• Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej! Jag har en liten tjej född i april 2012 och nu bestämde min man o jag att det va dags för syskon Med första tog det på första försöket, så nu väntar vi med spänning att få se hur fort det går denna gång . Nån mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
  • Bittersweet2012
    SessanM skrev 2014-08-15 23:47:29 följande:

Attans idag kom mensen ändå :( Jaja, bara att prova igen nästa månad! Var ju trots allt bara första försöket men någonstans hoppas man ju vara den där lyckligt lottade som får plus med en gång..

Va trist!
  • Bittersweet2012

Tjejer nu få ni hjälpa mig lite... Jag gjorde ÄL-test dag 11 o då va streck relativt stark men inte lika stark som kontrollstreck, samma resultat dag 12, tom lite starkare. Dag 13 va strecken betydligt ljusare än dag 11 o 12, dag 14 ännu ljusare. Jag hade extremt ont i äggstockar dag 11 o12, mindre dag 13 o 14. När hade jag ÄL???? Håller på att bli tokig...

• Jamtlandstaus
    Bittersweet2012 skrev 2014-08-16 23:01:44 följande:

Tjejer nu få ni hjälpa mig lite... Jag gjorde ÄL-test dag 11 o då va streck relativt stark men inte lika stark som kontrollstreck, samma resultat dag 12, tom lite starkare. Dag 13 va strecken betydligt ljusare än dag 11 o 12, dag 14 ännu ljusare. Jag hade extremt ont i äggstockar dag 11 o12, mindre dag 13 o 14. När hade jag ÄL???? Håller på att bli tokig...

Testar du på morgonen? Om du gör det skulle jag tro att du hade ÄL på em/kväll dag 12. Ibland är maxstegringen kort.

Jag har haft så förut när jag testade morgon och kväll.
  • Bittersweet2012

Nej, jag testade alla gånger på kvällen. Jag blev bara fundersam eftersom det står i instruktioner att om man får lila starka streck så sker ÄL inom 24-48 timmar. Och om det är så innebär det att man inte får lika starka streck under själva ÄL?

• Ultiva
    WillhiamsMamma skrev 2014-08-15 07:17:50 följande:

Kunde inte hålla mig så testade med gravidkollens billiga stickor precis. Såklart neg .

Lever dock på hoppet ända tills tant röd kommer för jag testade neg med dottern på sådana stickor fast från testlagret fram tills dagen efter bim. Då det plötsligt blev plus. Hoppas hoppas.

Och blir det inget plus denna månad så tror jag vi lägger ner att ha sex med koll utan kör bara när vi känner för det . Det börjar ta lite väl på psyket detta och det är ju helt sjukt om man verkligen kan bli såhär skengravid

Hur går det för dig Ultiva? Kram

Klart man hoppas in i det sista. Nada Zero här. Får vänta en månad till. Men jag börjar ge upp lite. Håller på att rensa ut dottern leksaker som hon blivit för stor för. Är det idé att spara för syskon eller ska jag göra mig av med det? Usch, vad jag blir negativ! 
  • Ultiva
    KnytetsMamma skrev 2014-08-15 09:07:46 följande:

Precis varit hos gyn, det var ingen egen ägglossning, äggblåsan på 11 mm hade inte vuxit alls utan börjat sjunka ihop istället Rynkar på näsan. Känns så himla trist för hade sett fram emot det jättemycket. Men men ,nu är det nya tag. Tog första proveratabletten idag och sen på blödningsdag 5 blir det pergotime. Så nu ska jag försöka njuta av våra 2 veckors semester vi har och hoppas att det tar sig på nästa kur.

Vad tråkigt! Hoppas du kan njuta av semestern nu då och att det här inte spökar för mycket. 
  • WillhiamsMamma

Trist Förstår precis vad du menar, man blir ju så nedslagen varje månad. Har ni försökt länge? Jag sålde dotterns vagn häromdagen, så bitter är jag

Ultiva skrev 2014-08-17 09:14:17 följande:

Klart man hoppas in i det sista. Nada Zero här. Får vänta en månad till. Men jag börjar ge upp lite. Håller på att rensa ut dottern leksaker som hon blivit för stor för. Är det idé att spara för syskon eller ska jag göra mig av med det? Usch, vad jag blir negativ! 

• KnytetsMamma

Jadå, gräver inte ner mig för mycket pga detta även om det såklart är tråkigt. Nu är jag ju redan på gång igen med en ny kur så hoppas den ger resultat :)

Ultiva skrev 2014-08-17 09:16:10 följande:
    Vad tråkigt! Hoppas du kan njuta av semestern nu då och att det här inte spökar för mycket. 

• Ise
    Bittersweet2012 skrev 2014-08-16 23:01:44 följande:

Jag undrar lite samma sak. Enligt mina test så var det som starkast/positivt dag 13-14. Dag 14 på kvällen var det svagare och dag 15 och 16(idag) är de inte längre positiva.

Hade smärta i magen och äggviteflytningar på dagen dag 14.

Enligt vad jag har hört så har ägget släppt när man inte längre får ett positivt test. Vilket för mig borde vara på kvällen dag 14.

Hade sex både dag 13 och 14 så nu jäklar i mig hoppas jag det tar. Ska ha idag med för säkerhets skull.

• Bittersweet2012
    Ise skrev 2014-08-17 14:11:10 följande:

Jag undrar lite samma sak. Enligt mina test så var det som starkast/positivt dag 13-14. Dag 14 på kvällen var det svagare och dag 15 och 16(idag) är de inte längre positiva.

Hade smärta i magen och äggviteflytningar på dagen dag 14.

Enligt vad jag har hört så har ägget släppt när man inte längre får ett positivt test. Vilket för mig borde vara på kvällen dag 14.

Hade sex både dag 13 och 14 så nu jäklar i mig hoppas jag det tar. Ska ha idag med för säkerhets skull.

Exakt så såg mina tester ut dag 11-14 (som dina 13-15). Eftersom jag blev lite osäker när jag hade själva äl så myste vi dag 12-13-14. Får se om det tog sig....
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)