• Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej! Jag har en liten tjej född i april 2012 och nu bestämde min man o jag att det va dags för syskon Med första tog det på första försöket, så nu väntar vi med spänning att få se hur fort det går denna gång . Nån mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
  • WillhiamsMamma

Men ååå vad skoj. Jätte grattis :)

Xarxia skrev 2014-08-13 10:13:22 följande:

Blev så konfunderad igår när mensen inte dök upp. Den brukar va väldigt punktlig. Samtidigt som jag inte känner av några grav-tecken alls. Åkte iaf och köpte ett sånt där clear blue test med veckoindikator. Och minsann, där står det gravid 1-2!! Känner mig fortfarande väldigt avvaktande då jag inte på något vis känner av att jag skulle va gravid, men det kommer väl sjunka in. Jag hoppas det smittar av sig så det trillar in fler pluss här nu!!

• Missciss

Grattis! Va kul med ett plus i tråden, det första!! Hoppas det kommer många fler snart!

• Missciss

Min dotter ska få sin första kusin, de har precis passerat vecka 12 nu och jag är hur glad som helst, men jag är oxå hur avundsjuk och bitter som helst! Hade hoppats vi kunde synka våra graviditeter, men det verkar tyvärr inte bli så :( *ledsen*

• SessanM
    Missciss skrev 2014-08-13 13:38:10 följande:

Min dotter ska få sin första kusin, de har precis passerat vecka 12 nu och jag är hur glad som helst, men jag är oxå hur avundsjuk och bitter som helst! Hade hoppats vi kunde synka våra graviditeter, men det verkar tyvärr inte bli så :( *ledsen*

Det suger att det inte bara kan hända när man vill!! Men än finns det ju tid för att det skulle bli jämngamla kusiner :)

Verkar som att mensen kom idag ändå, trots att jag inte väntar den förrän om ca 10 (!?) dagar..
  • Tessi1983

Blev så konfunderad igår när mensen inte dök upp. Den brukar va väldigt punktlig. Samtidigt som jag inte känner av några grav-tecken alls. Åkte iaf och köpte ett sånt där clear blue test med veckoindikator. Och minsann, där står det gravid 1-2!! Känner mig fortfarande väldigt avvaktande då jag inte på något vis känner av att jag skulle va gravid, men det kommer väl sjunka in. Jag hoppas det smittar av sig så det trillar in fler pluss här nu!!

Grattis!!!
  • Ultiva
    WillhiamsMamma skrev 2014-08-12 09:08:59 följande:

Hej allihop. Någon mer här som väntar på bim och har en mage som är helt i uppror? Jag är helt slut. Kan inte mer än svälja något så måste jag springa på toa. Det krampar och gör ont och jag är riktigt gasig. Blääää!

Det har varit såhär sedan i lördags. Vet inte ens om det är ett typiskt grav tecken eller om det är stressen och nervositet över att inte veta som gör att magen spelar en ett spratt. Eller så har jag plötsligt blivit laktos el gluten. Fortsätter det får jag nog kontakta läkare för jag får inte behålla något. :(

JA! Jag brukar aldrig bli sådan här annars. Har gjort två test och båda är negativa, så jag vet ju att jag inte är gravid. Men tills dess att mensen verkligen kommer så hoppas man ju?!
    Hur går det för dig?
  • Ultiva

Wow! Grattis! Vad roligt!
  • WillhiamsMamma

Nej jag har aldrig varit såhär innan förutom vid vinterkräksjuka och maginfluensa förstås. Idag var jag dock hård i magen på morgonen. För att sedan springa efter varje mål igen . Suck! Har idag också riktigt ont i ryggen men det kan ju bero på olika saker förstås. När har du bim Ultiva?

Jag funderar på att testa imorgon. Vet att det är tidigt (bim 21e) men kan inte hålla mig mer nu ;)

Ultiva skrev 2014-08-13 17:46:59 följande:

JA! Jag brukar aldrig bli sådan här annars. Har gjort två test och båda är negativa, så jag vet ju att jag inte är gravid. Men tills dess att mensen verkligen kommer så hoppas man ju?!

Hur går det för dig?

• 1StoltMamma

Va härligt, stort grattis
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)