• Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej! Jag har en liten tjej född i april 2012 och nu bestämde min man o jag att det va dags för syskon Med första tog det på första försöket, så nu väntar vi med spänning att få se hur fort det går denna gång . Nån mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
  • Missciss

Hur långa cykler har ni?

Min är 25 dagar, å det är ganska kort om jag förstått det rätt.

• AnnC

I vanliga fall brukar min också vara ganska kort runt 26 dagar, fast nu är det fortfarande lite oregelbundet efter förlossningen.
    Ganska skönt med en kort cykel så länge lutealfasen är ok!

Imorgon är det exakt ett år sedan jag plussade med mitt andra barn och imorgon ska vi ha urnsättning kan fortfarande inte förstå allt som har hänt..

• Bittersweet2012

Jag bara tänkte på den rekommendationen som läkare o bm brukar ge med att köra varannan dag, för då är kvalitet på sperma är bättre... Lite kluven nu. Har så himla ont i äggstockar just nu att även om jag bestämmer mig för att mysa ikväll så tror jag knappt att jag klarar av det

AnnC det kan inte va lätt för dig just nu... Så många minnen... Får man lov att fråga va hände med din lilla dotter? Varför va hon på jorden så kort tid..? Det är så hemskt det du o din familj fick gå genom o jag tycker att du är VÄLDIGT stark kvinna som klarar av att gå vidare!!! Kramar

• AnnC

Jag har hört att det där om att spermiekvaliteten att det bara gäller om mannen har slöa spermier sen innan. Har mannen inget sådant problem så är chansen störst genom att köra på varje dag vid äl. Men det behöver man ju heller inte göra så klart, ibland räcker det ju med bara en gång för att få in en fullträff ni får väl se vad ni känner för, men jag är också sån som försöker tänka lite strategiskt så ibland har man jätteångest över hur man ska göra haha hoppas det tar sig nu i vilket fall!

• AnnC

Jag är inte stark, men mina val är att lägga mig ner och dö, eller fortsätta leva. Vi har trots allt en tvååring full av liv och hon gör det liiiite lättare att leva vidare ändå.
    För att göra en lång historia kort så kom Emmie till världen i v 35+1 med akut snitt då de upptäckte att hon hade hjärtsvikt. Två hjärtfel och hon fick en pacemaker inopererad när hon var två timmar gammal. Det gick bra och hon var på bättringsvägen men sen fick hon infektioner och det blev för mycket för hennes lilla kropp vi bodde på barniva i fem veckor tills man inte kunde göra något mer och hon fick somna in i min famn.

• Missciss

Usch AnnC vilken hemsk sak att gå igenom!! Det ska ingen behöva göra! Och jag tycker visst du är stark, det måste man vara, eller iaf blir man av att gå igenom sådana saker.. Har du bra stöd av familj å vänner?

Ibland har jag oxå alldeles för ont av ägglossningen, så jag inte klarar att ha 6. Denna månaden är konstig, jag har fortfarande ont, är fjärde dagen jag har ont nu, det måste vara bidrottningsgelens fel?!

Hur kort är en förkort lutefas? Är lite rädd att jag har det..

• Missciss

..men hur länge sen var det Emmie försvann? Förstod det som att det var ett år sen, men jag missuppfattade nog? Det är bara några månader sedan?

• Missciss

Vet inte vilket ord jag ska använda så det blev "försvann". Hoppas du inte tar illa vid dig. All styrka till er!

• KnytetsMamma

Nu är min värk borta så jag tolkar det som att ägget förhoppningsvis har släppt, var hos gyn i tisdags och då fanns en äggblåsa på 23 mm och gyn trodde på ägglossning när som helst. Igår morse var mycket av smärtan borta och nu är den nästan helt borta, vi  myste i tisdags och igår och blir nog mys imorgon med. Sen kommer den lååååånga väntan på BIM som blir runt 24-25 september. OM vi skulle plussa nu kommer det bli beräknat BF nästan precis samma dag som dottern föddes, 6 juni Glad

• AnnC

Ingen fara, hon försvann ju...
    Hon dog den 30/5 så det är bara 3 1/2 månad sedan. Det var ett år sedan jag plussade...
    Jag har bra vänner men många vet inte vad de ska säga eller tycker nog det är för hemskt. Men så är vår verklighet.

Hur lång lutealfas har du då? 10 dagar och nedåt skulle jag nog säga är kort?
    Hoppas det onda är positivt! Har hört det kan bli så av bidrottninggele, är ju ett stort och fint ägg som ska släppa nu tog du de från dag ett? Jag började dag 3 nu och hoppas det inte är "för sent" att börja då?

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)