• Anonym (X)

Nyförlösta = diviga narcissister

Här på FL tycks majoriteten av kvinnorna och männen anse att en nyförlöst kvinna är skör, både fysiskt och psykiskt. Det ska tassas på tå kring dem, inte krävas något av dem och de ska få allt de vill. Konstigt nog tycks de nyblivna mammorna tycka det är ett fantastiskt upplägg, att de är veka och svaga, dom har ju fött barn!

Från första stund bebisen föds flera månader efter ska hänsyn visas till den nyblivna mamman. Pappan ska passa på mammans önskemål och gud hjälpe den man som har en vilja och ett önskemål som inte är kompatibelt med mamman.

Besök undanbedes, bonusbarn kan fara åt helvete, svärföräldrar är bara besvärliga. Alla som inte har ett biologiskt band din mamman är plötsligt mindre viktiga. Mamman får inte stressa, för det kan rubba amningen och läkningen efter den oerhört traumatiska förlossningen. Hormoner ska plötsligt styra och skyllas på, mamman är inte längre ansvarig för sina handlingar och känslor, allt skylls på hormoner.

Ironiskt nog står samma kvinna några månader senare och säger att hon minsann är stark, självständig och jämställd med mannen. Kvinnor föder barn världen över utan att bli narcissister, utan att spela dödssjuk och sargad. Visst gör det ont och visst förekommer komplikationer, men det är oftast inte dom som upplevt komplikationerna som kräver att det ska daltas med dem. Dom vet oftast bättre!

Hur försvarar ni kvinnor detta beteende, att ni förvandlas till invalidiserade divor när ni fött barn?

• Svar på tråden Nyförlösta = diviga narcissister
  • Anonym (X)
    Anonym (mmm) skrev 2014-06-26 21:37:57 följande:
    Som vanligt spårar diskussioner här ut till att bli helt onyanserade, allt är svart eller vitt i mångas värld... Visst kan man behöva extra ompyssling och vila efter en förlossning men för det behöver man inte bli en handlingsförlamad prinsessa som tycker att man som nybliven mamma får bete sig hur som helst mot sin omgivning.

• Anonym (X)
    Oscarsmamma84 skrev 2014-06-26 21:39:54 följande:
    För att det inte var en komplikation för mig då för jag hade symtomfri HF jag mådde bra men kroppen var nära kollaps tydligen. Jag ville bara hem o fattade inte varför jag inte fick det. Så jag vet att det är en komplikation men kändes ej som det då. Först nu efteråt jag förstått att både jag o sonen kunde dött. Jag vet att jag var frustrerad för ingen berättade för mig men divig var jag inte

Men du, ingenstans har jag kallat dig eller någon annan specifik person för diva! Inte heller har jag skrivit att Alla blir det och främst har jag betonat att det till stor del är mitt intryck av mammor på FL, inte IRL.
  • Anonym (Ingen sjukdom)

Någon skrev att "att vara gravid är ingen sjukdom", det stämmer absolut, men man kan bli väldigt sjuk av att vara gravid. Graviditeten i sig är inte sjukdomen men den kan utlösa alla möjliga åkommor!

• Anonym (duharfel)
    Anonym (X) skrev 2014-06-26 20:22:36 följande:

Du inser att det du skrivit räknas som dödshot va?
    sooo? 
    jag är ju inget annat än en divig hysterisk narcissist enligt dig
    inte kan väl jag ta ansvar för hur du uppfattar det jag skriver heller

och nja, menar väl snarare att tvinga er till empatikurs, alla som är som dig, så ni inte är såna jävla bittra bajskorvar som inte har något bättre för er än att spy galla och klaga på alla, ni ändrar er
    för jag anser verkligen att världen är en bättre plats utan er pruttar

(jupp, barnsliga ordval, är ju mamma och allt så)
  • Anonym (duharfel)
    Anonym (Ingen sjukdom) skrev 2014-06-26 21:50:37 följande:

Någon skrev att "att vara gravid är ingen sjukdom", det stämmer absolut, men man kan bli väldigt sjuk av att vara gravid. Graviditeten i sig är inte sjukdomen men den kan utlösa alla möjliga åkommor!

fogarna lossnar från fästena och gör det omöjligt att gå rätt och utan oerhörd smärta, huvudvärk och migrän från helvetet
    kräkas flera gånger varje dag, ofta helt utan förvarning
    bli tyngre och tyngre, svullnar upp som en ballong, tyngdpunkten i kroppen förändras totalt
    nerver som blir så klämda i handlederna att det gör helt sjukt ont, och kräver specialskena eller operation för att fixas
    bli allergisk mot den där saken i magen, riskera livet 
    risk att utveckla diabetes, få högt blodtryck, bristsjukdomar, undernäring, vätskebrist
    permanenta kroppsliga förändringar
    synen, luktsinnet, smaksinnet kan förändras
    oupptäckta hjärtfel eller sjukdomar utlöses och hotar ens liv då graviditet är en oerhörd påfrestning för kroppen

och då har jag inte ens kommit till förlossningen! 
    för en del händer nästan inget, men för jävligt många kan dom pricka av en himla massa
    och det kan hända hur vältränad, förberedd och "perfekt" man än är, ingen är skonad och kan veta i förväg

tillståndet "vara gravid" är ingen sjukdom, men utlöser och orsakar en jävlans massa sjukdomstillstånd! som mammor och barn till och med dör av! 

och vet du TS ens hur höga hormon nivåerna är i kvinnans kropp under graviditeten/förlossningen jämfört med en vanlig dag i en kvinnas liv? 
  • Anonym (X)
    Anonym (duharfel) skrev 2014-06-26 21:51:01 följande:
    sooo? 

jag är ju inget annat än en divig hysterisk narcissist enligt dig

inte kan väl jag ta ansvar för hur du uppfattar det jag skriver heller

och nja, menar väl snarare att tvinga er till empatikurs, alla som är som dig, så ni inte är såna jävla bittra bajskorvar som inte har något bättre för er än att spy galla och klaga på alla, ni ändrar er

för jag anser verkligen att världen är en bättre plats utan er pruttar

(jupp, barnsliga ordval, är ju mamma och allt så)

Omöjligt att jag kallat dig något!

Om du tar vid dig av något av det jag beskriver ligger på ditt ansvar, jag vet inget om dig.
  • Anonym (X)

• Anonym (X)

Jag har aldrig hävdat motsatsen!
  • Tramptass
    Batmamba skrev 2014-06-26 19:33:27 följande:
    Kul för dig. Det låter som att du kunde gå längre än några meter åt gången, fick mer än en timmes sömn i taget, inte behövde profylaxandas under amning eller vid toalettbesök. Kanske behövde du inte ens en dusch när du gick på toa. Sitta var möjligt? Inga smärtande hemorrojjder? Depression? Anemi? Mjölkstockning med hög feber?
    Det är klart att man är ursäktad om man är halvt döende.

Jag hade avslag, såriga bröstvårtor och sömnrubbningar precis som de flesta andra. I början kissade jag bara i duschen. Men jag umgicks med de som var ok med att jag låg på soffan i bästa mjukisarna.
  • Anonym (bleh)
    Anonym (X) skrev 2014-06-26 20:55:03 följande:
    Det handlar ju inte bara om TS på FL utan om svar i trådarna, titta bara i den här. Människor som håller med om och uppmuntrar narcissismen, finns gott om dom i andra trådar. Dom återberättar om dom hemska beslut dom tagit och hejas på av andra.
    Jag tror att du har en udda uppfattning om vad en narcissist faktiskt är. Det är någon som är full av beundran för sig själv och sin egen förmåga, ofta i kombination med arrogans mot andra och avsaknad av empati, typ de sidor som du visar upp av dig själv i den här tråden. A case of the pot calling the kettle black?
Svar på tråden Nyförlösta = diviga narcissister