• Anonym (X)

Nyförlösta = diviga narcissister

Här på FL tycks majoriteten av kvinnorna och männen anse att en nyförlöst kvinna är skör, både fysiskt och psykiskt. Det ska tassas på tå kring dem, inte krävas något av dem och de ska få allt de vill. Konstigt nog tycks de nyblivna mammorna tycka det är ett fantastiskt upplägg, att de är veka och svaga, dom har ju fött barn!

Från första stund bebisen föds flera månader efter ska hänsyn visas till den nyblivna mamman. Pappan ska passa på mammans önskemål och gud hjälpe den man som har en vilja och ett önskemål som inte är kompatibelt med mamman.

Besök undanbedes, bonusbarn kan fara åt helvete, svärföräldrar är bara besvärliga. Alla som inte har ett biologiskt band din mamman är plötsligt mindre viktiga. Mamman får inte stressa, för det kan rubba amningen och läkningen efter den oerhört traumatiska förlossningen. Hormoner ska plötsligt styra och skyllas på, mamman är inte längre ansvarig för sina handlingar och känslor, allt skylls på hormoner.

Ironiskt nog står samma kvinna några månader senare och säger att hon minsann är stark, självständig och jämställd med mannen. Kvinnor föder barn världen över utan att bli narcissister, utan att spela dödssjuk och sargad. Visst gör det ont och visst förekommer komplikationer, men det är oftast inte dom som upplevt komplikationerna som kräver att det ska daltas med dem. Dom vet oftast bättre!

Hur försvarar ni kvinnor detta beteende, att ni förvandlas till invalidiserade divor när ni fött barn?

• Svar på tråden Nyförlösta = diviga narcissister
  • Anonym (X)
    Anonym (duharfel) skrev 2014-06-26 20:18:11 följande:
    TS

menar det här på bästa tänkbara sätt

fuck off och stoppa upp din "åsikt" där den hör hemma, i din egen röv :) 

du har fel. 

världen är en bättre plats utan såna som dig. 

MVH // FeminaziPrincess

Du inser att det du skrivit räknas som dödshot va?
  • Oscarsmamma84
    Anonym (X) skrev 2014-06-26 19:43:50 följande:
    Var har jag skrivit att det inte är stort att få barn? Nu hittar du bara på saker!

Varför fick du inte bädda?

Jag hade svår havandeskapsförgiftning med organpåverkan så jag fick inte lämna rummet helst inte ens lämna sängen på hela veckan. E fortfarande sjuk 1 år efter men men jag tyckte att jag hade det bra ändå. Jag kunde kissa utan o hålla på o dö o jag kände mig fräsch.

Har kanske blandat ihop dig med nån i denna tråden som tyckte det
  • LitenLarv
    Anonym (X) skrev 2014-06-26 19:51:28 följande:

Det står högst upp i TS, de återkommer i tråden och jag hör talas om dem från barnmorskor och andra inom vården.
    Ok så du använder FL som statistiskt underlag? Lite som att gå in på ett djurrättsforum och utifrån vad som skrivs där dra slutsatsen att majorieten av Sveriges befolkning är djurrättsaktivister.

Barnmorskor och vårdpersonal har förstås insyn i hur de här hemska kvinnorna är även på hemmaplan? De vet nämligen inte ett skit om hur dessa kvinnor är när de kommit hem eller hur de är mot sina anhöriga. Och vad är det förresten för oprofessionell vårdpersonal som berättar detta om sina patienter?

Jag tror dessutom att du tar en massa trådar; en där kvinnan inte vill ha besök, en där kvinnan vill att mannen pysslar om henne extra, en där kvinnan blir arg för att hon känner sig överkörd, en där kvinnan vill stänga in sig i två veckor osv.
    Sen tar du a l l t detta som att det skulle komma från en och samma kvinna vilket du i sin tur applicerar på majoriteten av förlösta kvinnor.
    Tror på anknytningsteori och attachment parenting
  • Batmamba
    Anonym (X) skrev 2014-06-26 20:12:33 följande:

Ja var ironisk då ditt inlägg var en offerparad jag tyvärr inte har stor sympati för, du tycks ha det så det räcker åt oss båda om jag säger så.

Ja hon är förmodligen tåligare, jag likaså.

Vaddå offerparad? JAG har inte haft allt det där. Jag exemplifierade vanliga problem som du menade kunde bero på att man var dåligt förberedd. På vilket sätt tycker du att man kan förbereda sig för dem? Foglossning tex, som du nämnde själv.

Om du nu är så himla tålig - varför kan du då inte hjälpa andra som inte är det? En del människor råkar värre ut än andra i livet pga yttre omständigheter (tex skador), andra råkar värre ut pga att deras psyken inte tål så mycket. Båda sorterna behöver, och förtjänar, andras vård och omtanke.
  • Anonym (X)

Vi

Oscarsmamma84 skrev 2014-06-26 20:22:38 följande:
    Jag hade svår havandeskapsförgiftning med organpåverkan så jag fick inte lämna rummet helst inte ens lämna sängen på hela veckan. E fortfarande sjuk 1 år efter men men jag tyckte att jag hade det bra ändå. Jag kunde kissa utan o hålla på o dö o jag kände mig fräsch.

Har kanske blandat ihop dig med nån i denna tråden som tyckte det

Jag skrev TS och syftade på de utan komplikationer. HF är en komplikation.
  • Anonym (X)
    LitenLarv skrev 2014-06-26 20:28:07 följande:
    Ok så du använder FL som statistiskt underlag? Lite som att gå in på ett djurrättsforum och utifrån vad som skrivs där dra slutsatsen att majorieten av Sveriges befolkning är djurrättsaktivister.

Barnmorskor och vårdpersonal har förstås insyn i hur de här hemska kvinnorna är även på hemmaplan? De vet nämligen inte ett skit om hur dessa kvinnor är när de kommit hem eller hur de är mot sina anhöriga. Och vad är det förresten för oprofessionell vårdpersonal som berättar detta om sina patienter?

Jag tror dessutom att du tar en massa trådar; en där kvinnan inte vill ha besök, en där kvinnan vill att mannen pysslar om henne extra, en där kvinnan blir arg för att hon känner sig överkörd, en där kvinnan vill stänga in sig i två veckor osv.

Sen tar du a l l t detta som att det skulle komma från en och samma kvinna vilket du i sin tur applicerar på majoriteten av förlösta kvinnor.

Åh jösses! Jag har ingenstans skrivit om Sverige eller majoriteten av Sveriges befolkning, läs om och läs rätt!

Citera gärna var jag skriver Sverige.
  • Anonym (X)
    Batmamba skrev 2014-06-26 20:30:51 följande:
    Vaddå offerparad? JAG har inte haft allt det där. Jag exemplifierade vanliga problem som du menade kunde bero på att man var dåligt förberedd. På vilket sätt tycker du att man kan förbereda sig för dem? Foglossning tex, som du nämnde själv.

Om du nu är så himla tålig - varför kan du då inte hjälpa andra som inte är det? En del människor råkar värre ut än andra i livet pga yttre omständigheter (tex skador), andra råkar värre ut pga att deras psyken inte tål så mycket. Båda sorterna behöver, och förtjänar, andras vård och omtanke.

Och vissa behöver bara tuffa till sig!
  • LitenLarv
    Anonym (X) skrev 2014-06-26 20:36:34 följande:

Vi

Men vem är d u att döma och avgöra vad man måste ha gått igenom eller varit med om för att ha ett "giltigt" skäl att må dåligt, vara i behov av extra stöd eller vilja vara ifred efter en förlossning?

Sorgligt att du är så fördömande och går efter "så här var det för mig, så då är det så för alla andra också".

Tror på anknytningsteori och attachment parenting
  • Oscarsmamma84
    Anonym (X) skrev 2014-06-26 20:36:34 följande:
    Vi

Det skrev du inte o jag räknar det inte till det. Men du vill kanske inte inse att alla inte blir diviga oavsett komplikationer eller ej!
  • Batmamba
    Anonym (X) skrev 2014-06-26 20:41:20 följande:

Och vissa behöver bara tuffa till sig!

Jag ger upp! Hoppas att du själv blir bättre bemött när du själv befinner dig i kris än du bemöter andra.
Svar på tråden Nyförlösta = diviga narcissister