• Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej! Jag har en liten tjej född i april 2012 och nu bestämde min man o jag att det va dags för syskon Med första tog det på första försöket, så nu väntar vi med spänning att få se hur fort det går denna gång . Nån mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
  • Majrovan86
    in the making skrev 2014-08-11 19:32:00 följande:

Vilka upplyftande nyheter knytetsmamma, håller tummarna!

Vilken tydlig stegring majrovan, lycka till!

Nu borde äl ha varit, värken har avtagit och vi har tillochmed lyckats mysa hela helgen! Nu snabbspolning till 25/8 vilket borde vara BIM.

Ja, jag blev helt chockad! Tog ett test vid 13.00, (efter sex :p) då var det lika starkt som kontrollstrecket och det andra tog jag vid 22 efter sex! :D Så hoppas man lyckades :)) Blev en mysrunda på kvällen dagen efter med för säkerhetens skull, hehe. Så nu håller man tummarna :D
  • WillhiamsMamma

Hej allihop. Någon mer här som väntar på bim och har en mage som är helt i uppror? Jag är helt slut. Kan inte mer än svälja något så måste jag springa på toa. Det krampar och gör ont och jag är riktigt gasig. Blääää!

Det har varit såhär sedan i lördags. Vet inte ens om det är ett typiskt grav tecken eller om det är stressen och nervositet över att inte veta som gör att magen spelar en ett spratt. Eller så har jag plötsligt blivit laktos el gluten. Fortsätter det får jag nog kontakta läkare för jag får inte behålla något. :(

• Xarxia

Bim idag, men ingen mens än så länge! Känner mig varken gravid eller som om mensen är påväg så vet inte riktigt vad jag ska tro. Tog ett test idag (dock ej på morgonurinen) och kunde om jag verkligen koncentrerade mig ana ett streck. Men kan ju lika gärna vara önsketänkande:/ Kan väl inte annat än att vänta och se om mensen dyker upp och annars ta ett nytt test.

• SessanM

Hoppas det är något på G för alla som väntar :))

• Jamtlandstaus
    WillhiamsMamma skrev 2014-08-12 09:08:59 följande:

Hej allihop. Någon mer här som väntar på bim och har en mage som är helt i uppror? Jag är helt slut. Kan inte mer än svälja något så måste jag springa på toa. Det krampar och gör ont och jag är riktigt gasig. Blääää!

Det har varit såhär sedan i lördags. Vet inte ens om det är ett typiskt grav tecken eller om det är stressen och nervositet över att inte veta som gör att magen spelar en ett spratt. Eller så har jag plötsligt blivit laktos el gluten. Fortsätter det får jag nog kontakta läkare för jag får inte behålla något. :(

Hoppas du är gravid även om så dålig mage kanske inte är det mest uppenbara symtomet?

Men den värmen och luftfuktigheten som varit kan lätt förlänga rötmånaden så du kan fått i dig något olämpligt.

Försök med snäll mat; kokt ris, kokt fisk, rostat vitt bröd med smör osv. Å glöm inte vätskeersättning. Prioritera dryck framför mat om det är riktigt illa, skedvis om så behövs. Krya, krya!!
  • Jamtlandstaus
    Xarxia skrev 2014-08-12 13:49:56 följande:

Bim idag, men ingen mens än så länge! Känner mig varken gravid eller som om mensen är påväg så vet inte riktigt vad jag ska tro. Tog ett test idag (dock ej på morgonurinen) och kunde om jag verkligen koncentrerade mig ana ett streck. Men kan ju lika gärna vara önsketänkande:/ Kan väl inte annat än att vänta och se om mensen dyker upp och annars ta ett nytt test.

Spännande, håller tummarna!
  • WillhiamsMamma

Håller tummarna! :)

Xarxia skrev 2014-08-12 13:49:56 följande:

• WillhiamsMamma

Tack för tips :) Man får väl hålla tummarna att det kanske kommer något positivt av att må såhär ;)

Jamtlandstaus skrev 2014-08-12 15:19:56 följande:

Hoppas du är gravid även om så dålig mage kanske inte är det mest uppenbara symtomet?

Men den värmen och luftfuktigheten som varit kan lätt förlänga rötmånaden så du kan fått i dig något olämpligt.

Försök med snäll mat; kokt ris, kokt fisk, rostat vitt bröd med smör osv. Å glöm inte vätskeersättning. Prioritera dryck framför mat om det är riktigt illa, skedvis om så behövs. Krya, krya!!

• Tessi1983

Hej hopp! Tand röd håller sig borta här men jag testade i morse och det var negativt. Men men.... Önskar att tanten dyker upp så man har lite koll men de var väl de de bruna kladdet var. På t igen

Håller tummarna för er andra.

• Bittersweet2012

Xarxia - håller tummarna!!!!!

Själv åkte jag på matförgiftning... Har aldrig spytt så mycket i mitt liv nog! Tråkigt bara att det inte betyder nåt annat än matförgiftning... Men men!
    ÄL till helgen, så vi får försöka pricka det då.

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)