• Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej! Jag har en liten tjej född i april 2012 och nu bestämde min man o jag att det va dags för syskon Med första tog det på första försöket, så nu väntar vi med spänning att få se hur fort det går denna gång . Nån mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
  • Missciss

Ja, blä, å nästa ÄL är sambon inte hemma.. SUCK!!

• AnnC

Nää tråkigt bittersweet
    Nya tag då..

• AnnC

Jag är på äl+7, försöker att inte känna in något men har haft molvärk till och från ända sen ägglossningen och hade en väldigt riklig flytning igår.. Tycker jag känner av mitt snitt mer också sista dagarna, tänk om ett ägg fäst sig i snittet? Snittades för bara tre månader sedan.

• Bittersweet2012

AnnC: sannolikheten att ägget fäster i snittet är nog vääääldigt liten. Däremot är det inte alls ovanligt att ha känningar i snittet ett tag efter det gjordes. Jag hade känningar till o från de första 6-8 månader.
    Sen vet jag att man får snitt igen om det har gått mindre än ett år mellan snitt o nästa graviditet.

• AnnC

Nej det är klart, kan ju kännas i snittet ändå. Känns bara som det dragit lite extra de senaste dagarna men kan mycket väl vara inbillning! För så klart man är lite nojjig att bli gravid så snabbt efter snitt. Var beredd på att behöva vänta ett tag men har pratat med både barnmorska och flera läkare och det ska inte finnas något hinder, skulle till och med gå att föda vaginalt men får se om jag vågar det! Risken för att snittet spricker finns ju även om den är liten.

• AnnC

Valde du snitt förra gången eller blev det nödvändigt eller akut?

• Tjockisbullen2012

Får man vara med här? Har en dotter född juni 2012 och har försökt med syskon sedan nov 2012. Tog 1,5 år att bli gravid med dottern, hade dock ett ma under den perioden. Hade räknat med att det skulle ta tid denna gång också men nu börjar jag bli väldigt otålig.

Har precis haft ägglossning så bim blir runt den 13/8. Hoppas verkligen att det ska ta sig nu! :)

• Missciss

Är vi inte några st med barn i juni 2012 nu? Min dotter e född 20 juni 2012.

Min mens kom oxå idag på BIM +2

• Tallbarr12

Hej allihop igen, blev lite off när mensen kom i söndags så har inte hängt här så mycket sen dess. Dessutom var mensen mindre än vanligt och magen fortfarande lite svullen så tog tom ett test nån dag sen men det var såklart negativt och nu är magen platt som en pannkaka. Så nu siktar vi på augusti istället!

Så tråkigt bittersweet och missciss att ni fått mens, hoppades på er!

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)