Inlägg från: Ultiva |Visa alla inlägg
  • Ultiva

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej! Kan jag också vara med? Jag har en dotter född i juni -12 och nu längtar vi efter syskon. Har gjort två försök, men det sket sig. Så nu har man gjort det i onödan.. Haha :) Nu vid andra försöket så var mensen annorlunda. Mörkare och klumpar och sjukt ont. Och jag var så ledsen...! Kanske var ett litet missfall. Men nu hoppas vi på tredje försöker. ÄL om en vecka! Visst går tiden bara för långsamt?

• Ultiva

Hade ni lätt eller svårt att få första barnet? Och hur tänker ni nu kring andra?

• Ultiva

Hur många är vi här som kämpar på? Idag fick jag veta att en kompis ska ha syskon till sin -12a. Kul för henne, men....

• Ultiva

Verkar vara mer av ett lotteri, ibland visar det plus, ibland inte. Oavsett om man är gravid eller inte...

Missciss skrev 2014-07-27 19:49:05 följande:

Jag läste förresten att ägglossningstest oxå visar positivt om man är gravid, någon som testat å vet att det stämmer?

• Ultiva
    AleLB skrev 2014-07-30 07:16:48 följande:

Jo vi har ju också kört typ varje dag men tydligen ger de enligt läkare bättre effekt 2-3 dagar. Spermierna överlever väl typ 3 dafar så mam borde pricka in de ändå :)

Jag har också hört det. Men man vill ju liksom helgardera sig. Jag trodde förresten att man fick de där ÄL-flytningarna vid ÄL, men nehej, ÄL kommer ett par dagar senare. Samma med smärtan, kommer inte alls precis vid ÄL enligt ÄL-testet. Så jäkla lurigt. Det borde vara förbjudet att luras så.
  • Ultiva

Är det någon mer än jag som inte fattar hur folk kan råka bli gravida av misstag, och vid one night stands och sådär? Jag menar, om man nu bara kan bli gravid 2-3 dagar per månad, och oftast skiter det sig ändå, och om man väl lyckas bli gravid så slutar en tredjedel i missfall. Hur fan lyckas de? Och framförallt: Vad gör vi för fel?

• Ultiva
    Missciss skrev 2014-07-31 20:19:35 följande:

Hur går det för alla? Bittersweet?
    Imorrn kommer min mens. Testade imorse med CB digital. Inte gravid. Tråkigt å jag blev ledsen men vi får försöka igen! Lycka till alla andra!

Tråkigt. Känner med dig.
  • Ultiva
    AleLB skrev 2014-08-02 08:03:56 följande:

Alltså nu låter detta jätteknäppt men om man för upp en hand, är de normalt att känna som en klump med ett Jack i typ? Om man trycker utåt som om man ska krysta känns de ännu mer :S

Livmodertappen. Googla på det så kan du läsa om hur den ändras beroende på var i menscykeln man befinner sig. :)
  • Ultiva
    Tjockisbullen2012 skrev 2014-08-03 09:59:23 följande:

Får man vara med här? Har en dotter född juni 2012 och har försökt med syskon sedan nov 2012. Tog 1,5 år att bli gravid med dottern, hade dock ett ma under den perioden. Hade räknat med att det skulle ta tid denna gång också men nu börjar jag bli väldigt otålig.

Har precis haft ägglossning så bim blir runt den 13/8. Hoppas verkligen att det ska ta sig nu! :)

Klarade ni bli gravida utan hjälp första gången? Eller påbörjade ni någon utredning då? Håller tummar och tår för att ni ska lyckas snart! Vi är bara på tredje försöket, men dottern blev till på tredje, så jag räknar ju på något sätt att det ska bli nu, och tar det längre tid med tvåan än första känns det lite hopplöst. Lyxproblem för dig kanske, men jag förstår ändå känslan och ovissheten när det tar längre tid med andra barnet.
  • Ultiva
    KnytetsMamma skrev 2014-08-04 21:10:27 följande:
    Jag kan påbörja en lista:

{#emotions_dlg.flower}I väntan på syskon {#emotions_dlg.flower}

Knytetsmamma, dotter född juni-2012, precis haft ma så väntar på att få starta med pergotime igen för nytt försök
    Jag fyller på:
    {#emotions_dlg.flower}I väntan på syskon {#emotions_dlg.flower}

Knytetsmamma, dotter född juni-2012, precis haft ma så väntar på att få starta med pergotime igen för nytt försök

Ultiva, dotter född juni -12. Började bebisverkstaden i juni.
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)