MariaJimmy skrev 2014-08-20 18:50:10 följande:
HejHej vet inte riktigt om jag hamnat rätt här, men vi kör på ändå. Jag och min sambo fick i december -12 en frisk och kry liten son. Nu har vi börjat prata lite grann om syskon. Min sambo vill sååå gärna ha en liten en till men i augusti blir jag arbetslös igen. Själv vill jag också gärna ha en till men känns som om jag vill vänta tills det fasta jobbet dyker upp, "tyvärr" bor vi på landet och att få tag på det fast jobb här är inte lätt och isåfall måste vi flytta på oss och det är inte tänk bart just nu!! Min sambo och jag vill ha ca 2 år mellan men vill inte att pengar ska sätta käppen i hjulet.
Hoppas ni har några råd till mig
Jag låter nog väldigt hård nu, men som man bäddar får man ligga. Rent krasst så är det ju faktiskt så... Vilken väg ni sedan väljer att gå är upp till er. Alla värderar olika. Alla prioriterar olika. Själv har jag satsar på plugg, arbete och bostad innan barn, då tycker jag att jag kan ta ansvar för mitt barn och har den tryggheten. Vad som är rätt för dig får du själv bestämma, det är ju även du som får reda ut konsekvenserna.