• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Lejonhierta

Förra veckan då jag var på barnmorskemottagningen så satt det ett anslag på väggen om att alla gravida i länet får vaccinera sig gratis.

• bb2014
    JhjärtaK skrev 2014-10-29 15:01:29 följande:

Även om det är ett kombivaccin så är denna version vältestad via den vanliga processen och de ämnen som i några fall orsakade narkolepsi finns ej med längre.

Jag tänker vaccinera mig, tänker på samma vis som Skumbollen att man inte bara gör det för sig själv utan även för dem som inte har lika bra motståndskraft

Vi får det gratis via jobbet men först den 27 november, känns lite sent eller har jag fel??

Testad är den, vältestad blir den först när alla börjar vaccinera sig.

vaccineringsperioden är slutet av oktober ända fram till februari.

Och visst har man haft influensa är det bra att vaccinera sig. Jag har inte haft det de senaste 15 åren.

Viktigast är ju att vara hemma när man är sjuk. De med sämre motståndskraft vaccinerar ju sig :)

Lejonhierta, det är gratis i alla landsting för riskgrupper. Dvs. Äldre, hjärtsjuka, gravida i abdra delen av graviditeten osv.
  • bb2014

Alltså jag förstår skumbollen då familjen är svår att isolera sug ifrån gällande smitta. Men krasst räcker det att personen i riskgruppen vaccinerar sig. för blir nån annan sjuk, är den som sagt vaccinerad :)

Men man gör ju precis som man vill!

• snö 81
    LillLouise84 skrev 2014-10-29 13:26:37 följande:
    Härligt! Om jag inte blivit flyttad på ul så hade jag också haft halvtid idag, men men på lördag får jag min halvtid. Jag har inte heller haft några rosa moln. Nu ignorerar jag att vågen ens finns och jag kan ibland klara mig utan illamående tabletter. Jag tröstar mig med att jobbet fortfarande går ganska bra, när det blir något väldigt tungt så tar jag hjälp. Det bästa är att jag fortfarande kan spela innebandy en gång i veckan.
    Jag hade också varit halvvägs idag om jag inte blivit flyttad på RUL, men lördag då jäklar :)
  • Mimipig

Jag vaccinerade mig igår. Höstens förkylning som jag åkte på satt i i sex veckor så jag gör vad som helst för att inte bli sjuk nåt mer när immunförsvaret uppenbarligen är så dåligt. Jag är aldrig sjuk annars. På fredag åker jag till New York och jag är lite skraj för att dela luft med flygplanets kollektiva bakteriehärd. Min man tog också sprutan. Solidariskt.

Ett år fick jag en reaktion på den med myrkrypningar och tusen nålar i halva kroppen i ett dygn. Vidrigt. Sedan dess har jag inte tagit den, förrän igår - inga reaktioner i år förutom lite ömt vid sticket.

• LillLouise84
    snö 81 skrev 2014-10-29 17:44:50 följande:

Jag hade också varit halvvägs idag om jag inte blivit flyttad på RUL, men lördag då jäklar :)

Vi följs åt med lika mycket förflyttning. På måndag ska jag på nytt rul, eftersom mitt rul var för tidigt då jag blev flyttad. Så spännande att se om jag får behålla datumet.
  • LillLouise84
    laila88 skrev 2014-10-29 14:30:40 följande:

Inatt drömde jag om vaccination och bebisen och massor kring det. Var helt kallsvettig då jag vaknade.

Socialstyrelsen rekommenderar gravida att vaccinera sig men min barnmorska säger att hon inte vill säga varken bu eller bä utan det ska man ta ställning till själv.

Jag känner att jag nog inte gör det. För jag aldrig brukar göra det. Min enda gång var nog inför svininfluensan. Men känns ändå osäkert!

Hur gör ni?

Min bm tycker att man ska ta eftersom immunförsvaret är sämre som gravid. Jag brukar få influensan varje år och har ett jobb där jag träffar mycket människor i alla miljöer. Så jag vaccinerade mig igår när de hade Drop in
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2014-10-29 19:14:48 följande:
    Vi följs åt med lika mycket förflyttning. På måndag ska jag på nytt rul, eftersom mitt rul var för tidigt då jag blev flyttad. Så spännande att se om jag får behålla datumet.
    Ja, det är ju lite roligt att vi följs åt. Spännande att se vad dom säger på måndag. Eftersom den är större och lättare att mäta flyttas du kanske tillbaka igen.

Jag ville inte bli flyttad på RUL med erfarenheten från förra gången, men ynka 3 dagar gör ju ingen skillnad egentligen.
  • Yllraz

Äntligen äntligen har vi barit på rul idag!! <3

BF 26/3 står fortfarande fast och jag bli snittad mellan 16-20/3 beroende på hur tiderna ser ut.
    Allt såg toppen ut och bebis mådde toppen.

Och vi fick veta att Ossian ska få en liten SYSTER <3 (alltså funkade inget av alla skrock-tester haha vare sig pendel, bikarbonat etc etc)

Vår lilla sessa ska heta Lovelii! Nu äntligen börjar det kännas på riktigt och jag är inte lika orolig över att jag inte känner något ännu.
    Längtar till mars!! <3

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?