• Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej! Jag har en liten tjej född i april 2012 och nu bestämde min man o jag att det va dags för syskon Med första tog det på första försöket, så nu väntar vi med spänning att få se hur fort det går denna gång . Nån mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
  • Roos26

Hej ! Har en 09 och en 12:à och planerar egentligen inte syskon nu men mensen är sen 5 dagar och gravsymtom har kommit. Kan vara pgr av att jag har haft komplikationer efter att opererat bort grava cellförändringar 19 maj på livmodertappen och har i princip blött hela tiden sedan dess fram tills för 2 v sedan. Har dock haft min vanliga men samma datum som alltid ändå mitt i detta men nu när de väl slutar blöda från operationen så kom inte mensen den 24. Har tjocka vita flytningar och molvärk.hade jag även de andra graviditeterna. Någon mer med samma symtom? Har inte hunnit ta ett gravtest än.

• Missciss

Jag har några vänner med 12:or och alla utom en har syskon på G. Inte för att vi har velat ha innan, men nu när vi vill ha så kan jag inte vänta en sekund extra känns det som. Jag lider med er som försökt länge utan resultat, va hemskt det måste vara :(

Jag tog ett gravtest imorse igen, tror jag är på ÄL+11 idag, å det var negativt. Har bara ett test kvar nu å det är ett digitalt så det måste ju vara efter BIM jag testar med det, å då har ju kanske mensen redan dykt upp..
    ..efter ca 15 min var det ett puttetunt streck på undre delen av testet (clearblues plus) imorse, jag hänger fast vid det..även fast jag vet att det inte är mkt att gå efter..

• AleLB

Jag har bim 7/8 enligt mina uträkningar. Vi har typ haft sex varje till varannan dag men fick reda på att de e dåligt när man försöker få barn pga att spermierna måste vila för att hålla hög kvalité. Så vi får väl se :p

• KnytetsMamma

På vilket sätt skulle det vara dåligt att ha sex så ofta? Jag menar,man vill ju inte missa ägglossningen och vet mdn man inte när den är måste man ju ligga ofta.

AleLB skrev 2014-07-29 16:29:18 följande:
    Jag har bim 7/8 enligt mina uträkningar. Vi har typ haft sex varje till varannan dag men fick reda på att de e dåligt när man försöker få barn pga att spermierna måste vila för att hålla hög kvalité. Så vi får väl se :p

• Xarxia
    AnnC skrev 2014-07-26 17:09:49 följande:

Och jag menade inte att låta negativ xarxia det var mer så du inte tror att äl varit fast det inte varit om det nu var så du tolkade testet, om du förstår vad jag menar hehe.., rörigt det blev. hoppas det tar sig för er denna månad iaf

Ingen fara, uppfattade inte det som om du var negativ utan bara ville vara hjälpsam. Det något svaga teststrecket uppfattade jag som att ägglossningen var i startblocken och att äggstockarna gjorde sig redo för att avlossa ett ägg ganska snart. Har läst att chansen att bli gravid är som störst tre dagar före fram till två dagar efter äl. Därav att jag tänkte att det inte var så dumt att vi passat på att ha lite sex i förvägGlad
  • Bittersweet2012

Asså... Jag tror att det sket sig denna gången med... Hade en del vita flyttningar senaste vecka, men igår fick jag ljusbrun flyttning (inte mycket, bara ett par droppar) o idag har jag haft molvärk till o från... Mensen på väg antar jag...

• AnnC

Xarxia absolut, sex är ju vad som krävs en bra metod om man inte vet när man har äl är ju att ha sex med 2-3 dagar intervall direkt efter mensen är över. Då borde man täcka in det!
    Svaga streck på äl test kan man ha hela cykeln då lh hormonet alltid finns i liten mängd. Det är precis innan ägget lossar som lh hormonet stiger så mycket att strecket blir starkt.

Bittersweet så länge mensen inte kommit är det absolut inte kört. Molvärk har man och bruna flytningar kan man också ha. Håller tummarna!

Det där med att inte ha sex varje dag har jag också hört och det är för att spermierna ska hinna mogna och bli fler. När jag får positivt på äl stickan kör vi dock varje dag ändå

• AnnC

Om någon sitter vid datorn får ni gärna lägga in min bim, senast 10/8 om min lutealfas blivit normal (var väldigt kort förra månaden)

• AleLB

Jo vi har ju också kört typ varje dag men tydligen ger de enligt läkare bättre effekt 2-3 dagar. Spermierna överlever väl typ 3 dafar så mam borde pricka in de ändå :)

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)