• Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej! Jag har en liten tjej född i april 2012 och nu bestämde min man o jag att det va dags för syskon Med första tog det på första försöket, så nu väntar vi med spänning att få se hur fort det går denna gång . Nån mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
  • Ultiva
    AleLB skrev 2014-08-02 08:03:56 följande:

Alltså nu låter detta jätteknäppt men om man för upp en hand, är de normalt att känna som en klump med ett Jack i typ? Om man trycker utåt som om man ska krysta känns de ännu mer :S

Livmodertappen. Googla på det så kan du läsa om hur den ändras beroende på var i menscykeln man befinner sig. :)
  • Ultiva
    Tjockisbullen2012 skrev 2014-08-03 09:59:23 följande:

Får man vara med här? Har en dotter född juni 2012 och har försökt med syskon sedan nov 2012. Tog 1,5 år att bli gravid med dottern, hade dock ett ma under den perioden. Hade räknat med att det skulle ta tid denna gång också men nu börjar jag bli väldigt otålig.

Har precis haft ägglossning så bim blir runt den 13/8. Hoppas verkligen att det ska ta sig nu! :)

Klarade ni bli gravida utan hjälp första gången? Eller påbörjade ni någon utredning då? Håller tummar och tår för att ni ska lyckas snart! Vi är bara på tredje försöket, men dottern blev till på tredje, så jag räknar ju på något sätt att det ska bli nu, och tar det längre tid med tvåan än första känns det lite hopplöst. Lyxproblem för dig kanske, men jag förstår ändå känslan och ovissheten när det tar längre tid med andra barnet.
  • Tjockisbullen2012

Ultiva: vi började en utredning innan dottern blev till då jag hade väldigt oregelbunden mens. Allting såg normalt ut och vi skulle börja med hormonsprutor vid nästa mens. Men den kom aldrig utan det var dottern som låg och grodde.

Nu är vi tillbaka på fertilitetskliniken sedan 6 månader tillbaka och har kört med hormonsprutor 3 omgångar. De har blivit ägglossning men ingen graviditet. Nu är det uppehåll under sommaren men lyckligtvis har jag lyckats få ägglossning av mig själv ändå. Då har man i alla fall en chans att det kan bli något. :)

• Bittersweet2012
    AnnC skrev 2014-08-03 09:59:09 följande:

Valde du snitt förra gången eller blev det nödvändigt eller akut?

Efter 28 timmar med värkar va jag 10 cm öppen, men krystvärkarna kom aldrig igång, då bebisen hade inte sjunkit tillräcklig mycket. Då tyckte läkare att vi skulle göra snitt, eftersom jag hade hög feber o va helt utmattad redan då.
  • Bittersweet2012
    Tjockisbullen2012 skrev 2014-08-03 09:59:23 följande:

Får man vara med här? Har en dotter född juni 2012 och har försökt med syskon sedan nov 2012. Tog 1,5 år att bli gravid med dottern, hade dock ett ma under den perioden. Hade räknat med att det skulle ta tid denna gång också men nu börjar jag bli väldigt otålig.

Har precis haft ägglossning så bim blir runt den 13/8. Hoppas verkligen att det ska ta sig nu! :)

mom2012 skrev 2014-08-03 19:24:48 följande:

Får en ivf:are som försöker med syskon till 2012:a va med här?

Välkomna Tjockisbullen2012 och mom2012!
  • AleLB

De molar lätt här så fort jag halvligger/ligger ner... Bim-3

• AnnC

När ska du testa alelb? Jag har också massa molvärk nu. Kissnödig på natten med vilket jag brukar vara när jag är gravid och inte annars

• Jamtlandstaus
    Missciss skrev 2014-07-27 19:49:05 följande:

Jag läste förresten att ägglossningstest oxå visar positivt om man är gravid, någon som testat å vet att det stämmer?

Hej
    Jag hoppar gärna med er här. Vi har en dotter född juli -12 och vi har försökt sedan januari. Fick ett MA i mars. Jag fick då konstaterat en godartad 7cm cysta som dom tror var graviditetsrelaterad och kroppen själv skulle ta hand om, återbesök för koll ska ske i augusti. Dom säger att det inte skall påverka mina chanser att bli gravid...men jag undrar jag....
    Nu har vi ÄL nästa vecka är det beräknat. Jag använder Clearblues fertilitetsmonitor.

Vad gäller ÄL-testers utslag vid graviditet så var det så för mig 2012 i alla fall. Jag hade hört att hormonen liknar varandra och hade ett test hemma så jag kollade och fick positivt utslag
  • Tjockisbullen2012

Jag får också positiva på ägglossningstestet av hcg. Testade när jag var gravid med dottern för skoj skull och har testat några gånger efter de när jag tagit ägglossningsspruta som innehåller hcg bara för att testa stickor som jag varit osäker på funkar som det ska. :)

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)