• Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej! Jag har en liten tjej född i april 2012 och nu bestämde min man o jag att det va dags för syskon Med första tog det på första försöket, så nu väntar vi med spänning att få se hur fort det går denna gång . Nån mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
  • SessanM

Usch vad jobbigt det är att vänta, vänta, vänta på något som säkert inte ens kommer hända nu med en gång...

Jag har varit extremt varm nu ett par dagar men i övrigt känner jag inget konstigt så blir nog inget denna gång. Men det hindrar ju en inte från att hoppas ;)

• Tallbarr12
    Missciss skrev 2014-08-10 16:17:35 följande:

Tar du äl-test Tallbarr?

Nä jag gör inte det, blev lite less inför förra graviditeten med äl-tester och tempning och allt. Eftersom jag har mer regelbunden cykel denna gången och märker av ägglossningen med både flytningar och värk så har jag valt att skippa det än så länge. Men visst, hade jag tagit äl-tester denna månaden hade jag ju varit mer säker på när äl är...
  • Jamtlandstaus
    SessanM skrev 2014-08-10 16:21:08 följande:

Usch vad jobbigt det är att vänta, vänta, vänta på något som säkert inte ens kommer hända nu med en gång...

Jag har varit extremt varm nu ett par dagar men i övrigt känner jag inget konstigt så blir nog inget denna gång. Men det hindrar ju en inte från att hoppas ;)

Att känna sig varm är ju bra (om man inte är sjuk förstås) Med dottern var jag som en kamin från dagarna innan BIM.

När har du BIM?
  • Majrovan86

Har en dotter som föddes 121212 och nu vill vi att hon ska få ett syskon :D
    Testade ÄL-stickor. De tre första är från förrgår och de andra starkare är från igår. Idag är det betydligt svagare men vi har sett till att sexa tre dagar och än är det ej över :D Ser väl lovande ut?
  • Jamtlandstaus
    Majrovan86 skrev 2014-08-10 17:51:07 följande:
    Har en dotter som föddes 121212 och nu vill vi att hon ska få ett syskon :D
    Testade ÄL-stickor. De tre första är från förrgår och de andra starkare är från igår. Idag är det betydligt svagare men vi har sett till att sexa tre dagar och än är det ej över :D Ser väl lovande ut?
    Looking good!
    Nu är det bara att hoppas!
  • Majrovan86
    Jamtlandstaus skrev 2014-08-10 22:13:47 följande:
    Looking good! smile2.gif
    Nu är det bara att hoppas! smile1.gif
    Coolt som tusan att kunna följa kroppens hormoner, steg för steg! ;D Yes! :))
  • SessanM

Jamtlandstause: jag vet inte riktigt då min mens är ganska oregelbunden men inom ett par veckor skulle jag tro.. Får hålla tummarna och hoppas på tur :)

• KnytetsMamma

Var hos gyn idag för att diskutera start av pergotime igen efter mitt missfall i juli. Hon tyckte dock att det såg ut som att egen ägglossning var på gång, en äggblåsa på 11 mm och slemhinnan såg ut som den gör när det är ägglossning på gång. Så nu hoppas vi att hon har rätt. Ska tillbaka på fredag morgon och göra ett nytt vul så hoppas vi att den växt till sig, annars blir det pergotime-start igen. Så nu blir det mys tisdag och torsdag och sen i helgen igen så får vi se. Spännande i alla fall!!!

• in the making

Vilka upplyftande nyheter knytetsmamma, håller tummarna!

Vilken tydlig stegring majrovan, lycka till!

Nu borde äl ha varit, värken har avtagit och vi har tillochmed lyckats mysa hela helgen! Nu snabbspolning till 25/8 vilket borde vara BIM.

• Ultiva

BIM nu i dagarna... Tredje försöket... Har rejäla känningar av mensvärk. Jag vill inte! Sitter och letar graviditetstecken. Har bland annat varit supervarm och svettats som en gris sedan ÄL. Vågar man hoppas?

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)