Inlägg från: pink76 |Visa alla inlägg
  • pink76

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2015-04-23 21:20:11 följande:
    Åh, har du också en känslig bebis? Har du fått några råd från BVC?

Till mig sa de att jag kan prova med liiite mjölkprotein när J är fyra månader, och se om hon tål det då. Men kanske hade de föreslagit en tidigare provokation om jag hade sagt att jag tyckte specialkosten var jobbig.
    Min dotter hade också kolik. Jag provade då att äta mjölk- och äggfri kost. Jag tyckte inte att det hjälpte, för hon hade hemskt ont i magen ändå.

Så denna gången, efter att ha hållit upp i några veckor, var jag hemskt sugen på mc donalds. Känns som att jag inte har ätit något gott efter att lille prinsen föddes. Jag drömmer till och med om mat på nätterna. 

Men det gör jag inte om. Får försöka vara lite kreativ o hitta bra o goda recept på mat som jag kan äta.
  • pink76

Hittar inte appen wonder week. Hur ser den ut? Är den gratis eller kostar den något?

Är den på svenska?

Många frågor, men den lät intressant.

• pink76
    LillLouise84 skrev 2015-05-02 20:58:44 följande:

Angående vikt och kläder så får jag snart gå naken. Vi var i en större stad i torsdags och då skulle jag kolla på kläder hade jag tänkt. Det blev en vända inne på hm för att konstatera att jag orkar inte/har inte ro att prova när man och barn står och väntar, plus att jag kommer ändå inte kunna ha något som sitter bra. Men i morse vände sig upp och ner på garderoben i jakten på en viss tröja och hittade ett par jeans som jag provade, och jag kunde ha dom. Så nu har jag två par jeans men inget mer att ha på mig.

Nu har jag 5,4 kilo kvar av den här graviditeten och 5 kilo sen förra graviditeten. I cm runt midjan är det 15. Mycket att jobba med

Jag har gått ner 20 kg sedan förlossningen och har 30 kg kvar. Men jag stressar inte för det. Det tog 9 månader att gå upp allt, o jag vill ägna så mycket tid jag kan åt min lille prins. Jag vet att jag kommer gå ned vikten sakta men säkert.
  • pink76

Jag träffade på min föredetta plast-svärmor i morse på min promenad. Jag har hållit mig borta från henne då jag mår hemskt dåligt när jag har träffat henne. Hon är otroligt duktig på att snoka o leta efter något som hon kan klaga på. 
    Jag hamnar automatiskt i en försvarspossition när jag pratar med henne o känner att jag måste försvara allt jag gör eller inte gör. 
    Jag mår alltid så hemskt dåligt när jag träffat henne. 

• pink76

Hur sover era små bebisar nu på natten?

Min lilla prins hade en dryg vecka av väldigt bra nätter. Hans första period sov han från läggning vid 8-9 tiden till ca kl 2-3. Det var otroligt skönt. Men nu vaknar han med nästan 2 timmars intervaller hela natten. Det är otroligt jobbigt.

Jag har funderat på om jag ska ge honom något tillägg för att få honom mättare o därför sova lite längre. Men det kanske inte är där som problemet ligger. 

Hur gör ni? Ger ni något tillägg innan läggning eller behöver ni inte det?

• pink76

Vi grälar här hemma varje månad om räkningar och ekonomi. 

Jag är ju hemma med föräldrapenning. Jag tar ut fullt vilket resulterar i ca 12000 kr per månad.
    Min man, jobbar heltid och får ut ca 20 000 kr.

Nu tycker jag att, är man gifta, så delar man på räkningar och mat. Egentligen så tycker jag att han ska stå för mer eftersom han jobbar o tjänar mer o jag är hemma med bebisen o tjänar mindre, men ändå. 
    Men varje månad när räkningarna ska betalas så slår han bakut o fattar inte varför vi har så mycket räkningar. Han vill betala några tusenlappar o behålla resten i egen ficka. 

De pengar som jag får ut, de lägger jag allt på familjen. Är mitt "jobb" mindre värt än hans jobb. Är det inte meningen att man ska leva som familj o ta hand om varandra? 

Vad tycker ni? Hur gör ni?

• pink76

Vi har varit gifta 1 år, så jag var redan gravid när vi gifte oss. 

Han är afrikan dessutom, så jag vet inte om det är något synsätt  som han har med sig därifrån. 
    Jag har snart fått nog. Grejen är den att jag kommer inte ha råd att bo kvar om vi separerar. Då får vi flytta hem till mina föräldrar för att ha råd att leva under tiden jag är mammaledig. 

Jag orkar snart inte mer med alla gräl. Jag vill vara glad och må bra så att mina barn mår bra. Men det är ekonomin som än så länge håller mig kvar.

• pink76

När min stora dotter började precis så vilja äta o snutta hela natten (kommer inte ihåg vid vilken ålder, men ca 4-5 månader) så började jag intensiv-amma. Ammade säkert varje timme. 
    på det sättet så vände det o hon började åter amma mer på dagen o mindre på natten. 

• pink76
    Mullan skrev 2015-08-07 09:14:11 följande:

Pink76, hur mår du?

Jag kommer aldrig att komma ifrån det här äktenskapet. Jag kan inte klara mig ekonomiskt utan honom. Börjar känna att jag antagligen få leva olycklig framöver. Ser ingen lösning på det. 

Han säger att han har hyrt ett rum där han kan bo emellanåt om jag vill. Det låter ju bra, men jag är rätt så övertygad om att han bara hittar på. 

Jag känner nu att jag inte känner honom och jag litar inte på honom. 

Jag är så dum.
  • pink76

Känns som att jag bara gnäller. Men det här fungerar inte. 

Min lille prins är så underbar och jag försöker göra allt för honom och min dotter. 

Men nu orkar jag inte mer. Min man är så hemsk o jag får honom inte att förstå. Nu sist när vi skulle åka o köpa mat så hade han slut på pengar. De hade han spenderat på en ny bil. Jag blev så arg att jag fullständigt gick i taket. försökte få honom att förstå att man kan inte kalla sig man eller pappa om man väljer att köpa en bil istället för att se att familjen har mat så att de klarar sig. 

Han svar på det hela är att han i fortsättningen köper sin egen mat så får jag köpa mat till familjen. 

Det går inte att ha det så, eller? Jag orkar inte. Detta ständiga grälande är hemskt. 

Förlåt för mitt gnällande.

• pink76

Ligger i sängen o kan inte sova. Efter att ha blivit väckt av stora tjejen så kan jag inte somna om igen. Jag vet att så fort jag somnar om så kommer lille prinsen att vakna så det är ingen idé. Samtidigt så är jag så hemskt trött o jag vet att jag måste klara mig själv utan hjälp i morgon.

Jag behöver sova!!!!!

• pink76

Ligger i sängen o kan inte sova. Efter att ha blivit väckt av stora tjejen så kan jag inte somna om igen. Jag vet att så fort jag somnar om så kommer lille prinsen att vakna så det är ingen idé. Samtidigt så är jag så hemskt trött o jag vet att jag måste klara mig själv utan hjälp i morgon.

Jag behöver sova!!!!!

• pink76

God morgon. Nu har vi varit uppe sedan halv 5. Min lille prins har börjat sova så dåligt. Han vill ha morgon så tidigt, ibland redan vid kl 3. 

Hur sover era små?

• pink76

Kan det hjälpa att börja ge välling på kvällen tro? Men jag tror inte att det beror på hunger som han vaknar. 
    Han har dessutom blivit väldigt mammig. Kan inte så han inte ser mig, då börjar han gallskrika. Har läst att sömnen kan börja bli lite strulig i den åldern.

• pink76

Jag sitter hemma o svär över detta med sommar- och vintertid. När man äntligen har fått någolunda bra sovrutiner, då ändrar de om klockan o har mage o skriva att "då får man minsann sovmorron". Jasså, får man det, eller är det så att man får en pigg liten bebis redan kl 4.30. 

Jag ger min lille prins banan till frukost. Det kan han äta själv o jag får lite tid att få i mig lite frukost. Men jag har märkt att han blir fruktansvärt hård i magen av det.
    Har ni några förslag på vad man kan ge istället?

• pink76

Hur sover era små på nätterna?

Min lilla prins har börjat krypa och förflytta sig otroligt mycket bara den senaste veckan. Med det så har sömnen blivit hemskt. 
    Han vänder sig till magläge och sätter sig upp när han ligger o sover o vaknar då. O vid samma tid varje kväll. Han somnar vid 7-tiden och vid 11-tiden så vaknar han. Varje kväll. 
    Det enda sättet att söva om honom på är att amma honom i sängen, o då får han sova resten av natten jämter mig. 
    När han sover jämter mig så kan inte jag sova. Så nu är jag så hemskt trött, så jag vet inte vad jag ska göra. 

Snälla sig att det är en övergående fas. Jag behöver min sömn. 

• pink76

Vad ger ni era små för mat?

Min lille prins vill inte äta burkmat. Jag ammar honom men han behöver ju vanlig mat också. Han vill inte bli matad med någon mat, han vill äta själv men då får han inte i sig så mycket mat så han blir mätt.

Har ni några förslag på vad man kan ge för mat.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?