• Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej! Jag har en liten tjej född i april 2012 och nu bestämde min man o jag att det va dags för syskon Med första tog det på första försöket, så nu väntar vi med spänning att få se hur fort det går denna gång . Nån mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
  • Bittersweet2012
    Xarxia skrev 2014-09-09 19:24:58 följande:

Hej igen tjejer! Här har det hänt en hel del sen jag fick mitt plus. En knapp vecka efter jag plussat fick jag en ordentlig blödning med klumpar så jag tog för givet att missfallet var ett faktum. För att göra en lång historia kort så sitter jag här 3 veckor senare med en bortopererad äggledare efter ett konstaterat utomkvedshavandeskap. Så vi är tillbaka på ruta ett igen och även om jag helst av allt bara vill bli gravid igen så är det med skräckblandad förtjusning. Blir att bara låta kroppen återhämta sig nu så får vi se hur allt känns sen.

Va hemskt!!! Styrkekramar!!!
  • Ultiva

Hej igen tjejer! Här har det hänt en hel del sen jag fick mitt plus. En knapp vecka efter jag plussat fick jag en ordentlig blödning med klumpar så jag tog för givet att missfallet var ett faktum. För att göra en lång historia kort så sitter jag här 3 veckor senare med en bortopererad äggledare efter ett konstaterat utomkvedshavandeskap. Så vi är tillbaka på ruta ett igen och även om jag helst av allt bara vill bli gravid igen så är det med skräckblandad förtjusning. Blir att bara låta kroppen återhämta sig nu så får vi se hur allt känns sen.

Vad jobbigt för er! Beklagar verkligen! 
  • Missciss

Men ooj xarxia, beklagar verkligen!!! Va hemskt för er och speciellt dig!

Påverkar en bortopererad äggledare fertiliteten på något sätt?

Jag tror det var Tessi som plussade, inte jag, missciss, även om jag önskar att det vore så!

• Ultiva
    Missciss skrev 2014-09-10 08:00:11 följande:

Påverkar en bortopererad äggledare fertiliteten på något sätt?

Jag frågade en gynekolog om detta en gång, och han sa att den andra äggstocken kompenserar upp till 90%. Så det ska inte påverkas så mycket. För jag antar att de opererade bort äggstocken också?
    Visst är kroppen fantastiskt på det sättet?

Här gick fjärde försöket åt helvete. Inte gravid stod det klart och tydligt på testet. 
  • in the making

Min syster har kvar äggstockarna men bara en ledare som då pendlar mellan stockarna beroende på var ägget producerats så att det kan komma fram till livmodern för befruktning.. Har jag för mig hon sa.. Finnurlig uppfinning kroppen!

• SessanM

Usch vad jobbigt för er :((
  • Tessi1983

Men fy vad tufft!

Jag hejar på er alla tjejer och hoppas att ni plussar snart <3
  • Bittersweet2012

Dag 11 i menscykeln och full utslag på ÄL-testet! Så då är det ÄL inom 24-48 timmar. Hade ni chansat o myst varann dag (idag o på fredag)?

• AnnC

Jag skulle nog köra tre dagar i streck

• Missciss

Kroppen är ju fantastisk! Äggledare som flyttar sig, helt otroligt! All lycka till Xarxia!

Jag hade oxå kört på varje dag bittersweet! Inga chansningar här inte ;)

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)