• Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej! Jag har en liten tjej född i april 2012 och nu bestämde min man o jag att det va dags för syskon Med första tog det på första försöket, så nu väntar vi med spänning att få se hur fort det går denna gång . Nån mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
  • Ultiva
    WillhiamsMamma skrev 2014-08-13 17:59:05 följande:

Nej jag har aldrig varit såhär innan förutom vid vinterkräksjuka och maginfluensa förstås. Idag var jag dock hård i magen på morgonen. För att sedan springa efter varje mål igen . Suck! Har idag också riktigt ont i ryggen men det kan ju bero på olika saker förstås. När har du bim Ultiva?

Jag funderar på att testa imorgon. Vet att det är tidigt (bim 21e) men kan inte hålla mig mer nu ;)

Jag har BIM idag, eller imorgon (eller igår). Har haft rätt ont till och från, och testat negativt som sagt. Hoppas ändå... Jag börjar mer och mer närma mig insikten att det nog inte blir några fler barn.
    Om du kan vänta några dagar till med att testa kan du ju köpa ett sådant där testa tidigt-test?
  • WillhiamsMamma

Okej. Hoppas tant röd inte dyker upp och att du är en låghormonare då :) Jobbigt när man varken får plus el mens.

Ja jag tror jag ska vänta till måndag och köpa cb testa tidigt. Har stickor från gravidkollen hemma men är nog lönlöst att testa med dem redan. Detta kämpande och väntande börjar bli riktigt jobbigt nu. Är inne på försök 6. Dottern tog sig på försök 12. Hade en förhoppning att slippa vänta så länge denna gång.

Jag känner mig riktigt gravid så jag kommer både bli chockad och riktigt besviken om det inte blivit något denna gången heller. !

Ultiva skrev 2014-08-13 20:23:06 följande:

Jag har BIM idag, eller imorgon (eller igår). Har haft rätt ont till och från, och testat negativt som sagt. Hoppas ändå... Jag börjar mer och mer närma mig insikten att det nog inte blir några fler barn.

Om du kan vänta några dagar till med att testa kan du ju köpa ett sådant där testa tidigt-test?

• SessanM

Så konstigt. Var nog inte mensen som kom, såg mer ut som, ursäkta äcklet, en slemmig flytning med blodstrimmor och har inte kommit något mer sedan. Så hoppet lever kvar.

• Xarxia

Tack för alla grattis tjejer! Håller verkligen tummarna att det har tagit sig för er andra som går och väntar på bim nu! Jag testade med de billigaste testerna från gravidkollen först på bim och skulle jag visa det skulle nog de flesta va överens om att det var negativt. Var först när jag testade med cb som jag fick ett klart positivt svar. Så ett negativt test på bim måste inte innebära att man inte är gravid. Med min dotter använde jag också de billiga testerna och då såg jag ett streck redan på bim-5 och på bim var båda strecken lika starka så de där hormonerna kan uppenbarligen bete sig lite olika:)

• Ise

Hej, tror ni det här äl-testet är positivt??

När ska vi sexa isf? NU?

Har varit jättesvaga streck innan!

• mom2012

Ja kör på! Bäst är att ha sex innan, under ÄL samt efter ÄL. Orkar ni inte varje dag kör på varannan dag. Spermierna lever ett par dagar.
    Då har man verkligen sett till att det är spermier som möter upp ägget, endera i tuborna eller i livmodern.
    LYCKA TILL!

• WillhiamsMamma

Kör på så ofta ni bara orkar Ise :)

Alltså tjejer nu kräker jag också. Har kräkt tre ggr idag. Mår verkligen inte bra. Magen bubblar på och kör i ett. Är jag inte gravid så måste jag fått i mig ngt eller blivit allergisk mot ngt. Är ju inne på sjätte dagen med bubblande mage nu och känner att jag börjar bli riktigt matt. Allt snurrar när man reser sig. Har fått i mig vätske ersättning iaf. Måtte det komma något gott ut detta

• Ise
    WillhiamsMamma skrev 2014-08-14 17:03:26 följande:

Kör på så ofta ni bara orkar Ise :)

Alltså tjejer nu kräker jag också. Har kräkt tre ggr idag. Mår verkligen inte bra. Magen bubblar på och kör i ett. Är jag inte gravid så måste jag fått i mig ngt eller blivit allergisk mot ngt. Är ju inne på sjätte dagen med bubblande mage nu och känner att jag börjar bli riktigt matt. Allt snurrar när man reser sig. Har fått i mig vätske ersättning iaf. Måtte det komma något gott ut detta smile5.gif

Åh jobbigt att må så dåligt men hoppas verkligen det är av en rolig anledning! :) när ska du testa?
  • Ise

Knäppte kort på min"stegring" tog ett till test när jag kom hem och det är starkare än idag, dock mest efter ena kanten bara :S tror ni det spelar någon roll?

Väntar hem mannen nu ialf så ska vi försöka få till det ;)

• WillhiamsMamma

Ja det känns ju sådär om man inte får ngt för det. Tänkte testa efter helgen. Dock tidigt då bim -3 men klarar nog inte vänta ända till bim

Ise skrev 2014-08-14 18:24:10 följande:

Åh jobbigt att må så dåligt men hoppas verkligen det är av en rolig anledning! :) när ska du testa?

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)