• Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej! Jag har en liten tjej född i april 2012 och nu bestämde min man o jag att det va dags för syskon Med första tog det på första försöket, så nu väntar vi med spänning att få se hur fort det går denna gång . Nån mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
  • Tallbarr12

Jag hade också druckit.

Dock ska jag på afterwork ikväll och är mer osäker på att dricka, känns inte så lockande faktiskt.

• Missciss

Det låter ju lovande Tallbarr!

Så länge gravtestet visar negativt hade jag druckit alkohol ändå!

Jag har BIM om 8 dagar enligt appen, men denna månad är chansen pytteliten att det blivit ngt här :( Hade ingen äl-värk som jag brukar ha å testen blev aldrig så starka. Hade 6 tre dagar iaf.
    Kan det va så att man inte har ägglossning ibland?

Min senaste teori är att jag är så söndertrasad efter senaste förlossningen att spermierna inte hittar fram till livmodermunnen. Det är liksom massa återvändsgränder..hmm..

• Ise

Ja lite så tänker jag med, hade ju inte planerat att bli aspackad mer ta lite vin till maten :) det är ju väääldigt tidigt.

• Bittersweet2012

Jag hade hoppat över starksprit o druckit bara vin. Men sen vet jag att man kan få dåligt samvete för attan druckit sprit under veckor mellan ÄL o bim...

• Tallbarr12
    Missciss skrev 2014-08-20 11:27:59 följande:

Det låter ju lovande Tallbarr!

Så länge gravtestet visar negativt hade jag druckit alkohol ändå!

Jag har BIM om 8 dagar enligt appen, men denna månad är chansen pytteliten att det blivit ngt här :( Hade ingen äl-värk som jag brukar ha å testen blev aldrig så starka. Hade 6 tre dagar iaf.
    Kan det va så att man inte har ägglossning ibland?

Min senaste teori är att jag är så söndertrasad efter senaste förlossningen att spermierna inte hittar fram till livmodermunnen. Det är liksom massa återvändsgränder..hmm..

Jag har för mig att det är normalt att ha ägglossning ca 10 av 12 cykler på ett år, men minns inte säkert.
  • Tessi1983

Jag hade också druckit så länge resten visar -

Hur går det för er andra? Jag tror jag är skengravid eller vad man kallar det. Halsbränna som tusan o de har jag aldrig annars. Tycker mig se så många tecken, har beställt hem nya test, kanske testade för tidigt sist eller nått vem vet.

Blev ju lite snurrigt när mensen inte var som den brukar, har ej koll på varken bim eller äl nu :-/

• MariaJimmy

HejHej vet inte riktigt om jag hamnat rätt här, men vi kör på ändå. Jag och min sambo fick i december -12 en frisk och kry liten son. Nu har vi börjat prata lite grann om syskon. Min sambo vill sååå gärna ha en liten en till men i augusti blir jag arbetslös igen. Själv vill jag också gärna ha en till men känns som om jag vill vänta tills det fasta jobbet dyker upp, "tyvärr" bor vi på landet och att få tag på det fast jobb här är inte lätt och isåfall måste vi flytta på oss och det är inte tänk bart just nu!! Min sambo och jag vill ha ca 2 år mellan men vill inte att pengar ska sätta käppen i hjulet.

Hoppas ni har några råd till mig

• Ultiva
    MariaJimmy skrev 2014-08-20 18:50:10 följande:

HejHej vet inte riktigt om jag hamnat rätt här, men vi kör på ändå. Jag och min sambo fick i december -12 en frisk och kry liten son. Nu har vi börjat prata lite grann om syskon. Min sambo vill sååå gärna ha en liten en till men i augusti blir jag arbetslös igen. Själv vill jag också gärna ha en till men känns som om jag vill vänta tills det fasta jobbet dyker upp, "tyvärr" bor vi på landet och att få tag på det fast jobb här är inte lätt och isåfall måste vi flytta på oss och det är inte tänk bart just nu!! Min sambo och jag vill ha ca 2 år mellan men vill inte att pengar ska sätta käppen i hjulet.

Hoppas ni har några råd till mig

Jag låter nog väldigt hård nu, men som man bäddar får man ligga. Rent krasst så är det ju faktiskt så... Vilken väg ni sedan väljer att gå är upp till er. Alla värderar olika. Alla prioriterar olika. Själv har jag satsar på plugg, arbete och bostad innan barn, då tycker jag att jag kan ta ansvar för mitt barn och har den tryggheten. Vad som är rätt för dig får du själv bestämma, det är ju även du som får reda ut konsekvenserna.
  • Ultiva
    WillhiamsMamma skrev 2014-08-18 08:27:40 följande:

Hej allihop! Den molande värken har hållet i sig sedan äl och gör fortfarande men nu har jag även börjat få riktigt ont i ryggen och det krampar emellanåt så nu kommer nog mensen med dunder och brak vilken dag som. Nya tag. Håller tummarna för er som väntar på bim.

Hur går det?
  • Ise
    MariaJimmy skrev 2014-08-20 18:50:10 följande:

HejHej smile1.gif vet inte riktigt om jag hamnat rätt här, men vi kör på ändå. Jag och min sambo fick i december -12 en frisk och kry liten son. Nu har vi börjat prata lite grann om syskon. Min sambo vill sååå gärna ha en liten en till men i augusti blir jag arbetslös igen. Själv vill jag också gärna ha en till men känns som om jag vill vänta tills det fasta jobbet dyker upp, "tyvärr" bor vi på landet och att få tag på det fast jobb här är inte lätt och isåfall måste vi flytta på oss och det är inte tänk bart just nu!! Min sambo och jag vill ha ca 2 år mellan men vill inte att pengar ska sätta käppen i hjulet.

Hoppas ni har några råd till mig smile1.gif

Så svårt :/ men jag hade nog också väntat lite tills allt var "på banan" igen.
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)