• Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej! Jag har en liten tjej född i april 2012 och nu bestämde min man o jag att det va dags för syskon Med första tog det på första försöket, så nu väntar vi med spänning att få se hur fort det går denna gång . Nån mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
  • AleLB

Hej! Är 22 år och har en son född 20 nov 2012. Vi har precis börjat försöka på syskon :)

• AnnC

Xarxia, ett streck får man nästan alltid men teststrecket ska vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket strax före äl, det kanske var det du menade men tänkte jag nämner det iaf

Här är det nog stegring på g nu, starkare streck på två test idag och ska testa ikväll igen haha. Tror och hoppas på fullt utslag imorgon! Hur orolig jag än kommer vara vid en ny graviditet så har jag just nu släppt alla nojjigheter och det får komma sen. Jag vill nu!! Även om det också tar emot att vara gravid i nio månader IGEN när jag precis varit det!! (I åtta månader iaf)

Tallbarr smart o lämna testen hemma, vet i sjutton om jag hade klarat det utan att åka till Apoteket o köpa dyrtest haha!

• AnnC

Och jag menade inte att låta negativ xarxia det var mer så du inte tror att äl varit fast det inte varit om det nu var så du tolkade testet, om du förstår vad jag menar hehe.., rörigt det blev. hoppas det tar sig för er denna månad iaf

• Ultiva

Hade ni lätt eller svårt att få första barnet? Och hur tänker ni nu kring andra?

• KnytetsMamma
    Ultiva skrev 2014-07-26 20:11:28 följande:
    Hade ni lätt eller svårt att få första barnet? Och hur tänker ni nu kring andra?
    Blev gravid på första försöket med dottern. Nu har jag inte fått igång min ägglossning sen jag slutade amma så åt en kur pergotime i maj och blev gravid på första försöket igen men som tyvärr slutade i ett ma. När jag slutat blöda efter det hoppas jag att vi kan sätta igång med pergotime igen så vi kan försöka och då hoppas jag att vi lyckas snabbt igen.
  • Bittersweet2012

Blev gravid på första försöket med mitt första. Och nu i juni efter vibestämde att det va dags för syskon, så körde vi bara på utan att räkna, men lyckades inte förra månaden. Så denna månaden hade jag äl-stickor, så vi får hoppas att vi hade "better luck this time"
  • Tallbarr12

Det tog ett år för oss att få första barnet. Problemet var att jag hade för låg östrogennivå efter jag slutade med ppiller och hade ingen ägglossning på ca 10 månader efter. Påbörjade utredning men kroppen kom igång av sig självt och då tog sig det på första eller andra försöket! Nu har jag inte använt hormoner sen graviditeten så nu är det ett helt annat läge med regelbunden cykel och jag märker ägglossningen men vi är väl ändå på nåt sätt inställda på att det kan ta ett tag och startade egentligen verkstaden lite tidigare än vi borde kanske
  • Tallbarr12

AnnC: vi är hos svärisarna i en liten by på landet med 4 mil till närmsta apotek och vill inte köpa test i lokala affären i en by där alla känner alla och vet precis vems min mans föräldrar är Så nä, det blir inget test förrän på måndag!

• AleLB

Hade en mens mellan när sonen blev till. Och då hade jag ätit p-piller vilket jag jag inte har nu :)

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)