Trollunge85 skrev 2014-11-03 14:50:50 följande:
Idag är det 50% avklarat för min del (teoretiskt då). Känns kul att uppnått den milstolpen men nu känns det som det bara kommer bli tyngre och jobbigare (och självklart känner jag inte att illamåendet var så jobbigt nu när det är flera veckor sen illamåendet härjade som ändå var ganska lindrig i förhållande till hur andra har det). Jag har en liten mage men det känns inte som om den riktigt kommit in i den stora växfasen än vilket känns skönt eftersom jag tycker det är tillräckligt jobbigt att konditionen är värdelös nu för tiden och andningen svårare pga svullna slemhinnor i näsan. Men det hade varit roligt med lite mer mage mest för att se lite mer gravid ut förutom på kvällen då jag fortfarande är tjockare än på morgonen.
Jag har upptäckt en sak när jag går upp på morgonen. När jag direkt stiger ur sängen så är där inte jättemycket mage men sen under tiden jag gör mig i ordning är det precis som magen flyttar fram och på plats. Räcker att jag varit uppe i 10 minuter så har magen förändrats. Häftigt :) Fler som sett tyngdlagen jobba i realtid?
Samma här! 50% visar min app idag! Visst känns det skönt att veta att man är halvvägs, även om man har den tunga tiden kvar sen!
Min mage är också betydligt mindre direkt jag klivit upp, sen efter ett tag är det som du säger den sjunker ner o fram lite. Så när jag kär på mig byxorna är de lite stora och sen "växer" magen liksom i dem under kommande halvtimmen så sen sitter de mer tajt :)