• Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej! Jag har en liten tjej född i april 2012 och nu bestämde min man o jag att det va dags för syskon Med första tog det på första försöket, så nu väntar vi med spänning att få se hur fort det går denna gång . Nån mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
  • Bittersweet2012

Gjorde testet precis, men det verkar inte som att det blev positivt... Jättekonstigt då jag har haft ont i äggstockar hela dan idag o har det fortfarande o MASSA med flyttningar.... Tror ni att jag missat äl???? Det är dag 12 idag o jag har cykel på 28 dagar.

Försökte bifoga bild men det verkar inte gå från iPad

• Missciss

Dwt är samma för mig bittersweet, jag gar ont å har flytningar men svagt streck bara på äl-testet. Inte för att det spelar nån roll eg då mannen inte är hemma ändå.
    Men vet inte om ägglossningen har varit eller kommer vara..
    För efter posirivt test är det ju oxå 24-48h tills ägglossningen faktiskt sker.
    Så kanske har vi båda missat den?

• Missciss

..eller så kommer den imorrn kanske? *hoppaa*

• Missciss

Williamsmamma: alltså må illa å kräkas kan ju vara grav-symptom, men dålig mage?? Låter ju som nån slags magsjuka.. Fast hoppas jag har fel å att du mår dåligt pga något bättre i magen :)

• Tessi1983
    WillhiamsMamma skrev 2014-08-14 17:03:26 följande:

Kör på så ofta ni bara orkar Ise :)

Alltså tjejer nu kräker jag också. Har kräkt tre ggr idag. Mår verkligen inte bra. Magen bubblar på och kör i ett. Är jag inte gravid så måste jag fått i mig ngt eller blivit allergisk mot ngt. Är ju inne på sjätte dagen med bubblande mage nu och känner att jag börjar bli riktigt matt. Allt snurrar när man reser sig. Har fått i mig vätske ersättning iaf. Måtte det komma något gott ut detta smile5.gif

Å vad tufft! Håller tummarna att de är gravid symtom, när har du tänkt testa?
  • WillhiamsMamma

Jag har också tänkt magsjuka av något slag men det brukar ju bara hålla i sig i en dag el två. Har därför börjat bli lite fundersam om jag kanske blivit laktos intolerant. Dock så blir jag inte bara dålig i magen när jag äter. Utan det kan räcka att jag rör mig för mkt så kör den igång :-/ Men.. Håller såklart tummarna att det är pga av att något litet där inne håller på att fästa

Missciss skrev 2014-08-14 20:38:42 följande:

Williamsmamma: alltså må illa å kräkas kan ju vara grav-symptom, men dålig mage?? Låter ju som nån slags magsjuka.. Fast hoppas jag har fel å att du mår dåligt pga något bättre i magen :)

• WillhiamsMamma

Tack :) Jag tänkte testa på måndag

Tessi1983 skrev 2014-08-14 21:16:54 följande:

Å vad tufft! Håller tummarna att de är gravid symtom, när har du tänkt testa?

• Ultiva
    Bittersweet2012 skrev 2014-08-14 20:10:40 följande:

Gjorde testet precis, men det verkar inte som att det blev positivt... Jättekonstigt då jag har haft ont i äggstockar hela dan idag o har det fortfarande o MASSA med flyttningar.... Tror ni att jag missat äl???? Det är dag 12 idag o jag har cykel på 28 dagar.

Försökte bifoga bild men det verkar inte gå från iPad

Så, sådan där brukar jag vara två dagar innan ÄL bli positivt. Flytningarna ska ju enligt skolboken komma några dagar innan ägget lossnar... Så än är det inte kört!
  • Ultiva
    WillhiamsMamma skrev 2014-08-14 22:07:53 följande:

Jag har också tänkt magsjuka av något slag men det brukar ju bara hålla i sig i en dag el två. Har därför börjat bli lite fundersam om jag kanske blivit laktos intolerant. Dock så blir jag inte bara dålig i magen när jag äter. Utan det kan räcka att jag rör mig för mkt så kör den igång :-/ Men.. Håller såklart tummarna att det är pga av att något litet där inne håller på att fästa

Laktosintolerant kräks man väl inte av? Låter som något annat!
  • WillhiamsMamma

Jag vet faktiskt inte. Försöker nog mest hitta andra anledningar så jag inte blir galen. Haha

Ultiva skrev 2014-08-15 06:45:40 följande:

Laktosintolerant kräks man väl inte av? Låter som något annat!

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)