• Anonym (X)

Nyförlösta = diviga narcissister

Här på FL tycks majoriteten av kvinnorna och männen anse att en nyförlöst kvinna är skör, både fysiskt och psykiskt. Det ska tassas på tå kring dem, inte krävas något av dem och de ska få allt de vill. Konstigt nog tycks de nyblivna mammorna tycka det är ett fantastiskt upplägg, att de är veka och svaga, dom har ju fött barn!

Från första stund bebisen föds flera månader efter ska hänsyn visas till den nyblivna mamman. Pappan ska passa på mammans önskemål och gud hjälpe den man som har en vilja och ett önskemål som inte är kompatibelt med mamman.

Besök undanbedes, bonusbarn kan fara åt helvete, svärföräldrar är bara besvärliga. Alla som inte har ett biologiskt band din mamman är plötsligt mindre viktiga. Mamman får inte stressa, för det kan rubba amningen och läkningen efter den oerhört traumatiska förlossningen. Hormoner ska plötsligt styra och skyllas på, mamman är inte längre ansvarig för sina handlingar och känslor, allt skylls på hormoner.

Ironiskt nog står samma kvinna några månader senare och säger att hon minsann är stark, självständig och jämställd med mannen. Kvinnor föder barn världen över utan att bli narcissister, utan att spela dödssjuk och sargad. Visst gör det ont och visst förekommer komplikationer, men det är oftast inte dom som upplevt komplikationerna som kräver att det ska daltas med dem. Dom vet oftast bättre!

Hur försvarar ni kvinnor detta beteende, att ni förvandlas till invalidiserade divor när ni fött barn?

• Svar på tråden Nyförlösta = diviga narcissister
  • LitenLarv
    Anonym (X) skrev 2014-06-26 19:28:59 följande:

Att det smärtar, blöder och att amningen strular borde inte förvandla någon till diva och omgivningen till betjänter som vissa tycks tro. Det finns ett vettigt mellanting.
    Var har du stött på dessa mammor om jag får fråga?
    Tror på anknytningsteori och attachment parenting
  • pmb

Öhh, jag förvandlas inte. Drar du alltid alla över samma kam eller är det här nån tillfällighet?

• Anonym (X)
    LitenLarv skrev 2014-06-26 19:48:14 följande:
    Var har du stött på dessa mammor om jag får fråga?

Det står högst upp i TS, de återkommer i tråden och jag hör talas om dem från barnmorskor och andra inom vården.
  • Batmamba
    Anonym (X) skrev 2014-06-26 19:35:31 följande:

Eller så var hon helt enkelt mer tålig och förberedd på att livet som nybliven mor inte är en dans på rosor.

Kan man gå bättre om man är förberedd? Är det lättare att gå på toaletter utan dusch när man behöver en (för att rengöra sår) om man är förberedd? Kan man umgås trevligt med andra samtidigt som man har svåra smärtor och 40 graders feber om man är förberedd? Svimmar man mindre av anemi om man är förberedd? Får man mindre ångest av sömnbrist (känd tortyrmetod) om man är förberedd? Blöder hemorrojjderna mindre om man är förberedd?
  • Anonym (X)
    pmb skrev 2014-06-26 19:50:14 följande:
    Öhh, jag förvandlas inte. Drar du alltid alla över samma kam eller är det här nån tillfällighet?

Jag har inte skrivit att det gäller alla.
  • Anonym (X)
    Batmamba skrev 2014-06-26 19:52:02 följande:
    Kan man gå bättre om man är förberedd? Är det lättare att gå på toaletter utan dusch när man behöver en (för att rengöra sår) om man är förberedd? Kan man umgås trevligt med andra samtidigt som man har svåra smärtor och 40 graders feber om man är förberedd? Svimmar man mindre av anemi om man är förberedd? Får man mindre ångest av sömnbrist (känd tortyrmetod) om man är förberedd? Blöder hemorrojjderna mindre om man är förberedd?

Oj, något fruktansvärt du utelämnat? Foglossning, sår på bröstvårtor?
  • Batmamba

[quote=73517050][quote-nick]Anonym (X) skrev 2014-06-26 19:35:31 följande:[/quote-nick]

Eller så var hon helt enkelt mer tålig och förberedd på att livet som nybliven mor inte är en dans på rosor.[/quote

Om någon är mindre tålig än andra eller råkar ut för något som han/hon inte kan hantera, då vill jag hjälpa och stödja den personen. Det kallas empati och omtanke - ganska trevliga saker, tycker många av oss andra.

• Batmamba
    Anonym (X) skrev 2014-06-26 19:54:06 följande:

Oj, något fruktansvärt du utelämnat? Foglossning, sår på bröstvårtor?

Svara gärna på mina frågor istället.

Det där jag räknade upp var bara sånt som är vanligt eller relativt vanligt efter normala vaginala förlossningar, mao sånt som du skrivit att man är en diva om man behöver hjälp med eller lugn och ro för.

Foglossning kan väl ingå i att inte kunna gå ordentligt? Och sår på bröstvårtor, det är ju jättevanligt! Om du tycker det är fruktansvärt förstår jag inte riktigt din trådstart - då vet du ju att helt normal amning kan vara just fruktansvärd.
  • Anonym (X)
    Batmamba skrev 2014-06-26 20:06:21 följande:
    Svara gärna på mina frågor istället.

Det där jag räknade upp var bara sånt som är vanligt eller relativt vanligt efter normala vaginala förlossningar, mao sånt som du skrivit att man är en diva om man behöver hjälp med eller lugn och ro för.

Foglossning kan väl ingå i att inte kunna gå ordentligt? Och sår på bröstvårtor, det är ju jättevanligt! Om du tycker det är fruktansvärt förstår jag inte riktigt din trådstart - då vet du ju att helt normal amning kan vara just fruktansvärd.

Ja var ironisk då ditt inlägg var en offerparad jag tyvärr inte har stor sympati för, du tycks ha det så det räcker åt oss båda om jag säger så.

Ja hon är förmodligen tåligare, jag likaså.
  • Anonym (duharfel)

TS

menar det här på bästa tänkbara sätt
    fuck off och stoppa upp din "åsikt" där den hör hemma, i din egen röv :) 
    du har fel. 
    världen är en bättre plats utan såna som dig. 

MVH // FeminaziPrincess

Svar på tråden Nyförlösta = diviga narcissister