• Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej! Jag har en liten tjej född i april 2012 och nu bestämde min man o jag att det va dags för syskon Med första tog det på första försöket, så nu väntar vi med spänning att få se hur fort det går denna gång . Nån mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
  • SessanM
    AnnC skrev 2014-08-28 07:35:34 följande:

Näe.. Mysko kropp! smile4.gif

Tråkigt :((

Jag försöker verkligen att inte tänka och hoppas för mycket, men det är ju såå svårt!

Känner på mig att det inte blir något denna månaden heller. Kört med ägglossningstester några dagar nu och första dagen (dag 11) var ganska starkt streck men sedan har de varit väldigt ljusa. Med tanke på hur långa cykler jag brukar ha är det ju väldigt tidigt om jag skulle ha äl redan dag 11... Men å andra sidan var förra cykeln på 28 dagar, vilket nog aldrig hänt tidigare. Så himla konstigt.
  • Ise

bidrottninggelen ska (enliga andra) göra så att man:

- får mer regelbundna cycler om man har orgelbundna.
    - få korte cycler om man har långa (vilket den gjorde för mig med en vecka).
    - Få tydligare ägglossning (har nog aldrig märkt av den så mycket som den här månaden)
    - Göra så att ägget har lättare för att släppa.

Enligt många som provat så ska det helt enkelt vara en "mirakelkur" som gör att man blir mer fertil och snabbt gravid.  Jag testade, blev gravid just den här månaden när jag testade  - Svårt att saga om det är pga den eller om det "klaffade" andå den här månaden men jag tror på den :)

MEN -många funkar det inte alls för så förlita er inte helt på det.
    Vissa har även fått oregelbundna cycler/mellanblödningar fast det har varit klockrent innan - så det är ju en liten chansning.

Jag tog en tablett varje kväll innan jag gick och la mig från mensdag 3 (egentligen ska man börja på dag 1 men jag hade inte hunnit få dem då) fram tills ägglossningen. Tydligen ska hormonerna verka batter under natten och inte ta den på morgonen som det star på burken.
    Jag kollade även ägglossningen med stickor och vet exakt när den va.

Lycka till! :)

• Bittersweet2012

Det va nån som skrev här om Bisolvon kuren. Hur gör man då? Är det under äl man tar eller under fertila dagar? Hur mycket ska man ta? Ska mannen oxå ta det eller gäller det bara för kvinna?

• Ise
    1StoltMamma skrev 2014-08-28 18:28:23 följande:

Grattis ise

Tack! :D hoppas alla ni andra också plussade snart snart! <3
  • Missciss

Jag fick mens igår kväll och jag kör en "kur" med bidrottningele nu, trots att jag har regelbunden mens med korta cykler. Tur att posten levererar snabbt, fick hem dem dagen efter jag beställde! Hoppas på en favorit i repris här nu :) Har du berättat för mannen nudå Ise?

• Tessi1983

Sitter å väntar på att posten ska komma med tester ????. Har bim denna vecka nån gång, och jag har såååån mensvärk fest utan mens ännu. Ska på bröllop i morgon så känner att jag måste testa idag eller morgonbitti. Men om jag är gravid hur i sjutton ska jag kunna avstå dricka utan att mina vänner fattar haha!!

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)