Kpax skrev 2014-11-02 17:01:11 följande:
laila88 skrev 2014-11-02 16:01:23 följande:Haha ja det var ju också en metod, Kanske jag kör på den nu då ;D
Det sägs ju också att bristningar och sådant som hur svår en graviditet är ligger i generna. Men skulle det gå i arv borde jag haft det väldigt lätt då mamma hade en jätte lätt förlossning och inga bristningar och min mormor kunde bland annat gå ner i brygga i 9:onde månaden
Gick och smorde in mig med bio oljan tidigare idag.
Har redan fått nån ny bristning på ena bröstet :/ Hade hoppats till gudarna att mina bröst skulle bli skonade denna gång men verkar redan som jag fått ge upp den önskedrömmen!
Men åh, jag vill inte ha en massa bristningar! Tråkigt med hudrelaterade grejer som man inte kan träna bort. Nåja, bebisen är väl värd besväret får man hoppas ;)
Se ev bristningar som något fint. De visar att du burit barn och skapat en ny människa, det finaste i världen
Jag har lite kring naveln och några på brösten men tänker verkligen inte på dem och när jag väl gör det så försöker jag tänka positiva tankar

. Dessutom bleknar bristningar med åren och syns mindre och mindre och får man fruktansvärt mycket så får man väl spara ihop till en bukplastik, haha