• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • JhjärtaK
    Kpax skrev 2014-11-02 17:01:11 följande:
    laila88 skrev 2014-11-02 16:01:23 följande:

Haha ja det var ju också en metod, Kanske jag kör på den nu då ;D

Det sägs ju också att bristningar och sådant som hur svår en graviditet är ligger i generna. Men skulle det gå i arv borde jag haft det väldigt lätt då mamma hade en jätte lätt förlossning och inga bristningar och min mormor kunde bland annat gå ner i brygga i 9:onde månaden 

Gick och smorde in mig med bio oljan tidigare idag.

Har redan fått nån ny bristning på ena bröstet :/ Hade hoppats till gudarna att mina bröst skulle bli skonade denna gång men verkar redan som jag fått ge upp den önskedrömmen!

Men åh, jag vill inte ha en massa bristningar! Tråkigt med hudrelaterade grejer som man inte kan träna bort. Nåja, bebisen är väl värd besväret får man hoppas ;)
    Se ev bristningar som något fint. De visar att du burit barn och skapat en ny människa, det finaste i världen

Jag har lite kring naveln och några på brösten men tänker verkligen inte på dem och när jag väl gör det så försöker jag tänka positiva tankar . Dessutom bleknar bristningar med åren och syns mindre och mindre och får man fruktansvärt mycket så får man väl spara ihop till en bukplastik, haha
  • Kpax
    JhjärtaK skrev 2014-11-02 18:33:15 följande:

Se ev bristningar som något fint. De visar att du burit barn och skapat en ny människa, det finaste i världen

Jag har lite kring naveln och några på brösten men tänker verkligen inte på dem och när jag väl gör det så försöker jag tänka positiva tankar . Dessutom bleknar bristningar med åren och syns mindre och mindre och får man fruktansvärt mycket så får man väl spara ihop till en bukplastik, haha

Ja, jag jobbar ändå inte som bikinimodell, så det är ingen katastrof. Den enda som ser min mage är sambon, och HAN lär ju inte ha synpunkter på hur kroppen ändrats efter att ha burit hans barn.

De verkliga problemen är väl diverse läckage men det kan man förhoppningsvis få hjälp med isf.
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2014-11-02 14:46:40 följande:
    Jag hoppas mycket sköter sig utan att behöva ligga på förlossningen och vänta. Många pratar om hur det startade och det vill jag också uppleva.
    Jo, jag vill också uppleva det - att det startar av sig själv hemma.

Min syrra gick 16 dagar över tiden med första barnet och det ville inte komma igång av sig själv. Andra gången fick hon dagen innan BF med en naturlig start hemma.

Det är mitt hopp om att andra gången inte behöver vara samma som första...
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2014-11-02 19:49:39 följande:

Jo, jag vill också uppleva det - att det startar av sig själv hemma.

Min syrra gick 16 dagar över tiden med första barnet och det ville inte komma igång av sig själv. Andra gången fick hon dagen innan BF med en naturlig start hemma.

Det är mitt hopp om att andra gången inte behöver vara samma som första...

Precis samma tankar här.
  • LillLouise84

Åh jag blir så trött på att vara gravid ibland. Jag älskar att vara ute bland folk och gruppträning, innebandy och lite gym det är typ mina enda intressen. Jag umgås med kompisar när jag tränar, resten av tiden går till jobb, familj och hem. Men nu börjar kroppen säga ifrån ordentligt. Jag fick plåga mig igen jobbet i fredags och ikväll spelade jag innebandy. Efter innebandyn så duschade jag och la mig på soffan och sen kom jag inte upp. Maken fick hjälpa mig upp och leda mig. Det är svanken som skriker utav smärta

• snö 81
    LillLouise84 skrev 2014-11-02 22:09:30 följande:

Åh jag blir så trött på att vara gravid ibland. Jag älskar att vara ute bland folk och gruppträning, innebandy och lite gym det är typ mina enda intressen. Jag umgås med kompisar när jag tränar, resten av tiden går till jobb, familj och hem. Men nu börjar kroppen säga ifrån ordentligt. Jag fick plåga mig igen jobbet i fredags och ikväll spelade jag innebandy. Efter innebandyn så duschade jag och la mig på soffan och sen kom jag inte upp. Maken fick hjälpa mig upp och leda mig. Det är svanken som skriker utav smärta smile4.gif

Jag städade sönder min rygg igår så jag vet hur det känns :)

Sa till mannen att jag glömmer nästan bort att jag är gravid och går på som vanligt och sen efter en heldags storstädning var kroppen trasig...
  • JhjärtaK
    Kpax skrev 2014-11-02 18:41:45 följande:
    Ja, jag jobbar ändå inte som bikinimodell, så det är ingen katastrof. Den enda som ser min mage är sambon, och HAN lär ju inte ha synpunkter på hur kroppen ändrats efter att ha burit hans barn.

De verkliga problemen är väl diverse läckage men det kan man förhoppningsvis få hjälp med isf.
    Jaha menade du bristningar i underlivet? Trodde du tänkte på hudbristningar.

Ang bristningar i underlivet så försök att inte oroa dig för det. Jag fick som sagt en total ruptur men det kände jag inte alls under förlossningen och då använde jag ingen bedövning alls. Kände inte av rupturen efteråt heller (förutom vid sex den första gången men sen blev det som vanligt igen). Man kan själv ändå inte påverka speciellt mycket huruvida man kommer att brista i underlivet eller inte, det är andra faktorer som spelar in. Och tänk på att totala rupturer är vääääldigt ovanliga och att dessutom få läckage efteråt än ovanligare.
  • Skumbollen

Här är en till som vaknat upp med ryggont mellan skulderbladen... Usch! "Får" man gå till naprapat i detta "välsignade" (mutter mutter) tillstånd? Det kan väl inte vara nån fara?

Igår började lilltjejen äntligen kicka lite försiktigt (20+3) :)

• Kpax
    JhjärtaK skrev 2014-11-03 07:42:15 följande:

Jaha menade du bristningar i underlivet? Trodde du tänkte på hudbristningar.

Ang bristningar i underlivet så försök att inte oroa dig för det. Jag fick som sagt en total ruptur men det kände jag inte alls under förlossningen och då använde jag ingen bedövning alls. Kände inte av rupturen efteråt heller (förutom vid sex den första gången men sen blev det som vanligt igen). Man kan själv ändå inte påverka speciellt mycket huruvida man kommer att brista i underlivet eller inte, det är andra faktorer som spelar in. Och tänk på att totala rupturer är vääääldigt ovanliga och att dessutom få läckage efteråt än ovanligare.

Nej jag tänkte på hudbristningar! Det var bara på slutet jag kom att tänka på bristningar i underlivet. Men va fan, det är ingen idé att oroa sig, händer det så händer det. Skönt dock att höra att det inte gör ont (eller att man iaf inte känner det)!
  • Trollunge85

Idag är det 50% avklarat för min del (teoretiskt då). Känns kul att uppnått den milstolpen men nu känns det som det bara kommer bli tyngre och jobbigare (och självklart känner jag inte att illamåendet var så jobbigt nu när det är flera veckor sen illamåendet härjade som ändå var ganska lindrig i förhållande till hur andra har det). Jag har en liten mage men det känns inte som om den riktigt kommit in i den stora växfasen än vilket känns skönt eftersom jag tycker det är tillräckligt jobbigt att konditionen är värdelös nu för tiden och andningen svårare pga svullna slemhinnor i näsan. Men det hade varit roligt med lite mer mage mest för att se lite mer gravid ut förutom på kvällen då jag fortfarande är tjockare än på morgonen.
    Jag har upptäckt en sak när jag går upp på morgonen. När jag direkt stiger ur sängen så är där inte jättemycket mage men sen under tiden jag gör mig i ordning är det precis som magen flyttar fram och på plats. Räcker att jag varit uppe i 10 minuter så har magen förändrats. Häftigt :) Fler som sett tyngdlagen jobba i realtid?

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?