer bli tyngre och jobbigare (och självklart känner jag inte att illamåendet var så jobbigt nu när det är flera veckor sen illamåendet härjade som ändå var ganska lindrig i förhållande till hur andra har det). Jag har en liten mage men det känns inte som om den riktigt kommit in i den stora växfasen än vilket känns skönt eftersom jag tycker det är tillräckligt jobbigt att konditionen är värdelös nu för tiden och andningen svårare pga svullna slemhinnor i näsan. Men det hade varit roligt med lite mer mage mest för att se lite mer gravid ut förutom på kvällen då jag fortfarande är tjockare än på morgonen.
    Jag har upptäckt en sak när jag går upp på morgonen. När jag direkt stiger ur sängen så är där inte jättemycket mage men sen under tiden jag gör mig i ordning är det precis som magen flyttar fram och på plats. Räcker att jag varit uppe i 10 minuter så har magen förändrats. Häftigt :) Fler som sett tyngdlagen jobba i realtid?

Samma här! 50% visar min app idag! Visst känns det skönt att veta att man är halvvägs, även om man har den tunga tiden kvar sen!

Min mage är också betydligt mindre direkt jag klivit upp, sen efter ett tag är det som du säger den sjunker ner o fram lite. Så när jag kär på mig byxorna är de lite stora och sen "växer" magen liksom i dem under kommande halvtimmen så sen sitter de mer tajt :)

• Astilbe

I dag var vi på rul. Jag kan knappt sluta tänka på att där ligger en liten flicka i min mage!! (Jag har ju trott att det har varit en Alien så länge Allt såg bra ut och nu börjar det verkligen bli mer verkligt. Nu har vi ett hjärtultraljud kvar sen kan vi nog äntligen andas ut och börja njuta på riktigt!

• Astilbe
    Skumbollen skrev 2014-11-03 08:49:26 följande:

Här är en till som vaknat upp med ryggont mellan skulderbladen... Usch! "Får" man gå till naprapat i detta "välsignade" (mutter mutter) tillstånd? Det kan väl inte vara nån fara?

Igår började lilltjejen äntligen kicka lite försiktigt (20+3) :)

Jag hade liknande problem och gick till kiropraktorn. Bara man säger till innan så anpassar dem behandlingen. Dock var min rygg jättebra. Det som tog knäcken på det var en gravidmassage.
  • niobit

Var på RUL idag men fick inga bilder för vår lilla flicka var alldeles osugen på att visa sig i profil ;) Har en son på 3 år innan så det blir roligt med en av varje! :)

• LillLouise84

Jag var på mitt andra rul idag. En manlig läkare som var så noggrann, 40 minuter tog det och vi köpte inga bilder eftersom det var mest sudd.

• Skumbollen
    Astilbe skrev 2014-11-03 17:34:31 följande:

I dag var vi på rul. Jag kan knappt sluta tänka på att där ligger en liten flicka i min mage!! (Jag har ju trott att det har varit en Alien så länge smile5.gif Allt såg bra ut och nu börjar det verkligen bli mer verkligt. Nu har vi ett hjärtultraljud kvar sen kan vi nog äntligen andas ut och börja njuta på riktigt! smile1.gif

Vad skönt! Har ni också en hjärtis sen innan?
  • Skumbollen
    Astilbe skrev 2014-11-03 17:36:56 följande:
    Jag hade liknande problem och gick till kiropraktorn. Bara man säger till innan så anpassar dem behandlingen. Dock var min rygg jättebra. Det som tog knäcken på det var en gravidmassage.
    Hur menar du? Hjälpte massagen eller var det den som framkalla ontet? Hur ligger man på mage på gravidmassage? Är det hål i bänken? Haha :)
  • laila88

Någon fler som känt av sammandragningar? Jag tycker jag haft någon tidigare men nu ikväll kände jag en tydligare. Magen blev som en sten. Minns inte hur fort de ska komma eller när ja börja känna dom då jag var gravid med sonen.

• snö 81
    laila88 skrev 2014-11-03 19:21:42 följande:

Någon fler som känt av sammandragningar? Jag tycker jag haft någon tidigare men nu ikväll kände jag en tydligare. Magen blev som en sten. Minns inte hur fort de ska komma eller när ja börja känna dom då jag var gravid med sonen.

Jag har känt av sammandragningar sedan v.12 ungefär. Kommer oftast när jag är kissnödig och ibland när jag ställer mig upp/ lägger mig ner.
  • Skumbollen
    laila88 skrev 2014-11-03 19:21:42 följande:

Jag har också haft en del sammandragningar sen länge. Jag hade blivit varnad sen innan att det är jättevanligt med andra barnet.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?