Inlägg från: pink76 |Visa alla inlägg
  • pink76

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Känner ni bebben något?

Jag är ivecka 20+0 med mitt andra barn menjag känner fortfarande inga rörelser. Vi har varit på rul o sett honom röra påsig, han dansade runt rejält, men jag känner fortfarande ingenting.

• pink76

Jag vet inte om moderkakan ligger i framvägg. Men jag vet att den ligger för, dvs placenta previa. Den kanske går upp mot framväggen då. Det kanske är därför jag inte känner nåt.

• pink76

Jag är i vecka 28+0 i morgon, dvs vecka 29. Men när jag kollar i graviditetskalendern så står det både månad 7 o 8.

Vad svarar ni när folk frågar vilken månad ni är i?

• pink76

Hur känner ni av den lilla så här sent i graviditeten. Jag börjar bli lite orolig då han inte sparkar o bökar som han brukar.

I natt har jag nästan inte kunnat sova alls för jag inte kände något av honom under kvällen o natten.

När jag väl sov så hade jag hemska mardrömmar om den lille.

• pink76

Jag försöker nog få igång honom idag o om det inte fungerar så ringer jag in i eftermiddag.

• pink76

Någon mer som känner att nu räcker det. Jag är otroligt glad för min graviditet o för vad som komma skall, men omg.

Jag har ont i ryggen, i magen, i benen. Är så stor redan att jag orkar inte göra någonting. Jag kan inte sova då jag har sån halsbränna o sura uppstötningar, så om jag ligger ner så kommer allt i magen upp.

O jag har 74 dagar kvar. Hur ska jag klara av 74 dagar till?

Jag vill inte verka otacksam, o jag vill verkligen att den lilla mår bra o kommer födas frisk. Men lite får man väl klaga i allafall.

• pink76

Hej

En tanke om foglossning. 

Om foglossning betyder att fogarna mjukas upp inför förlossningen, betyder det då att förlossningen går smidigare när man har foglossning?

Det kanske skulle vara en liten tröst när man har så ont.

• pink76

Ni som vet, hur känns foglossning?

Jag har så hemskt ont i ryggen och i blygbenet. Det känns som att blygbenet håller på att spricka mitt i tu. Nu har jag även så hemskt ont i benen. Kan det vara foglossning? 

Sen så har jag börjat få ett nytt "symptom" som är hemskt jobbigt. Det är att jag vaknar på natten, helt panikslagen, för jag kan inte andas. Vad kan det vara? 

Jag försöker verkligen att njuta av min graviditet, då jag vet att det är min sista, men ibland är det verkligen inte lätt.

• pink76

Jag hoppas jag får reda på på tisdag om jag får kejsarsnitt eller inte. Då ska jag på ultraljud för att se om moderkakan fortfarande ligger helt för eller om den har flyttat på sig.

Om det blir kejsarsnitt, så hoppas jag att jag får ett datum rätt så snart. För mig är det viktigt att kunna förbereda mig mentalt för förlossningen.

• pink76

Vad är "ett bra värde" på glukosbelastningen?

Barnmorskan sa att det såg bra ut, men hon nämnde inga värden. Vill ju gärna var jag ligger på skalan.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?