• Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej! Jag har en liten tjej född i april 2012 och nu bestämde min man o jag att det va dags för syskon Med första tog det på första försöket, så nu väntar vi med spänning att få se hur fort det går denna gång . Nån mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
  • in the making
    Tallbarr12 skrev 2014-07-20 08:24:46 följande:

Ja, det är helt galet! Han börjar kännas så stor, förstår så mycket och lär sig så mycket hela tiden. Men Edvin pratar inte så mycket än så han blir vansinnigt frustrerad när man inte förstår vad han vill... Ska bli intressant att se hur det går på förskolan, han börjar i augusti

Hur är det för er?

Casper pratar mycket men vi får gissa vad han säger mest hela tiden =') pratet brukar oftast lossna fort när de väl börjar prata så oroa er inte för mycket, en del barn samlar ihop stor ordförståelse innan de börjar tala..

det besvärligaste här hemma är att han inte kan sova själv utan vaknar och gråter om och om igen hela kvällarna och nätterna tills han går ligga med en hand på någon av oss helst mig men hur länge ska det hålla på..nu på semestern ska vi testa att ta bort dagsovningen..den vackna tiden är dock underbar <3
  • in the making

Bittersweet kan det inte vara så att det första var en nidblödning och sen kom ni åt nån skör slemhinna eller nå under myset som blödde under natten? Jag har inte så stor koll men kanske? Hoppas att det är något positivt på gång!

• Tallbarr12

Fick en helt galen sur uppstötning inatt, vilket jag aldrig brukar få annars. Läste nånstans att det kan vara ett tidigt graviditetstecken, men jag förstår inte riktigt varför det skulle vara det... Någon som har koll? 5 dagar till bim...

• Bittersweet2012

In the making: funderade oxå på det. O ju mer jag tänker på det desto mer sannolikt det verkar.

Tallbarr12: det är väldigt vanligt med suruppstöttning under andra halva av graviditeten, men inte helt omöjligt att man får det i början med. En av mina tjejkompisar fick väldigt svullna fötter mellan v.7-14, men inget alls på slutet, "so go figure"! Bara för att nåt är vanligt på slutet innebär det inte att man inte kan få det i början

• KnytetsMamma

Hoppar in här om det är okej, har en dotter född juni 2012 och nu längtar vi efter syskon. Fick plus i slutet av maj men har tyvärr precis fått missfall, ska sätta igång blödningen imorgon med hjälp av tabletter. Sen ska vi försöka så fort vi kan igen efter att blödningen slutat. Blev gravid på första försöket med dottern, nu denna gång åt jag en omgång pergotime eftersom min ägglossning inte ville komma igång efter amningen och blev gravid igen på första försöket. Så hoppas verkligen att det går lika snabbt sen när vi börjar försöka igen, vi vill i alla fall försöka få max 4 år mellan syskonen så vi har ju lite tid på oss.

• Bittersweet2012
    KnytetsMamma skrev 2014-07-21 12:39:42 följande:

Hoppar in här om det är okej, har en dotter född juni 2012 och nu längtar vi efter syskon. Fick plus i slutet av maj men har tyvärr precis fått missfall, ska sätta igång blödningen imorgon med hjälp av tabletter. Sen ska vi försöka så fort vi kan igen efter att blödningen slutat. Blev gravid på första försöket med dottern, nu denna gång åt jag en omgång pergotime eftersom min ägglossning inte ville komma igång efter amningen och blev gravid igen på första försöket. Så hoppas verkligen att det går lika snabbt sen när vi börjar försöka igen, vi vill i alla fall försöka få max 4 år mellan syskonen så vi har ju lite tid på oss.

Välkommen KnytetsMamma!

Tråkigt att höra om mf! hoppas verkligen att ni kan bli gravida fort!
  • cher82

14:e försöket åt helvete också!
    Tar det hårdare och hårdare för varje månad!

• Missciss

Får jag vara med?
    Har en dotter född juni 2012. Har precis haft ÄL, BIM 1 aug. Vi får se om det tar sig, hoppas verkligen, men vi får se. Hade sjukt ont vid ägglossningen denna månad, men vi mös iallafall en gång precis vid ägglossningen, får hoppas det gått vägen!

• AnnC

Cher82, om jag inte minns fel så var vi i samma tråd för ett år sedan! Ledsen att det inte tagit sig för er än..
    Har ni fått någon utredning så ni kan utesluta att det finns något hinder för er?

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)