• Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej! Jag har en liten tjej född i april 2012 och nu bestämde min man o jag att det va dags för syskon Med första tog det på första försöket, så nu väntar vi med spänning att få se hur fort det går denna gång . Nån mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
  • askeungen

Hejsan!

Får jag hoppa in här?
    Har en dotter född i augusti 2012 och nu hoppas hoppas hoppas vi på syskon vår/sommar 2015. Gjorde första försöket förra månaden utan resultat så nu hoppas vi på att juli är vår månad. Bim på lördag!

• Solkatten

Tack ???? känns inte helt verkligt än men jag känner att livmodern drar och mailat lite precis som vid förra graviditeten i början. Så något borde det ju vara därinne i alla fall :)

• Missciss

Jag förstår ditt dåliga samvete bittersweet!! Fast jag får väl säga det klassiska: det är ingen fara!! Barnet får inte ens näring från dig än!!
    Men jag förstår samvetet för jag som aldrig äter sånna saker annats har lyckats äta hjortkött som ej var genomstekt, chevreost plus att jag rensat en kattlåda föera gånger för första gången i mitt liv!! Varför just precis nu??!! Usch, all denna oro för listeria å toxoplasma hade jag glömt :( :( :(

• Missciss

Ultiva, jag sa så till min kille: "hoppas verkligen jag blir gravid annars har vi ju gjort det massa i onödan" Han muttrade typ som svar, hihi

• Tallbarr12

Bittersweet, jag förstår fullständigt hur du känner! Vi är också på semester och jag drack öl till middan igår och vin idag... Men som sagt, det är inte förrän några veckor efter bim som fostret får näring från mamman! Och du verkar ju dessutom inte druckit några mängder

• Xarxia

Tycker absolut inte ni ska ha nåt dåligt samvete för att ni njutit av lite alkohol. Alla vi här har ju superkoll om det skulle vara så att vi förhoppningsvis blivit gravida. Från äl till bim är det runt två veckor och kan inte föreställa mig att fostret skulle hinna ta skada på de två veckorna av att en tagit ett glas vin eller två! Så jag skulle säga att det är väl lika bra att passa på att njuta medan ni kan!

• Tedax
    Tallbarr12 skrev 2014-07-23 16:08:45 följande:

Hmm... Bim på lördag och mina shorts sitter väääldigt tajt om magen...

Spännande! Ska du testa innan BIM eller är du den tålamoda sorten?
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)