• Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej! Jag har en liten tjej född i april 2012 och nu bestämde min man o jag att det va dags för syskon Med första tog det på första försöket, så nu väntar vi med spänning att få se hur fort det går denna gång . Nån mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
  • in the making

Mm tallbarr, min kollega fick ett glädjeutbrott när jag fråga om hon ville veta en hemlis, hon trodde jag var gravid men vi hade "bara" köpt hus.. Svarade bara tids nog blir det syskon, kollegorna hade gissat på mellan 1-4år till syskon så vi får väl se vem av dem som får rätt..

Typiskt med äl-tajmingen men en snabbis kan vara nog så effektiv..

Önskar jag skulle börja känna symtom men nada och så var det iofs sist oxå så det kanske inte betyder att det är kört..

• Missciss

Jag är så arg, sambon är bortrest igen å NUNUNU har jag ägglossning. Ska det skita sig igen??? Eller ska jag tvinga hem honom? Isåfall kommer han hem i natt å då är det kanske ändå för sent? Hur långt efter fullt utslag har man egentligen ägglossning? Har rejält ont i äggstockarna just nu å har haft hela dagen :(

Någon som kan mycket som vet?

• AnnC

Hur långt bort är han missciss? Jag skulle åkt dit han är om du inte får hem honom
    Ägget kan släppa 12-48 timmar efter positivt test och sen lever ägget ca ett dygn. Så det är ju svårt o säga exakt hur lång tid ni har på er!

Tallbarr, så har vi haft senaste två äl, bortresta och delat rum med dottern. Nästa gång hoppas jag vi kan få va lite ifred :-P hoppas ni lyckas få till det ändå

In the making håller tummarna! Kände inte heller nåt när jag blev gravid med nr 2 så visst behöver det inte betyda nåt negativt

Själv fick jag mens igår o nu har jag beställt bidrottninggele.

• KnytetsMamma

Vi brukar kunna ha sex i sovrummet en stund efter att dottern lagt sig utan att hon vaknar så det kan ni ju testa.

AnnC skrev 2014-09-08 18:44:07 följande:
    Hur långt bort är han missciss? Jag skulle åkt dit han är om du inte får hem honom Ägget kan släppa 12-48 timmar efter positivt test och sen lever ägget ca ett dygn. Så det är ju svårt o säga exakt hur lång tid ni har på er! Tallbarr, så har vi haft senaste två äl, bortresta och delat rum med dottern. Nästa gång hoppas jag vi kan få va lite ifred :-P hoppas ni lyckas få till det ändå In the making håller tummarna! Kände inte heller nåt när jag blev gravid med nr 2 så visst behöver det inte betyda nåt negativt Själv fick jag mens igår o nu har jag beställt bidrottninggele.

• Missciss

Han är 6h bort, men kommer faktiskt hem efter att jag skällt på honom i telefonen. Stackarn, är ju inte hans fel att min ägglossning är två dagar tidig (som jag tror beror på bidrottninggelen). Jag är ju rädd att det är för sent nu, men man måste ju försöka iaf!

• AnnC

Var testet positivt idag eller igår så är det ju absolut inte för sent! Lycka till!

• Missciss

Tack AnnC <3

Det är verkligen bebisar å gravida överallt!!! Har massa kompisar som blir gravida före mig, å det blir värre å värre för varje gång. Idag födde två vänner barn på samma dag!!! Helt sjukt! Snart blir jag inte glad längre ens :(

• Missciss

..sorry för gnälliga inlägg alla. Har en dålig dag :(

• Ultiva
    Missciss skrev 2014-09-08 21:38:38 följande:

..sorry för gnälliga inlägg alla. Har en dålig dag :(

Det har jag typ varje dag. Jag kan inte sluta tänka på att jag inte blir gravid och jag är ledsen och irriterad mest hela tiden. Så det är fullt förståligt!
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)