• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • laila88

Angående olja! Jag började plötsligt tänka på sådant i går kväll då jag lagt mig också. Men det blev handkräm jag smorde in med då:) 

Jag har Bio oil som jag köpte inför graviditeten förra året. Funderar på börja med den, men tycker den luktar så mycket bara :/

• Skumbollen

Men att smörja mot bristningar i huden är väl bara en myt, eller? :)

Med sonen fick jag lite bristningar i vecka 39... Det var surt... Jag hade liksom ropat hej då :)

• snö 81
    Skumbollen skrev 2014-11-02 13:25:48 följande:

Med sonen fick jag lite bristningar i vecka 39... Det var surt... Jag hade liksom ropat hej då :)

Ja, det är myt!
  • laila88

Jag fick också mina i slutet då jag var gravid med sonen :/

Det går nog aldrig smörja bort eller så. Men man kan ju ge huden all chans den har att va mjuk och återfuktad då den stretchas ut och blir ganska tuktad :)
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2014-11-02 11:39:02 följande:

Nej, just smärtan ser jag inte fram emot. Men jag ser fram emot att tackla den på ett annat sätt. Nåt jäkla badkar ska jag inte i, det var hemskt att sitta som en strandad val i ett badkar och ha värkar.

Jag vill också att det ska starta på naturlig väg denna gång, och det har jag bestämt att det ska göra ;)

Jag hoppas mycket sköter sig utan att behöva ligga på förlossningen och vänta. Många pratar om hur det startade och det vill jag också uppleva.
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2014-11-02 10:35:08 följande:

Jag undrar också över olja! Har för mig att jag hört att mandelolja ska vara bra, annars finns det väl speciell olja som är till för gravidmagar, men då är frågan hur mycket man betalar för namnet :)

Mandelolja använde jag förra gången och fick lite bristningar fram till v 36 sen sista 4 veckorna bara exploderade bristningar fram
  • Kpax

Ja, jag har hört att det inte hjälper att smörja. Bristningar sitter djupare än oljor kan nå.

Meeen, man lever på hoppet! ;P

En annan teori jag har är att man skulle kunna minska risken genom att under en längre tid gå upp i vikt före en graviditet, för att sedan gå ner i fettmassa samtidigt som magen växer av graviditeten.

Ja, sånt här ligger jag och tänker på...
  • Skumbollen
    Kpax skrev 2014-11-02 15:23:14 följande:
    Ja, jag har hört att det inte hjälper att smörja. Bristningar sitter djupare än oljor kan nå.

En annan teori jag har är att man skulle kunna minska risken genom att under en längre tid gå upp i vikt före en graviditet, för att sedan gå ner i fettmassa samtidigt som magen växer av graviditeten.

Mm... Den där tjockis teorin hade jag med... Men när mina bristningar dök upp förra gången var inte ens skinnet superspänt... De bara var där en kväll...

Man kanske skulle ha en stor stödstrumpa till magen ;)
  • laila88
    Kpax skrev 2014-11-02 15:23:14 följande:

Haha ja det var ju också en metod, Kanske jag kör på den nu då ;D

Det sägs ju också att bristningar och sådant som hur svår en graviditet är ligger i generna. Men skulle det gå i arv borde jag haft det väldigt lätt då mamma hade en jätte lätt förlossning och inga bristningar och min mormor kunde bland annat gå ner i brygga i 9:onde månaden Skrattande

Gick och smorde in mig med bio oljan tidigare idag.
    Har redan fått nån ny bristning på ena bröstet :/ Hade hoppats till gudarna att mina bröst skulle bli skonade denna gång men verkar redan som jag fått ge upp den önskedrömmen!
  • Kpax
    Skumbollen skrev 2014-11-02 15:58:50 följande:

Mm... Den där tjockis teorin hade jag med... Men när mina bristningar dök upp förra gången var inte ens skinnet superspänt... De bara var där en kväll...

Man kanske skulle ha en stor stödstrumpa till magen ;)

laila88 skrev 2014-11-02 16:01:23 följande:

Haha ja det var ju också en metod, Kanske jag kör på den nu då ;D

Det sägs ju också att bristningar och sådant som hur svår en graviditet är ligger i generna. Men skulle det gå i arv borde jag haft det väldigt lätt då mamma hade en jätte lätt förlossning och inga bristningar och min mormor kunde bland annat gå ner i brygga i 9:onde månaden 

Gick och smorde in mig med bio oljan tidigare idag.

Har redan fått nån ny bristning på ena bröstet :/ Hade hoppats till gudarna att mina bröst skulle bli skonade denna gång men verkar redan som jag fått ge upp den önskedrömmen!

Men åh, jag vill inte ha en massa bristningar! Tråkigt med hudrelaterade grejer som man inte kan träna bort. Nåja, bebisen är väl värd besväret får man hoppas ;)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?