• Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej! Jag har en liten tjej född i april 2012 och nu bestämde min man o jag att det va dags för syskon Med första tog det på första försöket, så nu väntar vi med spänning att få se hur fort det går denna gång . Nån mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
  • Bittersweet2012

Hej tjejer!
    Det verkar som det är fler än jag som känner frustrationen...
    Missciss vet exakt hur du känner dig då jag va i samma sits förra månaden... Manen va bortrest och ÄL-en kom 2 dagar för tidigt. Men men... Vi får hoppas att det tar sig denna gång!

Det känns som att min ÄL kommer tidigare o tidigare! Idag är det dag 10 i min cykel och jag har massa med tjocka flyttningar och ont i äggstockar... Enligt uträkningar ska jag ha ÄL på lör/sön, men om jag lyssnar på min kropp så tror jag att det kommer redan imorgon/övermorgon... Som tur är mannen hemma hela vecka så han får anstränga sig lite .

• AnnC

Hoppas det gick bra igår/inatt missciss

Jag packade mig själv och dottern i bilen och iväg till Danmark där mannen jobbade nu i augusti, nu blev det ju tyvärr inget men jag är ändå glad att jag gjorde det för då har man iaf gjort det man kan!

Ja lyssna på kroppen bittersweet, kör hårt nu

• Missciss

Lycka till Bittersweet! :)

Å tack för stöd från er!!

Ja, man kan ju inte göra mer än att försöka, även om det krävs resor över hela sverige! ;)

Känns skönt att inte vara ensam om att inte ha lätt att bli gravid! Även om jag hoppas att vi alla får bli det snart!

• in the making

Ja tänk att det finns puckon som knappt ens behöver titta på varandra innan de blir gravida med barn de inte kommer ta hand om på bästa sätt och så finns det underbara blivande föräldrar som får kämpa och kämpa.. Orättvist är bara förnmnet..

• Bittersweet2012

In the making så sant! Blir så bitter när jag ser föräldrar som tänker bara för sig själva o stackars lilla barnet får lida... Har tom i min bekantkrets såna föräldrar...

• Xarxia

Hej igen tjejer! Här har det hänt en hel del sen jag fick mitt plus. En knapp vecka efter jag plussat fick jag en ordentlig blödning med klumpar så jag tog för givet att missfallet var ett faktum. För att göra en lång historia kort så sitter jag här 3 veckor senare med en bortopererad äggledare efter ett konstaterat utomkvedshavandeskap. Så vi är tillbaka på ruta ett igen och även om jag helst av allt bara vill bli gravid igen så är det med skräckblandad förtjusning. Blir att bara låta kroppen återhämta sig nu så får vi se hur allt känns sen.

• Xarxia

Och jättegrattis Missciss!! Vad roligt att det kommit ett plus till sen jag försvann. Och hoppas självklart att det dyker upp massa fler pluss snart!!

• KnytetsMamma
    Xarxia skrev 2014-09-09 19:24:58 följande:
    Hej igen tjejer! Här har det hänt en hel del sen jag fick mitt plus. En knapp vecka efter jag plussat fick jag en ordentlig blödning med klumpar så jag tog för givet att missfallet var ett faktum. För att göra en lång historia kort så sitter jag här 3 veckor senare med en bortopererad äggledare efter ett konstaterat utomkvedshavandeskap. Så vi är tillbaka på ruta ett igen och även om jag helst av allt bara vill bli gravid igen så är det med skräckblandad förtjusning. Blir att bara låta kroppen återhämta sig nu så får vi se hur allt känns sen.
    Åh, nej vad hemskt...hoppas att ni lyckas snart igen :)
  • AnnC

Men usch vad hemskt xarxia!! Vet precis hur det är att vara tillbaka på ruta ett iaf. Ni får ta det lite lugnt och köra på igen när du känner dig redo. Hoppas det går fort sen att bli gravid igen!

• in the making

Är hemskt ledsen för er skull xarxia! Min syster fick utomkveds och opererade även hon bort en ledare så jag har sett hur jobbigt det kan vara, men hon har fått ytterligare barn efter detta så bara känslorna fått lägga sig och kroppen läkt är det bara att köra på! Kram

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)